Kristian: Z4 en 320e Touring

Davidoff zei:
De 1.6 TDI in de Passat Variant volstaat, maar niet veel meer dan dat.

Dat vind ik persoonlijk erg meevallen. Het is misschien geen strepentrekker, maar het rijdt heerlijk rustig en soepel. De 6-bak tegenover de 5-bak uit de 1.9tdi is echt een verademing. Daarnaast was is die ook lekker zuinig, draait ook erg weinig toeren bij 140km/u. Minder dan de 508 SW 2.0 HDI 163 pk 6-bak waar ik dagelijks in rij.

Snelheid is niet erg belangrijk. Een kleine diesel volstaat wel. Ga vanavond de Civic eens op internet zetten. Wil het liefst die particulier verkopen. Shopt lekkerder.
Subaru vind ik best een leuke optie maar denkt vriendin heel anders over. Nadeel is wel hogere verbruik van de boxermotoren.

Kristian zei:
Subaru vind ik best een leuke optie maar denkt vriendin heel anders over. Nadeel is wel hogere verbruik van de boxermotoren.

Iets hoger verbruik, okee, maar daar krijg je wel vierwielaandrijving voor terug. Dat is ook wat waard.
Maar baseer je verbruik op het verbruik dat je met de Civic realiseert? Want dan moet je op een andere manier naar het D-segment gaan kijken.

Maar wat moet het gaan worden: benzine of diesel?
Want nu zie ik weer diesels langskomen.. ?

Oh, en als je een keer afstapt van je idee over bouwjaren:

jaguar-x-type-stationwagen-benzine-grijs-001--46998563-Medium.jpg

https://www.autoweek.nl/occasion?id=4WG8G&merk=Jaguar&model=X-Type&carrosserie=stationwagen

Ook vierwielaandrijving en V6 gekoppeld aan een automaat (y)

Diesel zou kunnen. Rijden tussen 15 en 20 per jaar. Moet wel een beetje zuinig zijn.
Zo'n oude Jaguar vind ik helemaal niks. Heb niks met het merk en vind hem ook niet mooi. En erg duur om te rijden.
Ouder dan 2010 gaat het zeker niet worden.

Kristian zei:
Diesel zou kunnen. Rijden tussen 15 en 20 per jaar. Moet wel een beetje zuinig zijn.
Zo'n oude Jaguar vind ik helemaal niks. Heb niks met het merk en vind hem ook niet mooi. En erg duur om te rijden.
Ouder dan 2010 gaat het zeker niet worden.

Oude Jaguar? :rolleyes:
Dit zijn opmerkingen waar niets mee wil of kan.
Succes met de zoektocht.

Diesel ook mogelijk blijkt nu? Dan zou ik een 318d boven een 318i verkiezen. Stuk krachtiger. Hier een mooi exemplaar.

Of een écht leuke E91: 325d (y) Magistrale zescilinder. Best zuinig te rijden bovendien.

Diesel is ook een voorzichtige optie. Moet daar nog wel goed naar kijken.
318d is wellicht wel een overweging dan!

Davidoff zei:
Oude Jaguar?
Dit zijn opmerkingen waar niets mee wil of kan.
Succes met de zoektocht.

Komt misschien wat raar over. Ik heb nu een auto uit 2009 en wil in principe er wel weer op vooruit qua bouwjaar. De Jag is ouder. Verder voel ik me nog te jong voor zo'n auto en is ie me te duur in gebruik. Ik had anders ook liever een E91 met 6-cylinder genomen maar dat wordt echt te gek.

TYN zei:
Verschil in BPM tussen 318i en 318d uit zelfde bouwjaar is tientjeswerk.

Dit moest ik natuurlijk effe checken, maar inderdaad een 318i/d executive uitvoering van 1-1-2010 kost iets van €2.750,- voor de benzine en €3.190,- voor de diesel. Een dikke €400,- verschil dus, valt mee, komt door de lage uitstoot van de diesel.

Ik kom uit op 2.814 voor de diesel en 2.753 voor de benzine (standaarduitvoering, bj 2010).

BPM valt me nog wel mee. Had rekening gehouden met een 4 duizend euro. Waarschijnlijk kun je ook in Duitsland nog wel wat onderhandelen aangezien je niets in te ruilen hebt?
Doel is om zo rond de 11 bij te betalen max. Ik gok zo'n 12 voor de Civic te krijgen.

Zal me eens verdiepen in de dieselversies (318d en 320d).

De Civic staat in elk geval op autoscout24. Ben benieuwd of er interesse komt. Zo niet dan is het ook niet erg overigens. Wordt ie verkocht dan heb ik in elk geval een mooie stok achter de deur om iets nieuws te zoeken.

Als 'ie daadwerkelijk verkocht wordt, moet je opeens wel snel een andere auto zoeken.
Niet bang om dan een overhaaste keuze te maken?;)

Ik zou je advertentie nog even een edit geven. Knippen en plakken werkt nooit lekker op Autoscout, waardoor er vaak spaties wegvallen. Succes met de verkoop!

Bedankt. Moest net even te snel dus dan krijg je dat soort slordigheden. Even aangepast.

Hoop inderdaad niet overhaast een keuze te moeten maken. Ik vraag me af hoeveel vraag er is naar een Civic hoor. Zal wel tegenvallen. Wil er bovendien een goede prijs voor hebben. En we hebben nog een Aygo dus daar redden we het ook wel even mee als het moet.

En dan op zoek naar een mooie E91/I40/Accord/V50

Ik vind hem wel redelijk aan de prijs hoor (understatement). Als je ziet dat vergelijkbare exemplaren voor minder bij de dealer te koop staan.. Deze heeft ongeveer evenveel gelopen, kost een stukje minder én staat bij een officiele dealer. In vergelijking hiermee is jouw auto natuurlijk op geen enkele manier interessant. Behalve als je hem stiekem eigenlijk helemaal niet wil verkopen ;)

Ik zou hem voor max 12,5k te koop zetten. Dan val je nog net binnen de resultaten van de mensen die op 'prijs max 12,5' zoeken. Op Marktplaats kan ik hem trouwens niet vinden?

TYN zei:
Ik vind hem wel redelijk aan de prijs hoor (understatement). Als je ziet dat vergelijkbare exemplaren voor minder bij de dealer te koop staan.. Deze heeft ongeveer evenveel gelopen, kost een stukje minder én staat bij een officiele dealer. In vergelijking hiermee is jouw auto natuurlijk op geen enkele manier interessant. Behalve als je hem stiekem eigenlijk helemaal niet wil verkopen ;)

Komt nog wel 500 euro bij voor afl. kosten. Kristian heeft nog de wintervelgen/banden achter de hand.
Je zou een verwijzing naar dit topic kunnen maken in de advertentie? Dan kan men zien dat het een mooi exemplaar wat goed onderhouden is betreft.

https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=228653416&cd=634976518190000000&asrc=st

Nog net iets te duur, maar wel een prachtige uitvoering

Had hem al gezien. Zeker een prachtige auto. Alleen wel heel magertjes onder de motorkap.....

Ondertussen nog geen serieuze biedingen gehad. Vind het niet erg want nog steeds twijfels over wat ik moet doen. Wachten op de Civic Tourer is ook een optie. En de nieuwe Qashqai komt ook eind van het jaar. Kijk nog wel elke dag of een geschikte Accord, I40, V50, E91 wordt aangeboden. Tot nu toe nog niet de perfecte auto gevonden.

Die twijfels gaan echt niet weg als je de Civic verkocht hebt hoor. Het lijkt me juist dat je dan eerder overhaast gaat beslissen.
Als ik een mooie BMW zie staan in de buurt binnen budget laat ik het je weten. :cool:

Overhaast beslissen gaat niet gebeuren. Geniet nog dagelijks van de Civic. Pas als ik 'de ware' tegenkom ga ik overstag.
Wellicht dat we voor de Aygo na 3 jaar wat anders nemen. Swift Sport, MX-5, Fiat 500 of zoiets.....
In ieder geval een iets 'leukere' auto.

Ja prachtige auto. Zou ik zo durven kopen. Mits prijs fatsoenlijk is en er een oplossing komt dat bestuurdersstoel verder naar achteren kan. Ruimte voorin is in de nieuwe Civic nog krapper dan in mijn Civic. Met mijn 1,93 is die nu al aan de krappe kant.

Inderdaad, zo is hij erg geslaagd! Helaas zal de produktieversie hoogstwaarschijnlijk deze velgen, bumpers, en uitlaat moeten missen waardoor hij weer "Normaal" wordt.

Wauw,
die's echt wel vet!!!

Maar natuurlijk,
het is geen station en veel laadruimte heeft die niet...

Een Accord Station daarentegen... ;)

image_zpsa14c3bb8.jpg

[size=x-small]15 Nidagravelplaten (120x80x3) en 2 wilgenmatten (5 meter lang en 2 meter hoog).[/size]

Qua liters inhoud is de Civic groter hoor! Accord is ook heel mooi maar aanbod is heel erg beperkt en prijzen vind ik ook erg hoog.
Heb dealer al even gemaild met vraag wat er toebetaald moet gaan worden. Ben benieuwd!

Even bestudeerd maar alleen de premium sound installatie incl. HD navigatie versterker en sub kost al 2500 euro meerprijs. Zelfde geldt voor pthet "Sport" pakket (skirts, diffusor, achterspoiler) en de 18 inch Krypton velgen. Alles bij elkaar opgeteld gaat ie dik over de 30.000 euro nieuw.

Kristian zei:
Even bestudeerd maar alleen de premium sound installatie incl. HD navigatie versterker en sub kost al 2500 euro meerprijs. Zelfde geldt voor pthet "Sport" pakket (skirts, diffusor, achterspoiler) en de 18 inch Krypton velgen. Alles bij elkaar opgeteld gaat ie dik over de 30.000 euro nieuw.

Ik heb hem even door de configurator van Honda gehaald, ik kom op € 34.390. Volgens mij is dit een koopje. De 18"LM lijkt mij een tikkie tè. Daar zal hij niet comfortabeler van worden.

Stof tot nadenken....

Edit: Sport 1.8 i-VTEC, 6MT € 28.640, Crystal Black Pearl € 660, HDD Navigatie & Premium Audio Systeem € 2.490, Silverstone met 18” lichtmetalen velgen Hydrogen € 2.600. Totaal € 34.390.

Kristian
Re: Kristian: Honda Civic 1.8 Silverstone 2009: lekker zuinig
16-11-2011 19:26
Gisteravond was bij de dealer in Zwolle een premiereavond van de nieuwe Civic. Er stond eentje in de meest luxe versie in de showroom en er was een proefritauto beschikbaar. Het merendeel van de bezoekers was eigenaar van het huidige type en wat mij opviel was dat de meesten vonden dat het uiterlijk er niet op vooruit is gegaan. Hij mist de spannende details van de huidige. Vind ik zelf overigens ook. Natuurlijk ziet zo'n Exclusive uitvoering er met leer van binnen wel zeer gelikt uit al is de vormgeving van het dashboard naar mijn mening ook minder dan de huidige.

Qua rijden merkte ik ook weinig vooruitgang. De motor is iets stiller maar bij het optrekken nog steeds goed hoorbaar. Het weggedrag is iets minder stuiterig en stug maar ook hier geen grote veranderingen. En dit geldt ook voor de besturing en het schakelen. Wat me erg tegenviel was de levendigheid van de motor. De 140 pk kon ik zeker niet ontdekken en in de eco mode voelde hij helemaal geknepen aan. Er stond natuurlijk nog maar 800km op de teller maar toen ik na de proefrit vrijwel meteen huiswaarts keerde in mijn eigen Civic merkte ik direct dat deze veel pittiger en gretiger is.

Sowieso had ik geen enkele keer zelf het idee in een ouder model te rijden. Wat mij betreft zeker geen investering waard om er weer up-to-date bij te rijden. Scheelt een hoop geld maar vind het ook wel jammer dat de verbeteringen minimaal zijn. Zelf verwacht ik niet dat de nieuwe Civic een kaskraker zal gaan worden. Dat was de huidige niet maar de nieuwe biedt qua auto weinig meer en is qua design slechts een slap aftreksel.

ik dacht dat je naar iets praktischer op zoek was?

@ carfanatic: ik spreek mezelf wel vaker tegen. Desondanks is de Civic behoorlijk praktisch en ruimer dan veel stationcars.
Normaal gesproken ben ik ook niet echt kapot van de nieuwe Civic maar deze is wel helemaal "af".
Maar goed, eerst maar eens afwachten of ze hem wel willen verkopen.....

Ik heb de nieuwe Civic nu een paar keer gezien, en neig toch voorzichtig naar de 'ja'. Hij heeft wel echt een dikke uitvoering nodig; degene die je nu op 't oog hebt oogt wel erg goed (y)

Kristian zei:
Zo rond de 10 zou oke zijn, bij richting de 12 toeleggen is het minder interessant.

3 auto's gekocht bij hun, reken je vooral niet te rijk; laatste keer heb ik de inruiler nog snel particulier kwijt weten te raken voor meer dan de inruilprijs. ;)

Ik verwacht ook niet al te veel hoor. Deze is aantrekkelijk geprijsd maar dat gaat waarschijnlijk wel weer ten koste van de inruilprijs.

12 toeleggen dan krijg ik hem mee. Gaat me net iets te ver, moet ook weer een trekhaakje op dus wordt toch weer een dure.

12bijleggen incl montage trekhaak?
Als je vind dat je te weinig korting krijgt kun je het altijd nog proberen met accessoires.
Wij hebben nog nooit betaald voor een trekhaak :)

Kristian zei:
12 toeleggen dan krijg ik hem mee. Gaat me net iets te ver, moet ook weer een trekhaakje op dus wordt toch weer een dure.

Exact wat ik vermoed had...
Als een wagen van 35.000 te koop staat voor 23.000 (of +33% korting op 6 maand),
ja,
dan kan je moeilijk nog een mooie overname verwachten.
Maar je krijgt dus nog 11.000 voor de Civic,
op zich natuurlijk niet echt mis voor een "oud" model...
Ik denk dat hij het ruim waard is,
blijft alleen de vraag of jij het er wil voor geven.

En mocht je nu eens de "I go" inruilen?
Heb je 2 Civiccen op de oprit,
en onder de nieuwe niet eens een trekhaak nodig.

Deze 2012 Civic kost nieuw ca 9 mille meer dan de jouwe uit 2009. Je gaat er ook nog eens 3 jaar op vooruit en van een oud naar een nieuw model.

12K toeleggen voor een veel duurdere, 3 jaar jongere auto van een nieuwer model lijkt me zo gek nog niet. Was het qua gevoel anders geweest als ze 27K gevraagd hadden en 15K voor de jouwe geboden hadden? Het totaalplaatje is in ieder geval hetzelfde.

Toe te betalen bedrag vind ik ook niet heel raar hoor. Maar inderdaad, heb ik het er voor over.. Nog eens even goed over nadenken.
Moet op een I40 Wagon bns 11 bijleggen maar die is van 2011 en heeft 32k gelopen. Heel andere auto natuurlijk.

Een i40 is onomstotelijk méér auto, verstandiger en alles. Zo'n dikke Civic is niet verstandiger, niet méér auto, maar wel leuker. En zolang je niet echt weet wat je wilt, moet je je eigen auto misschien maar gewoon houden.

Ja, een i40...
da's een auto hé...
degelijk, ruim, handige familiebak met burgeruitstraling...
geen koppendraaier, geen emotie...
Die Civic,
zeker met die velgen dan nog eens...
die passeert nergens ongezien.
Honda, the power of dreams!!!

Kristian zei:
Toe te betalen bedrag vind ik ook niet heel raar hoor. Maar inderdaad, heb ik het er voor over.. Nog eens even goed over nadenken.
Moet op een I40 Wagon bns 11 bijleggen maar die is van 2011 en heeft 32k gelopen. Heel andere auto natuurlijk.

Het bij te leggen bedrag viel me in elk geval nog mee.
Was er particulier op jouw advertentie geen reaktie waar je eventueel nog wat mee kunt, zodat je de verkoopovereenkomst 2ledig kunt opzetten voor een stukje korting zonder inruil (achteraf is dat misschien wat lastiger te regelen)
Crombag kennende zul je over deze in elk geval snel moeten nadenken, het leuke spul is in elk geval altijd snel weg.

Terug
Bovenaan