Kristian: Z4 en 320e Touring

V50 is leuk maar welke motorisering. De 1.6D zou qua kilometers kunnen maar hoor ik veel negatieve verhalen over. De 1.8 en 2.0 ken ik niet zo goed maar gevoel zegt me dat die vrij ouderwets zijn. Zullen niet heel zuinig zijn.
Heb wel een aantal leuke Edition uitvoeringen gezien met o.a. leer en navi.

V50 vind ik ook een topper! Bij Vossestein in Nieuwer ter Aa staat volgens mij een erg leuke V50. Is daar ingeruild op een DS3 e-HDI. Weet ik toevallig omdat ik de vorige eigenaar ken :)

Kan hem zo niet vinden op hun website.

Wil me nog weleens verdiepen in de Volvo. Eens zien of de ruimte achterin (i.v.m. kinderstoeltje) toereikend is.
Een D2 zal wel het meest handig zijn denk ik.

https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=228192290&cd=634968314550000000&asrc=st|fs

Ook lekker

Kristian zei:
Kan hem zo niet vinden op hun website.

Wil me nog weleens verdiepen in de Volvo. Eens zien of de ruimte achterin (i.v.m. kinderstoeltje) toereikend is.
Een D2 zal wel het meest handig zijn denk ik.

We hebben anderhalf jaar geleden onze driedeurs Fiesta ST ingeruild op een V50 ivm gezinsuitbreiding. Ruimte op de achterbank voor kinderstoeltje is m.i. voldoende zelfs met mijn 1.86m lengte en kinderstoeltje achter mij. Achterbak is niet superruim, maar voldoende ruim voor een grote kinderwagen en andere zooi die je elke keer meesleept. Nadeel is wel dat de bodem van de kofferbak vrij hoog is, maar bij ons ligt er een volwaardig reservewiel in, dus wellicht dat het daardoor komt.

V50 bevalt wel echt goed, vooral de stoelen zitten super en met een Edition uitvoering heb je ook nog eens een knap uitgevoerde auto. Die van ons is een Edition 1 in het zwart met beige leer. Ook krijg je bij een Edition het high performance audio systeem wat ook echt een aanrader is!

Als de kofferbak een issue is:

https://www.autotrack.nl/tweedehands/volkswagen/passat/9700407

Geen navigatie, maar scherpe prijs en een km-stand waarop ik 'm niet zou laten staan.

honda-accord-stationwagen-benzine-grijs-001--50392242-Medium.jpg

https://www.autoweek.nl/occasion?id=4WQ2D&min_year=2009&merk=Honda&model=Accord&carrosserie=stationwagen

Iets lagere km-stand, maar full options en een navenant hogere prijs:
https://www.autoweek.nl/occasion?id=4WC2B&min_year=2009&merk=Honda&model=Accord&carrosserie=stationwagen

De Accord heeft een kofferbak van slechts 395 liter, nog kleiner dan de V50 en V60. Zal daarom afvallen naar ik mag aannemen.

Het kilometerverschil tussen beide Accords lijkt me verwaarloosbaar. En het prijsverschil reflecteert het verschil in nieuwprijs en de extra opties tussen een elegance en een Executive.

Ik kom op minimaal 406 liter voor de Accord.
Veel minder dan de concurrentie te vergeven heeft.

Liters zeggen niks, de vorm van de laadruimte is van belang. Wat ben je met veel theoretische liters als de koffer enorm grillig van vorm is. Bovendien heeft de Accord onder de vlakke laadvloer nog extra bergruimte.

Kunnen we concluderen dat het gewoon lastig gaat worden voor Kristian?
Buiten de i40 zou ik even niet zo snel weten welke auto nog meer in aanmerking zou komen.

Het is absoluut lastig ja. De Accord is ook vrij krap en beenruimte achterin is ook niet geweldig. Viel me op dat ook voorin nauwelijks meer ruimte is als in mijn Civic.
Op dit moment vind ik de I40 CW een interessante auto. Ruim, comfortabel, luxe en redelijk geprijst. Ik ga in ieder geval een proefrit inplannen.
Zagen net een C40 rijden in het wit en is toch een stoere bak hoor.

Honda verlaagt de instapprijs van de Civic, met dik EUR 3.000 tot EUR 16.950, zij het tijdelijk. Het gaat om een prijsverlaging voor louter voorraadauto's. De importeur gaat ervan uit dat de opruimingsactie een 'aantal maanden' duurt.

Wellicht iets voor jou Kristian, een nieuwe Civic met dikke korting? Stond vandaag in De Telegraaf.

Ben al langs geweest:)
Rijklaar kost een 1.8 Sport met radio (ja is een optie, hoe belachelijk het ook klinkt) normaal 30 en nu slechts 27.000 euro.
Moet 14 bijleggen voor een auto die minder mooi is, en gimmicks als startknop, dubbele uitlaat etc. niet meer heeft.
Onder het motto minder voor meer dus.
Ondanks prijsverlaging nog steeds niet interessant en t.o.v. de concurrentie uit Korea absoluut niet concurreren. Moet nog minimaal 3.000 extra van de prijs af.
Jammer want draag Honda wel een warm hart toe.

Davidoff zei:
Kunnen we concluderen dat het gewoon lastig gaat worden voor Kristian?

Kristian wil gewoon een lekkere BMW maar is voorlopig nog te rationeel om daar echt voor te kiezen :p

haha nou die wil ik zeker wel. Maar het idee om heel veel geld te betalen voor een auto van zelfde bouwjaar en km-stand houdt me nog wat tegen.
Misschien dat ik na een proefrit wel heel anders denk hoor. En qua ruimte schiet ik er ook weinig mee op. Verstand zegt dus niet handig. Gevoel zegt 'ik wil een keer BMW rijden'.

Ik vind bouwjaar altijd zo'n loos criterium. Alsof een nieuwere auto per definitie beter is.

Voor een stuk minder geld heb je ook de absolute topuitvoering van een generatie geleden. Ik zou het wel weten (2).

Nou een pre-facelift E91 is al een no-go, een E46 helemaal. Mooie auto's maar ik ga er zeker niet op achteruit qua bouwjaar.
Al even wat gemaild over een I40 en dat leek nog niet zo gek. Maar ja, soms als ik naar mijn Civic kijk denk ik "je gaat spijt krijgen als je hem weg doet".
Zo'n leuke auto krijg je niet weer.
Als de zomerbanden er weer op moeten zal ik toch een beslissing moeten maken. Dus of wat anders of gewoon een setje nieuwe banden en weer een jaartje doorrijden.

Kristian, spaar gewoon een jaartje door joh, is toch zeker geen straf. En als je een beetje kunt sparen is er volgend jaar meer keuze. Maar, ik ken en snap het gevoel wel.

Er staan best een aantal E91's met een facelift te koop die aan jouw eisen voldoen, dit is bijvoorbeeld een net exemplaar met navigatie, sportstoelen en met minder dan 60.000 km op de teller. Ook in Duitsland staan voor 18 á 19 mille ex. BPM wel een aantal goede exemplaren te koop. Dan heb je gewoon echt een heerlijke auto die nog jaren meekan en die van een later bouwjaar is dan je huidige auto.

Ik zou het wel weten als ik moest kiezen tussen zo'n BMW of een i40. Veel succes in ieder geval bij je keuze!

Mooie 3-serie. En toch denk ik is dit nou een investering van 10 mille waard? Misschien toch nog maar een keer rijden in zo'n ding. Dat ben ik namelijk wel weer vergeten.
Ik heb nog bij geen enkele auto het 'kopen kopen kopen' gevoel. Had ik in het verleden nooit moeite mee.
Of het ligt aan de auto die ik heb, of ik wordt verstandig/saai.

Nadeel is ook dat je op internet over elke auto wel weer mindere dingen leest. Onbetrouwbare BMW motoren (318, 320), Mazda's 6 met roestproblemen, I40's met slijtende lederen sturen. Overal is wel wat bij. De perfecte auto bestaat toch niet.

De perfecte auto rij je nu ;-)
Van het weekend de nieuwe auris eens bekeken. Erg mooi! (y) In het wit helemaal, toyota is weer goed bezig.

Kristian, vond je de Passat nog iets? Of is dat toch een stapje te burgelijk/saai?

Passat vindt mijn vriendin wel mooi. Vindt hem zelf ook niet heel gek maar hoef absoluut geen TSI. Een 1.6 TDI zou eventueel kunnen.
308 heeft mijn zwager en vind ik niet super rijden. Civic rijdt lekkerder.

Zag vandaag nog een mooie V50 rijden. Blijf ik echt hele mooie auto's vinden, misschien wel mooier als een 3-serie. Alleen voor de ruimte moet je hem niet ne,en. Denk wel dat het groot genoeg is in de praktijk Vriendin is weg van de I40. Vind ik ook erg mooi maar tja een Hieoendai.....

Ik vind persoonlijk de i40 'overstyled'. Te veel vormen en lijnen.

Zoals je zelf al aangeeft; De perfecte auto bestaat niet.
Maak wat proefritjes, maakt de keuze wellicht makkelijker.

Kristian zei:
Vind ik ook erg mooi maar tja een Hieoendai.....

:confused:
Vind ik een vreemde opmerking voor wie heel lang een (andere) Koreaanse auto bovenaan het lijstje had staan.

Is het ook. Ik bedoel het ook wat charcherend. Wel weet ik nog niet hoe ik over 3 jaar tegen zo'n koreaan aan kijk. Zo'n Volvo of 3-serie is dan nog steeds een mooie auto waar je goed voor de dag mee kan komen.. En in prinicpe gaat het me niet om status hoor. Maar ja een Volvo of BMW dat klinkt toch wel erg lekker.

Kristian zei:
Is het ook. Ik bedoel het ook wat charcherend. Wel weet ik nog niet hoe ik over 3 jaar tegen zo'n koreaan aan kijk. Zo'n Volvo of 3-serie is dan nog steeds een mooie auto waar je goed voor de dag mee kan komen.. En in prinicpe gaat het me niet om status hoor. Maar ja een Volvo of BMW dat klinkt toch wel erg lekker.

Wellicht zie je dat goed.
Een V50 is strak en blijft mooi met de jaren.
Zo'n i40 is zwaar designed en zal vlug gedateerd ogen. Over enige tijd ben je die beu gezien, tenzij hij natuurlijk fenomenaal zou rijden. Maar daar vrees ik dat hij tekort schiet na een Honda.

Vind hem niet vreselijk duur en erg compleet uitgerust. Alleen die PSA diesel die is toch wel een zorgenkindje. Al zijn er ook wel een hoop positieve Myreviews.

Die dieselmotor zou ik niet mee inzitten, België is een dieselland en hoor eigenlijk niemand klagen over zijn V50. En alvorens er problemen komen heb jij toch alweer iets anders (want ook dan zal het vlug jeuken voor iets anders).

voor €1000 meer heb je ook een v60 :https://www.autotrader.nl/auto/volvo/hoogeveen/4rrur/volvo-v60-drive-16-d-momentum-navi-xenon/detail/. een v50 vind ik inmiddels wel wat gedateerd overkomen.

Kristian zei:
Passat vindt mijn vriendin wel mooi. Vindt hem zelf ook niet heel gek maar hoef absoluut geen TSI. Een 1.6 TDI zou eventueel kunnen.

Ik had niet voor niks de 1.6tdi geplaatst en ik moet zeggen het is toch best veel waar voor je geld en in comfortline uitvoering redelijk compleet.

https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=228390894&cd=634971511640000000&asrc=st%7cs

Ik zie net aan het kenteken dat ie is ingvoerd.

Kristian zei:
Vind hem niet vreselijk duur en erg compleet uitgerust. Alleen die PSA diesel die is toch wel een zorgenkindje. Al zijn er ook wel een hoop positieve Myreviews.

De 1.6 zou ik niet onder de zorgenkindjes willen scharen.
De 1.6 TDI in de Passat Variant volstaat, maar niet veel meer dan dat.

De Legacy Touring Wagon is al een keertje genoemd in dit topic.
Japans, ruim, prima uitrusting, ondergewaardeerd.

subaru-legacy-stationwagen-benzine-blauw-001--44971878-Medium.jpg

https://www.autoweek.nl/occasion?id=4UC9B&merk=Subaru&model=Legacy&carrosserie=stationwagen

Terug
Bovenaan