Kruispunt vol met auto’s

Aygo2017

Wegverkenner
Hallo allen,

Zojuist een beetje een domme fout gemaakt. Ik kwam bij een kruispunt met stoplichten. Ik wou rechts afslaan. Ik rustig wachten totdat het groen werd. Toen het groen werd begon ik te rijden maar ik zag dat het kruispunt geblokkeerd werd door auto’s. (Auto’s van de andere kant die naar links gingen). Deze auto’s stonden dus in de weg waardoor ik niet rechtsaf kon slaan. Heel dom van mij want ik had dit al eerder kunnen zien. Maarja goed ik was dus al bij het groene licht gaan rijden maar kon nog wel stoppen voor de haaientanden.

Ik blokkeerde het kruispunt dus niet. Maarr.. ik kon hierdoor ook niet zien wanneer ik nu wel mocht afslaan.. het duurde een tijdje voordat er wat beweging kwam in de opstopping. Toen de auto’s op het kruispunt weg waren wou ik gaan maar toen mochten de voetgangers oversteken. Ik heb daar toen nog op gewacht en ben toen rechtsaf gegaan. Ik zag dat de auto’s links van me ook al begonnen te rijden dus waarschijnlijk stond het stoplicht voor mijn kant dus op rood (maar dat kon ik dus al niet meer zien haha).

Achteraf gezien een domme fout van mijn kant. Ik had beter moeten opletten en bij het zien van de verstopping gewoon nog voor het stoplicht moeten wachten.

Maar nu is mijn vraag, krijg ik hier ook een boete voor? Er stond daar wel een flitspaal aan de rechterkant maar ik had het idee dat die meer gericht was op het rechtdoor rijdende verkeer.. had niet het idee dat die echt zo stond dat ie ook verkeer van de rechterkant kan flitsen..

Ik heb een jaar of 25 geleden keer een bekeuring gekregen voor het tegengestelde. Ik stond voor een rood verkeerslicht te wachten en moest afslaan. Ik kon niet afslaan omdat de rijbaan daar al vol stond met verkeer dat voor het volgende verkeerslicht stond te wachten. Jammer voor het verkeer achter mij, dat rechtdoor moest, maar ik heb moeten wachten. Het verkeerslicht verderop sprong op groen waardoor de rij wachtende auto's verdween. Voordat mijn verkeerslicht op groen sprong, was de rijbaan alweer opgevuld met auto's die eerder groen hadden gekregen. Enfin, dit heeft zich nog twee keer herhaald en een paar weken later lag de boete op mijn mat.
Moraal van het verhaal: je kunt het klaarblijkelijk toch nooit goed doen.
Overigens ben ik tegen de bekeuring in bezwaar gegaan en heb dat gewonnen.

Het lijkt me niet dat je daar een boete voor vangt, flitskasten flitsen volgens mij als je over de streep gaat wanneer het rood is en dat deed je volgens mij niet.
Achteraf is het makkelijk praten, maar ik had in jouw geval gewacht tot het weer groen werd voor jouw kant. Dat had je wel gemerkt door de toeterende achterligger.

Ik heb eens begrepen dat een flitspaal dan niks doet. Hij merkt dat je geen/nauwelijks snelheid hebt waardoor ie geen overtreding waarneemt.

Terug
Bovenaan