Kristian: is zo’n X dan toch niks?

Dit gaat hem worden! Een 'kraakheldere' Z4 3.0i met 94dkm op de teller. De auto die op de vorige pagina ook al werd gepost. Zojuist uitgebreid contact gehad met de verkoper. Heel erg blij mee, echt een droom van een auto.
Nog even op vakantie en daarna ophalen en genieten!
hd_1604068905709870.JPG
 
Laatst bewerkt:
Wilde van af het begin al zeggen “ wacht nou gewoon tot Van Eerde een mooie heeft……..” :p
Maar mooi dat het gelukt is.
 
Deze stond 2 jaar geleden bij van Eerde en wordt nu door particuliere 2e eigenaar verkocht. Zie de Marktplaats advertentie op de vorige pagina. Verkoper is echte BMW liefhebber, heeft er zelf 10dkm opgezet in twee seizoenen, nieuwe Pilot Sports gemonteerd en staat er naar verluid nog net zo smetteloos bij als toen hij bij van Eerde in de showroom stond. Heel blij mee! Bofkont gaat waarschijnlijk met me mee om hem op te halen.
 
Voel mezelf ook wel een Bofkont. Nu nog even bedenken of de Up! blijft of dat we die verkopen. Meestal redden we het thuis met 1 auto en voor die momenten dat een tweede auto nodig is is de Z4 ook prima. Wil ook voorkomen dat die alleen maar staat mooi te wezen op de oprit straks. Voetbalritjes en supermarktbezoek met de F31 wordt even wennen voor me, maar met de Z4 als speeltje zal de F31 toch wat minder aandacht krijgen.
 
Eem bofkont ben je zeker met zo'n mooie Z4, al vind ik het jammer dat je niet voor de rode bent gegaan maar goed je kan niet alles hebben en deze ziet er op de foto's in ieder geval erg mooi uit.
 
Nice en Ben benieuwd.

Ik zie het todo lijstje al:
Voorbumper spuiten
stuurtje vervangen
Windscherm vervangen

En als je echt handig bent, de stoelverwarming ombouwen naar oem knoppen.
 
Als het een blijvertje is (en daar ga ik wel vanuit) dan zullen er vast nog weleens wat puntjes op de 3.0i worden gezet. Onderdeel van de hobby. Auto moet wek absoluut oem blijven. Dus geen uitlaataanpassingen o.i.d. Heeft ie ook helemaal niet nodig.
 
Gefeliciteerd met je aanwinst! Ben benieuwd naar jouw ervaring. Vandaag zelf ook weer genoten van de 3 liter 6 cilinder, fantastische motor.
 
Gefeliciteerd!

Voetbalritjes en supermarktbezoek met de F31 wordt even wennen voor me

Ze hebben alletwee vier portieren en een achterklap. Wat valt er te wennen? :ROFLMAO: Up gaat er natuurlijk uit. Wat moet je met drie auto's als je er bijna altijd maar eentje gebruikt?
 
Super zeg, gefeliciteerd! Ik spreek uit ervaring dat het een heerlijk blok is, laat staan in een 250kg lichtere z4. Titan zilver laat het ontwerp goed tot zijn recht komen, erg fraai.

Ik zou de up zeker verkopen gezien de hoge restwaarde, die paar korte ritjes met de f31 zullen hem echt niks doen, en anders een klein stukje omrijden tot die warm is. En niet vooraan parkeren bij de supermarkt voorkomt deukjes ;)
 
Van harte gefeliciteerd, gaaf dat je die wens van een zes in lijn hebt nagejaagd en de trekker nu hebt overgehaald.

Geniet van de ritjes. En de voorpret nu van het uit kijken naar dé dag dat je m gaat ophalen.
 
Heel toevallig en leuk is ook de Auto van Eerde rijplezier review van de Z4 3.0 die zojuist op YouTube is geplaatst. Als je hierdoor niet enthousiast wordt….Wat een fantastische auto is het toch.
Al eens eerder gezegd, Van Eerde doet het echt enorm leuk. Zijn nog maar weinig auto verkopers die zoveel liefde voor hun merk hebben. Ik ga zelf naar Gerrit Jonkers, zelfde kaliber.
 
Ik weet niet of het Guinness Book of Records meeleest hier, maar volgens mij heb je zojuist je record 'autozoektocht afronden' met vele maanden verbroken. En hoe! Ik denk dat dit met afstand het best mogelijke eindpunt is. Die auto schreeuwt in alles 'ja'. En toch met drieliter, waar je echt nét dat beetje extra plezier uit gaat halen. Weet ik zeker.

Benieuwd naar je foto's als-ie is opgehaald!
 
Het was prima leesvoer elke dag op het bedje bij het zwembad. Gefeliciteerd Kristian en eh, binnenkort weer eens in Zwolle meeten dan maar? :D

Groeten uit Kroatië ;)
 
Bedankt voor de leuke reacties!
Voor mijn doen inderdaad snel de trekker overgehaald. Nu eens een keer vooral mijn hart gevolgd en niet/nauwelijks mijn verstand. Zo ken ik mezelf ook niet. Voor mijn gevoel was nu het moment om nog een keer een echt leuke auto te kopen met een motor die nooit weer zal worden overtroffen. Een soort van automobiel hoogtepunt dus, ter compensatie van de (voor mij) onvermijdelijke elektrische treurnis waar ik niets mee heb. Superblij mee.

Gisteren 840 km met de BMW met sleurhut gestuurd riching Normandie. Zit nu heerlijk op een kasteelcamping met prachtig landschap om me heen. De BMW heeft het voorbeeldig gedaan al heeft ie wel elke 7 km een liter benzine tot zich genomen. Blijf er iedere keer weer versteld van staan hoe makkelijk hij de toch vrij grote caravan zonder enige moeite in beweging krijgt. Superfijne caravantrekker en reisauto.

Als de Z4 er is maar eens plannen maken om leuke herinneringen te gaan maken. Bofkont stuurde me al mooie foto’s van een trip door Italië. Lijkt me geweldig om te doen. Eifel, Harz, Zuid-Duitsland met een bezoekje aan BMW-Welt (met mijn pa, ter compensatie van de IAA beurs waar we altijd heen gingen) of gewoon naar Zuid-Limburg of Texel. Nu al zin in.
Meeting in Zwolle altijd leuk en wellicht kunnen we na de zomer weer een bandentrap-momentje organiseren als vervolg op de meeting bij de Mol in Wijthmen.
 
Ritjes over de Dellen of de dijk langs de IJssel gaan met de juiste auto ook nooit vervelen anders. :D Sterker nog, de Koelmansstraat richting Hoonhorst of de Heinoseweg richting Dalfsen voelen al haast alsof je in het buitenland bent. :)

Geniet van de vakantie en het mooie vooruitzicht daar in Normandië!
 
Haha, die wegen vormen de ontsluiting van mijn dorpje. Veel fietsers en wandelaars dus gas intrappen lukt nauwelijks. Maar mooi is het zeker. Heerlijk om na een werkdag van Zwolle het Vechtdal in te fietsen.
 
De BMW heeft het voorbeeldig gedaan al heeft ie wel elke 7 km een liter benzine tot zich genomen.
Ik lees en bekijk met een soort verbazing altijd die reviews en youtube-filmpjes over caravantrekken met een electrische auto, want "oh oh je range halveert".
Maar dat is met een benzine auto ook. De Tiguan zoop ook als een tempelier met die paar heuveltjes met de caravan erachter.:D
En ik had dus ook last van "range anxiety" omdat ik op tijd een DKV-pomp moest zien te vinden.:ROFLMAO:
 
Klopt hoor. Had de wind wel tegen, scheelt ook wel. Met volle tank vertrokken en in België en Frankrijk getankt. Met een EV had ik wel 5 tot 6 keer moeten laden incl. afkoppelen. Voor nu nog geen fatsoenlijk alternatief. Een dikke diesel is nog steeds het beste als caravantrekker.
 
Gefeliciteerd en wat zal dat genieten worden in de Z4!
Heerlijk met het dakje open even het gas intrappen! Verslavend zal dat zijn!

bezoekje aan BMW-Welt (met mijn pa, ter compensatie van de IAA beurs waar we altijd heen gingen)

Zeker doen! Ik heb het met pa (een bmw-rijder) ook gedaan. Vooral het productieproces (toen was net de productie van de G20 gestart) was bere-interessant! Halverweg even hotelletje pakken en maak er lekker twee daagjes weg van!
 
Mooi exemplaar heb je te pakken, dat word vast genieten!

Ik zou de Up ook verkopen, lekker veel waard en als de Z4 toch buiten staat is het ook wel goed om die af en toe te pakken voor wat dagelijkse ritjes als de BMW van huis is.

Een soort van automobiel hoogtepunt dus, ter compensatie van de (voor mij) onvermijdelijke elektrische treurnis waar ik niets mee heb. Superblij mee.

zeker denk dat in die jaren niet alleen BMW op zijn hoogtepunt was, VW en vele andere merken ook. Misschien wel de hele industrie in het algemeen. Toen milieu nog niet zo'n ding was, de boekhouders niet de overmacht hadden en niet de hele wereld in een SUV wil stappen. Wij hebben een EV bij huis en voor dagelijkse ritje is het echt top, stil, comfortabel. Geen motor die opgewarmd moet worden. Maar als grote hoofdauto zie ik dat nog niet snel gebeuren. Het kriebelt nog wel eens om na een Calibra V6 en een BMW 325i nog 1x een 6-cilinder weer te halen, als opvolger van de Insignia, maar dan moet ik niet te lang wachten. Ben dus stiekem wel een beetje jaloers ;)
 
Een andere gezinsauto met 6-cilinder heb ik ook serieus overwogen hoor. Een 340i Touring of GT bijvoorbeeld. Maar dan ga je al snel richting de 40k voor een net exemplaar vanaf 2018. In de basis zelfde auto als de huidige 320i, qua bouwjaar en km’s schiet ik er niet heel veel mee op maar wel een investering van 15k. Vond ik het toch niet waard.

Een nieuwere generatie G21 M340i is helemaam nog ver boven budget en een G31 540i is me te groot. De F31 bevalt nog uitstekend, zonde om die weg te doen en ik vraag me af of ik nu nog in een dure gezinsauto met brandstofmotor moet investeren. Een nieuwe Tesla M3 kost tegenwoordig minder dan een 3 jaar oude 3-serie.…

Na de rit in de Z4 van Bofkont was ik wel om. Wat een bergen rijplezier voor relatief weinig geld biedt zo’n auto.
Of dit dan wel verstandig is, geen idee maar beter spijt hebben van iets wat ik wel heb gedaan dan van iets wat ik niet heb gedaan.
De Up! ga ik vast nog wel missen, nooit gedacht zo blij te kunnen zijn met een eenvoudige grijze Volkswagen. Mocht nog iemand op zoek zijn naar een mooie zilvergrijze 2014 Up! Cup 5-deurs met panodak en net 50k op de teller….
 
Mooi!!
Rij nu ca. 10 jaar roadster (handbak / RWD), maar toch is en blijft elk ritje een feest.
Veel plezier ermee, komt vast en zeker goed.
 
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Een cabrio is geweldig :cool:
In de omgeving erg veel mooie tourwegen te vinden, dus dat gaat vast genieten worden!
 
Dank jullie. Nog anderhalve week schat ik zo in voordat het feest kan beginne. Auto kan natuurlijk nog tegenvallen maar daar ga ik niet vanuit. Zit natuurlijk vanaf de campingstoel al wat te kijken naar leuke snuisterijen zoals een miniatuur, de originele folder en het juiste spul om de softtop mee te kunnen impregneren, maar ik wacht toch maar even totdat ie daadwerkelijk op de oprit staat. Zag er vandaag hier in Frankrijk ook twee rijden.

Wil eigenlijk proberen om het onderhoud straks grotendeels zelf te doen. Heb in het verleden eens een Trabant opgebouwd, maar dat is qua techniek natuurlijk wel andere koek. Remmerij is niet zo’n probleem maar of wielophanging en koelsysteem ook lukt?
Je leert zo wel goed je eigen auto kennen en eens wat anders dan alleen wat detailen. En anders zitten er ook twee prima specialisten hier in de buurt waar ik hem graag heen breng.
 
Het belangrijkst voor een hoop dingen aan de onderkant van de auto is eigenlijk dat je een brug hebt en het juiste gereedschap.
 
Supersimpel allemaal, dat onderstel etc. Staat veel op youtube, je mag altijd appen, goede krik, maar dan echt een goede, en wat assteunen en je kunt los. Komt helemaal goed. Eerst maar eens kopen. Daarna komt rijden en onderhoud volgt haha
 
Inderdaad, eerst maar eens kopen en van genieten. Goede (Omega) krik en assteunen heb ik. Ben bang dat ik voor zo’n lage Z4 een andere mag aanschaffen. Onder de F31 en (zelf) verlaagde Up! past ie net. Heb verder al wel het nodige gereedschap.

Supersimpel voor jou, betekent voor mij dat het waarschijnlijk een leuke uitdaging is. Maar het is inderdaad veel E46 techniek. Betekent in ieder geval goed betaalbaar.
 
Goede keuze om voor zo'n hele frisse 3.0 met weinig km's te gaan ipv een 2.5 in een wat mindere uitvoering met een berg meer km's. Kost je wat meer maar het houdt z'n waarde ook beter. En je bespaart waarschijnlijk op onderhoud en cosmetische opfriszaken. En het belangrijkste, je bent er gewoon gelukkiger meer op den deur, minder zaken die je storen en het gevoel van 'had ik maar'. Wel zou ik zelf lekker de UP erbij houden, het kost nauwelijks iets in de maand en zeker als je de Z4 schorst in de wintermaanden (en ergens binnen kan stallen) dan kost het niet veel extra. Als het straks vroeg donker is, veel regent, pekel etc dan stap je toch ff lekkerder in je UP met vieze schoenen om kinderen op te halen dan in je mooi gepoetste Z4 met roestvrij onderstel. Wordt ook allemaal wat vochtiger van binnen, je zit laag dus altijd koplampen in je binnenspiegel en dat soort dingen. En je auto is gewoon een stuk makkelijker in mooie conditie te houden.
 
Zelf onderhoud is goed te doen. Zaken als koelsysteem vergt wel de nodige aandacht mocht je hier aan werken, zeker het ontluchten. Ga er van uit dat dit het zelfde is als een E46
6-cilinder. En gelukkig is er heel veel over te vinden. Vond met name het gebrek aan binnen sleutelen / brug soms wel echt vervelend
 
Ik ben er nog niet uit wat we met de Up! moeten doen. Komende maanden maar eens rustig bekijken. Dan wordt ook vanzelf duidelijk hoe de Z4 gebruikt wordt. ‘s winters stallen is natuurlijk ideaal maar kan er dan ook weinig van genieten. Als ik nu kijk redden we het in 80% van de tijd met één auto en wordt de Up voornamelijk gebruikt om de 3-serie te sparen van het huis-tuin en keukengebruik. In ons dorp namelijk geen supermarkt en kinderen moeten regelmatig weggebracht worden naar voetbaltraining en wedstrijden. Woon-werk kilometers doe ik dan weer lekker met de fiets.

Ik kan eens kijken naar een stalling in de buurt waar ik hem in de wintermaanden neer kan zetten en waar ik hem ook makkelijk kan pakken voor een ritje. Van stilstaan worden auto’s ook niet beter. Misschien t.z.t. eens zelf het onderstel voorzien van een 2k coating zodat het in de winter minder te leiden heeft.
 
Garagebox in de buurt huren? Kan je 'm ieder moment ophalen en gebruiken! Of gewoon je garage leegmaken en een oplossing zoeken voor de spullen die er staan.
 
Onderhoud lekker naar Pro Car gaan, denk niet dat er een betere in de buurt zit op BMW gebied voor jou.
Zou hem daar direct aanbieden voor een uitgebreide inspectie 2 filters/olie/bougies etc etc
Zelf onderhouden kan prima maar dan mis je wel de onderhoudshistorie, en gezien de lage kmstand zou ik dat zeker niet willen.
 
Heb je ook gelijk in hoor. Procar is een prima adres inderdaad. Net als Laarman overigens. Olie, filters en bougies doe ik bij de Up ook zelf. Simpel en leuk, maar staat wel iets minder mooi in het onderhoudsboekje inderdaad. Til ik bij die auto niet zo zwaar aan, maar bij deze Z4 heeft afgestempeld onderhoud door specialist/dealer zeker meerwaarde.

Garage leegmaken is geen optie. Sowieso zijn garages van nieuwbouwwoningen niet geschikt voor auto’s. De Trabant paste er goed in, voor een moderne auto te smal. Op de oprit kan ie straks prima staan, carrosserie goed in de wax en softtop netjes geimpregneerd. Moet wel goed gaan. Auto heeft bij mij sowieso nauwelijks kans om vies te worden.
 
Terug
Bovenaan