Kristian: is zo’n X dan toch niks?

Ik had niet verwacht dat ik het zo fijn zou vinden. Heb m bij droog weer en binnen de bebouwde kom bijna altijd open.

Ben alleen nog opzoek naar iets van een goede DIY voor onderhoud aan zo’n dak.
Veel onderhoud is niet nodig. Wat ik wel doe is de geleiders schoonmaken en een beetje invetten.

Veel onderhoud is niet nodig. Wat ik wel doe is de geleiders schoonmaken en een beetje invetten.
Tnx ! Waar vet je ze mee in? Siliconen spray Oid? Ik loop de gootjes etc wel altijd even goed langs bij de auto wassen op viezigheid, mos, blaadjes etc.

Panodak zou ik wel graag nog een keer willen, lijkt me erg fijn.

Ik heb er één. Geeft een mooie hoeveelheid licht, maar verder vind ik het weinig toegevoegde waarde.
Afgelopen zaterdag nog met het dak(je) open gereden, maar het is niets voor mij. Het dak kan overigens ook niet gigantisch ver open.

Bizar dat dat zelfs bij een 340 zo leverbaar is.

Komt omdat het een Luxury Line is, dan krijg je dus luxe en geen sportzetels.
Geen idee of op de F31 ook comfortzetels leverbaar waren, velen die een 5-serie hebben gehad met die stoelen willen nooit meer anders.

Ik vind een Luxury Line of Sportline het overigens altijd net niet bij BMW qua uiterlijk.
Vandaag weer een lekker stuk gereden met de F31. Op terugweg volgetankt en met een beetje anticiperen en de eco-stand aan ruim 1:18 gehaald, netjes dus.

Erg netjes! Veel constante snelheden van max 100?
Ik kwam met mijn 420i echt niet verder dan 1:14,5. De 330i heb ik met regelmaat al boven de 1:16 gehad zonder al te veel moeite, maar dan wel met max 100/110.

Vooral Sportline vind ik het net niet. Een G21 Sportline ziet er al snel wat kaal en kleurloos uit.
1:18 was met snelweg en binnendoor over 60 km/uur wegen. Binnendoor is minder zuinig omdat de snelheid minder constant is. Met veel kleine stukjes ben ik normaal gesproken al tevreden met 1:14. Vroeger, met de Up voor in de buurt en de 3-serie voor de langere afstanden was 1:16 ook wel haalbaar.
G21 zal nog weer net wat zuiniger zuiniger zijn afgesteld (maar heeft wel een flink zwaarder platform).
Ik lees vooral bij de G21 330i nog weleens een hoog olieverbruik. Daar heb ik dan weer totaal geen last van, staat altijd strak op max.

Ik houd me nu een aantal dagen redelijk aan de maximum snelheid, zeg maar +5 km/u op de teller. Nu et wat warmer is ook wel eens leuk om te kijken wat dat dan oplevert. Thuis en op kantoor elke keer opladen tot 100%, woon - werk is plusminus 100 km. Dan zit ik tussen de 2,5l en 2,9l op 100 km, afhankelijk van de wind en de drukte. 30 km provinciale weg en 70 km snelweg ongeveer.

Verder zal ik je topic niet meer vervuilen, maar in et kader van de overwegingen in de toekomst misschien nog wel interessant, alhoewel de wegenbelasting niet gaat helpen als ik et nieuws zo hoorde vanochtend.

Geen vervuiling maar juist waardevol om een goede afweging te kunnen maken!
MRB helpt inderdaad niet mee maar met de vele korte stukjes is een PHEV alsnog wel interessant. Scheelt benzine en korte stukjes zijn sowieso niet fijn voor de verbrandingsmotor. Bovendien hebben we zonnepanelen liggen die gebruikt kunnen worden om de accu te laden.

Een EV (Model Y) zou op zich ook uitstekend passen bij 90% van ons gebruik maar is als caravantrekker nog steeds niet ideaal. Trekgewicht is geen probleem maar range en laden nog een flinke hobbel.
Als auto spreekt ie me ook niet heel erg aan maar dat compenseert de Z4 wel weer.
Een 320e of 330e vanaf 10/20 met 1500 kg trekgewicht lijkt een mooie tussenweg voor ons.
Komende tijd nog maar eens in verdiepen. Al vrees ik dat door het hogere gewicht (EV en PHEV) echt een E-rijbewijs mag gaan halen. Heb nu de caravan teruggekeurd naar max. totaalgewicht van 1300 kilo zodat het totaalgewicht onder de 3500 blijft, met een 330e moet ik zoveel terugkeuren dat ik geen laadvermogen overhoudt. Weer gedoe waar ik komende maanden nog geen zin in heb.

• Leuk
Waarderingen: W212
Of gewoon BE rijbewijs halen. Begrijp dat 'gedoe' nooit zo.

Ik heb jaren geleden het BE rijbewijs gedaan, los dat ik het ook leuk vind om te doen (dikke mercedes ML met grote tandemasser er achter) en je leers wat leuke tips & tricks heb je ook nooit meer gezeur met totaalgewicht naar 3500kg de rest van je leven.
's ochtends rijden, 's middags lunch, dan nog even uurtje rijden, daarna examen en klaar. Hoeft er ook niets terug gekeurd te worden, zeker met de alsmaar zwaarder wordende auto's en caravans ideaal. Maar ook als je even zooi wil weg brengen huur ik gewoon een lekkere open tandemasser met eigen kenteken. BE was toen iets van 250 euro, nu bij de zelfde rijschool 475 euro voor een dags training.

Ik heb niet al te geweldige ervaringen met het afrijden (ruim 20 jaar geleden inmiddels), vandaar dat ik daar wat tegenop zie :)
Maar misschien toch maar een keer doen, auto's worden sowieso steeds zwaarder en het is fijn dat je daar dan niet meer op hoeft te letten.

Ik heb niet al te geweldige ervaringen met het afrijden (ruim 20 jaar geleden inmiddels), vandaar dat ik daar wat tegenop zie :)
Maar misschien toch maar een keer doen, auto's worden sowieso steeds zwaarder en het is fijn dat je daar dan niet meer op hoeft te letten.

Ik ga het met name door de laatste regel ook halen. Een keer halen en nooit meer naar omkijken. Wel tijdig regelen... Ik sta al 2 maanden in de wacht en mag er nog 1,5 wachten voor ik af kan rijden.

MRB valt tegen zoals het vanmorgen bekend is gemaakt maar in mijn geval scheelt het 20 euro per maand tussen een ice en phev, dat verschil haal ik er makkelijk uit aan benzinebesparing. Daarnaast 120pk extra aan boord en een behoorlijke bpm besparing gehad bij aankoop. Dit jaar nog maar even genieten van half tarief.

Wat Ascona zegt, je leert er ook gewoon wat beter van sturen weer. Hoef je de mover ook niet meer te gebruiken op de camping, druk je em zo achteruit op z'n plek. :cool: Ik heb em direct na B gehaald (kom uit de agrarische wereld) en mijn vrouw heeft em gehaald toen we de eerste caravan zelf kochten (ook in 1 dag).Wel lekker dat zij ook goed overweg kan met de combinatie.

Ik had geen match met de instructeur en de examinator en had dan ook een ingreep terwijl de aanhangwagen nog onder de slagboom van het CBR reed. Uiteindelijk wel gehaald overigens. Gewoon makkelijk zodat ik niet hoef na te denken als ik een aanhangwagen achter een auto hang.
Gewoon doen dus!

Ik heb ondertussen naast mijn B ook BE en D behaald. D was een uitdaging. BE is ff onder de knie krijgen en daarna lekker afrijden. Zelfde ervaring als AsconaGT.

Ga het ook nog wel een keer doen. Heb genoeg ervaring met rijden met caravan dus verwacht dat het ook geen probleem wordt.

Halve weekend met de Z4 bezig geweest. Vrijdag met mijn vrouw de tulpenroute in de Noordoostpolder gereden. Heerlijk tochtje!

Zaterdagochtend ben ik begonnen met het verplaatsen van de dakpomp. Die zit in het achterscherm net achter het portier en zorgt voor problemen als de afwatering verstopt zit. Dan loopt de behuizing van de motor vol water en dat vind het motortje niet zo fijn. Gebeurt heel vaak en is een bekend probleem.
Er zijn verschillende manieren om bij het motortje te komen maar het is echt een enorme rotklus. Er zijn wat bedrijven die dit regelmatig doen maar die vragen de hoofdprijs en zitten ver weg.
Je kunt de softtop deels verwijderen of alles via de kofferruimte doen. Dat laatste leek me de beste keuze en heb ik gedaan.
Betekent wel dat je in een verschrikkelijke houding in de kofferbak moet kruipen en boven je macht en deels op de tast de klus moet uitvoeren. Echt enorm krap, ook nauwelijks ruimte voor je handen. In het wilde weg tie wraps knippen en lopen trekken is niet handig want als je de hydraulische leidingen beschadigt ben je veel verder van huis.

Toen ik de behuizing van de motor eindelijk los had gekregen en de motor bloot lag de fijne verrassing dat alles kurkdroog en fabrieksnieuw is. Voordeel van een auto die zijn leven heeft gesleten in Italie.
Boel verder uit de behuizing halen en de behuizing los maken was een drama. Gisteren eind van de middag met een half gedemonteerde auto het maar opgegeven. Balen! Nachtje slapen en vanochtend alsnog redelijk vlug gelukt met gericht bruut geweld.
Pomp in de kofferbak aangebracht en alle kabels en leidingen netjes verlegd zodat ze niet in de knel kunnen komen als de dakconstructie beweegt.
Laatste afwerking doe ik komende week maar, ondanks dat het succesvol is verlopen en ik minimaal 400 euro heb uitgespaard met deze DIY-klus overal spierpijn en de handen onder de snijwonden.
Natuurlijk wel veel meer voldoening dan uitbesteden en zo leer je de techniek van de auto goed kennen.

Weinig geschikt fotomateriaal om te laten zien, deze YouTube-video laat het hele proces goed zien.
In werkelijkheid kost het wel even wat meer bloed, zweet en tranen, zeker als je ook flink langer bent dan de aziaat in de video en grote handen hebt.

Volgende klussen staan ook alweer op de planning. Checken op een draadbreuk in de bekabeling onder de hemelbekleding en dit evt. repareren en montage van een mooi fris en onbeschadigd stuur dat ik op Marktplaats heb gekocht. En zo blijven we lekker bezig met knutselen en rijden.

Dit is ook de charme van een oud barrel, he? Geloof me, het is nooit klaar. Maar wel leuk! En je leert je auto steeds beter kennen.

Nee klaar is niet de bedoeling. Naast het rijden is ook het sleutelen en poetsen een mooie hobby. Bofkont meldde me dat zijn Z4 met een setje nieuwe Bosch bobines nog fijner aan het gas hangt, dus die kunnen ook op het lijstje.
En zo blijft er altijd wel wat te doen. Gisterenmiddag was ik er even klaar mee toen het niet wilde lukken. Spul opgeruimd en toen even een klein blokje om. Gelijk het humeur weer goed. Man wat is dat fijn om met het kapje los even het gas in te trappen en wat bochtjes aan te snijden.

Zelf had ik die kapmotor lekker laten zitten, met de manier waarop jij de auto bijhoudt is het risico dat de afwatering verstopt raakt er praktisch niet. Maar voor de gemoedsrust zal het zeker fijn zijn!

Nu ik 'm zo op de foto zie, is een origineel windscherm niet nog een mooie upgrade? Ik vind deze 'panty' wat slordig staan. Het glazen UR-Windschott heb ik ook eens ingebouwd, dat is eveneens een strakke oplossing.

Toen ik de motor bloot had liggen had ik hem inderdaad terug kunnen bouwen. Alleen was ik bang dat ik de behuizing niet meer zo mooi afgesloten zou krijgen. Auto staat hier het zomerseizoen in weer en wind en de beukenhaag naast de oprit is niet ideaal. Moet regelmatig de parafan leeg halen. Dit is beter zo.

Ander windschot staat zeker nog op het lijstje, hou het aanbod wel in de gaten. Heb me tot nu toe vooral op het technische gedeelte gericht, optische puntjes op de i moeten nog. Zijn er genoeg en kost ook genoeg dus rustig aan naar mijn zin maken. Al staat ie er voor zijn leeftijd echt geweldig bij.

Vandaag het 'nieuwe' stuur ontvangen. Airbag en sierafdekking spaken gedemonteerd, die zet ik van mijn eigen stuur over. Het leder gereinigd waarna een fabrieksnieuw stuur tevoorschijn komt. Nerfjes mooi zichtbaar, geen slijtplekken en weer helemaal mooi mat. Ik wilde eerst mijn stuur opnieuw laten bekleden in Duitsland maar helemaal origineel is zo veel mooier.

Dat gaat echt een groot verschil worden qua uitstraling. Huidige stuur is wat aangevreten en dat stoort enorm. Van de week om- en inbouwen.

Zelf had ik die kapmotor lekker laten zitten, met de manier waarop jij de auto bijhoudt is het risico dat de afwatering verstopt raakt er praktisch niet. Maar voor de gemoedsrust zal het zeker fijn zijn!

Nu ik 'm zo op de foto zie, is een origineel windscherm niet nog een mooie upgrade? Ik vind deze 'panty' wat slordig staan. Het glazen UR-Windschott heb ik ook eens ingebouwd, dat is eveneens een strakke oplossing.
Dat risico is dus zeer zeker wel aanwezig, al zijn de afvoer kanalen open.
Schuldige is de plastic bak waarin de pomp zit, daar kan het water ook niet uit.
Dus verzuipt de pomp alsnog.

Geweldig gedaan Kristiaan, dat nieuwe stuur is prachtig! Opnieuw bekleden krijg je altijd een ander soort leder wat eigenlijk niet hoort bij deze auto. Te vaak gezien al.
Nieuwe Bobines is zeer zeker een aanrader, die van mij heeft nog nooit zo fijn gereden.

Dank je. Hoe zijn jouw ervaringen met de Civic. Na 145.000 km kun je wel iets over de kwaliteit zeggen. Rammels? Slijtage? Ben benieuwd hoe jouw motorkap eruit ziet. De Civic is berucht om zijn slechte lakkwaliteit. Heb al genoeg foto's gezien van auto's die 20.000 km al een compleet gespikkelde motorkap hebben.
Voor mij overigens geen aanleiding om de Civic te laten staan. Heb veel fora bekeken voor aankoop en was op de hoogte van de zwakke plekken van dit type Civic. Een opsomming van de dingen die op de fora naar voren komen:

- afwerking niet geweldig (materialen, ongelijke naden, rammels en kraakjes)
- lakkwaliteit niet om over naar huis te schrijven
- dashboard instrumentarium enorm krasgevoelig
- kleine kinderziektes als achterveren verkeerd om gemonteerd en tankklepje dat niet open gaat.
- niet al te comfortabel

+ enorm veel rijplezier
+ luxe uitgerust
+ design
+ zuinige en pittige motoren
+ betrouwbaar
+ praktisch

Let wel, dit komt redelijk negatief over maar daarover wordt natuurlijk ook het meest geschreven op fora. Als je de myreviews leest zijn de meeste eigenaren uitermate positief. En een kleinigheidje heeft elke auto wel. Liever een afwerkingsmisser als technische problemen. Wat je wel overal leest is dat de meeste problemen te wijten zijn aan het feit dat ie in Engeland (Swindon) is geproduceerd. Een Engelse Honda is toch wat minder goed in elkaar geschroefd als een Japanse.
Japanse auto`s zijn inderdaad wat schraal gespoten. Ook Mazda is daar een goed voorbeeld van.

Jeetje, 15 jaar geleden dat bericht!

Maar goed bezig kristian. De dakpomp stond bij de vorige ook op mijn lijstje. Misschien toch preventief maar doen bij de nieuwe. Goed om te horen dat je het ook zelf kan doen!

Ja ik wordt oud ook besef ik me.
Het verplaatsen van de dakpomp is zelf te doen maar het feit dat mijn collega’s me afgelopen dagen regelmatig hebben gevraagd of ik het weekend heb gevochten zegt wel genoeg.

afwerking moet nog, wil nog een stukje bekleding regelen om een mooi paneeltje te fabriceren zodat ie helemaal uit het zicht is.
De hydraulische leidingen wil ik met zwarte goede kwaliteit duct tape fixeren op wielkuip. Wil absoluut voorkomen dat bij het openen van de kapconstructie de leidingen in de knel kunnen komen.

Vechten doe ik elke week al, dus daar ga ik geen last van krijgen. :p
Heb je de pomp ook weer ingewikkeld met isolatie?
En als je een stuk bekleding vindt, laat even weten waar, altijd netjes om hem weer weg te werken! Paneeltje kan je vastzetten dan met klitteband, dan kan je er ook weer makkelijk bij.

Heb de isolatie er weer om gewikkeld. Bekleding heb ik gevonden, nog niet gekocht. Originele en complete bekledingsset voor de kofferbak. Kost alleen 70 euro. Zit wel genoeg stof in voor meerdere afdekkingen. Wellicht zijn de kosten nog te verdelen over meerdere geïnteresseerden.

Vandaag de 3-serie bij de dealer achtergelaten voor onderhoud en APK. Daarna met de elektrische BMW leenfiets weer naar kantoor. Eind van de middag stond ie weer klaar met nieuwe APK en jaartje BMW Pechhulp.
Kan er dus weer tegen. Nog even in de showroom verlekkerd aan het nieuwe spul, op weg naar huis kan ik niet anders constateren dat de F31 nog als nieuw rijdt. Geen opmerkingen van de dealer en als ik het servicesysteem van de auto mag geloven dan zijn de remblokken pas over 40.000 km aan vervanging toe. Staat nu op 92k dus erg netjes. Zegt ook wel wat over de rijstijl.
Eind van de week mag ie mee naar Italië, nu al zin in!

Lekker, had ook niets anders verwacht.

Nieuwe spul is niet alleen erg duur, maar de vooruitgang (als dat er al is) is wel minimaal. Ja er zit meer elektrohulpjes op, meer rijhulpsystemen en andere gadgets. Maar qua rijden lijkt de top haast wel te zijn bereikt, zeker het feit dat veel nieuwe auto's (en zeker ook BMW) niet meer zo goed rijden als voorheen, mede veroorzaakt door het gewicht en milieu geneuzel.

Gewoon lekker doorrijden inderdaad

Laatste dagje alweer, morgen weer huiswaarts. Heerlijk weekje gehad. Meestal dat zo’n weekje vrij bij mij leidt tot serieuze Mobile.de zoektochten maar dat is uitgebleven.
Geen zin om weer naar huis te moeten, al is een ritje met de Z4 wel weer iets om naar uit te kijken.

Ik zit vanaf volgend jaar vast aan de vaste vakanties , in mei ff weg lijkt me dan heerlijk.

Nu ga ik nog half juni dus is mei niet echt nodig.

Dat is wel minder. Maar mei is een prima periode om in Italië te zijn. Niet te druk en niet te warm. Ook nu al veel Nederlanders trouwens. Je herkent ze van verre maar dat geldt voor ons natuurlijk ook. Italianen lopen supernetjes gekleed in lange broek, Nederlanders in de korte broek met t-shirt en sneakers.

Valt me op hoeveel Cupra Formentors je hier ziet rijden. Hele populaire auto, design spreekt veel Italianen aan. Soms zelfs de VZ5 met overheerlijke 5-cilinder onder de kap. Blijf het een knappe auto vinden.
De Alfa Tonale zie je hier ook veel rijden. Aardige auto maar wat mij betreft Alfa onwaardig. Proporties en stance zijn niet echt lekker en technisch ook weinig bijzonder.

Ik zag afgelopen week toevallig een Tonale rijden, hier in Nederland zie je ze niet zoveel, maar een mooie auto.(y)

De Alfa Tonale zie je hier ook veel rijden. Aardige auto maar wat mij betreft Alfa onwaardig. Proporties en stance zijn niet echt lekker en technisch ook weinig bijzonder.

precies dat wat ik ook had. Zag hem laatst staan. Wel in een fraai groen kleurtje. Compacte SUV's hebben sowieso het probleem dat ze al snel gek ogen door de smalle en korte koets maar wel met hoogte. Designers proberen dan met allerlei truckjes om het geheel nog 'stoer' te laten ogen. Bij de alfa Tonale is dat niet heel goed gelukt. Ondanks het een zeer populair segment is, zie ik ze vrijwel nooit. Gelukkig voor alfa in Italië dus blijkbaar wel een populair model, al zal dat bij Italië alleen blijven .

Heb ook wel zin om weer een keer die kant op te rijden

Was ook een heerlijke rit. En als je dan na zo’n lange tocht uitgerust uitstapt weer overtuigd dat zo’n 3-serie een geweldige reisauto is.

Dit weekend nog even aan het kijken voor een opvolger. Geen 5-serie of X3 maar ‘gewoon’ een iets nieuwere 320i Touring. In Duitsland wel wat gevonden. 2021 M-Sport, geen panodak of HK maar verder redelijk compleet. Iets luxer dan wat ik nu heb. 28dkm dus nog lekker vers. Natuurlijk geen lekker kleurtje, maar Alpinweiss over zwart. Staat hem eigenlijk ook prima. Staat ook nog een zelfde in Mineralgrau, contrast van wit maakt hem iets sprekender. Makkelijke kleur mocht je een keer schade hebben, heb een gruwelijke hekel aan kleurverschil.

Volgende week even contact opnemen denk ik, eigenlijk wel wat ik zoek en nog redelijk betaalbaar (incl. BPM). Bij officiële dealer, garantie en niet te ver weg. Alleen nog geen Anhängerkupplung, die zal er dus nog op moeten.
F31 dan maar particulier zien te verkopen, lijkt me geen groot probleem.

Laatst bewerkt:
Waar staat dit exemplaar in duitsland? Loont het echt zoveel om daar te shoppen? Zeker met benzine is de keuze toch wel beperkt , iig bij de 5-series. Daar is het aanbod in NL vele malen groter dan heel duitsland bij elkaar.

Tenzij je iets heel specifieks zoekt qua kleur of uitvoering valt het mij altijd toch wel tegen wat het in duitsland kost onder aan de streep met invoeren, BPM, transport, etc.

M-Sport in leuke kleur is inderdaad goed zoeken. Deze staat op 180 km van huis, niet ver van Osnabrück. Komt op ongeveer 35k op NL kenteken. Daar koop je in Nederland geen vergelijkbare voor met garantie bij een dealer.
Heb in NL ook eentje gevonden bij dealer in Eindhoven. Is stuk duurder maar heeft wel het mooie panodak en stukje meer gelopen. Gevraagd om inruilvoorstel zodat ik een beetje gevoel krijg of de moeite van importeren en zelf auto verkopen de moeite waard is. Maar eigenlijk vind ik 35k ook wel het maximum wat ik nog uit wil geven aan een andere benzineauto.

Ik weet niet hoe luxe je zoekt maar een High Executive lijkt me ook niet karig. 1e eigenaar, 53.793 km, 34.940 euro en gewoon in Nederland.

ICVL2ZY.png

Deze staat bij van Laarhoven, ziet er wat dikker uit met 19 inch, zwarte nieren en panodak. Wel jaartje ouder en 45k gelopen. En stukje duurder.

De auto’s die MCW voorstelt zijn ook niet verkeerd. Vind een donkergrijze zonder M-Sport wel een beetje oubollig en het M-stuur mist ook, dat is wel een vereiste.
Mijn voorkeur gaat echt uit naar eentje bij de dealer met 2 jaar Premium garantie. In verhouding ietsje duurder maar een stukje zekerheid waar ik bij de huidige ook veel plezier van heb gehad. Een koplamp met wat vocht en een trekhaak die soms haperde werden zonder gedoe vervangen. Die rekening had ik zelf niet willen betalen.

Oeh klinkt goed. Daar gaat ‘ie hoor :p. Een nieuwe dreier nog vóór de zomervakantie ;).

Ik vind het vooral opvallend hoe ruim de nieuwe 3 van binnen is.

En toch.. zou ik je adviseren eens in een G31 5 serie te rijden. Qua prijs schelen ze niet héél veel als je dan een jaartje oudere 5 neemt bijv. (Wat imo qua betrouwbaarheid verwaarloosbaar is)

Een 3-serie past net wat beter bij ons. Ideale formaat auto vind ik. Ruim en toch sportief.
Hoeft niet perse voor de zomervakantie maar daarna is mijn F31 over de ton en dat verkoopt toch net iets minder makkelijk denk ik. Lukt het nu niet dan kijk ik het najaar rustig weer eens. Heeft eigenlijk niet veel haast. Mooie is dat ik gewoon wel weet wat ik wil.

Maar op een ///M sportstuurtje een auto laten staan, is niet nodig. Binnen letterlijk 5 minuten is je stuur gewisseld. Heb ik vorige week nog gedaan bij de f36 gc. Dat stelt geen knaak voor bij BMW.

Leuke zoektocht Kristian!
Niks moet, alles mag :)

Ben het met je eens dat een 3-serie, of eigenlijk elke BMW, M-Sport uitgevoerd zijn. Oogt het allemaal net even wat luxer, dikker en sportiever. Wat het ook is overigens.

Overigens vind ik de standaard 18" M-Sport velgen ook niet mooi, qua design niet maar het oogt ook aan de kleine kant. De 19" variant is een stuk mooier......... (ze hebben ook hele mooie 20" M-Performance velgen weet ik toevallig :p)

Nee zonder gekheid, ergens moet je de grens trekken qua budget en ik denk dat je met goed zoeken prima iets kan vinden.

Wat vooral fijn is, is dat de G2x echt een hele flinke stap vooruit is qua techniek. Dat merk je aan alles. Daarmee is de F3x zeker niet slecht, maar die loopt oorspronkelijk al mee sinds 2012/2013 natuurlijk.

Luxury hoef ik thuis niet mee aan te kopen. Moet absoluut een Shadowline zijn. En die vind ik in een saaie kleur zonder M-Sport echt niet mooi.

Helaas gisteren een lage metalen vuilnisbak op de camping over het hoofd gezien met een deukje en diepe kras in het voorspatbord tot gevolg. Nou was bij de vorige een deuk ook het startschot voor het zoeken naar een opvolger, vrolijk wordt ik er niet van. Deze week eerst maar even kijken hoe ik dat zo netjes mogelijk gerepareerd krijg, zonder dat gespoten wordt. Een voorspatbord spuiten ga ik vanaf 100 meter zien, dat lukt niet zonder kleurverschil.
Eerst het deukje eruit laten drukken en dan met lakstift en wetsanden aan de gang. Dus even weer andere prioriteiten.

Volgende week met de Z4 naar Rotschenk in Duitsland om een lager in het stuurhuis te laten vervangen. Stuurt die met warm weer ook weer zoals het moet. Mensen die er geweest zijn herkennen hun auto daarna niet weer. Plakken van stuurinrichting is verdwenen en stuurt veel strakker. Benieuwd!

Bij een 3 zou M-sport voor mij ook een must zijn. Maar dan wel met alu raamlijsten en niet alles maar zwart gemaakt.

Bij een 5 zou een meer luxere uitstraling mij beter passen.

Zoveel keuzes zoveel mogelijkheden. Ben benieuwd!

Een 3 serie heeft wel een M pakket nodig in mijn Optiek. De G31 5 serie niet perse, maar het staat m wel heel goed. F11 vind ik luxury line mooier.

Als ik een drie serie zou zoeken, zou dit m zijn. M pakket, tansanitblau met zilveren omlijsting en neus.

Interieur individual tartufo bekleding en edelhout donkerbruin / zwart sierlijsten.

€85k. Man man man wat een geld tegenwoordig

IMG-5490.png

IMG-5491.png

IMG-5493.png

IMG-5494.png

Terug
Bovenaan