Krik punten Opel astra g

Nesjka

Net ingestapt
Iemand enig idee/foto's? wat de rol/krik punten zijn van een Astra G en waar ik de jack stands kan plaatsen? google helpt niet niks erover gevonden ook geen filmpjes ervan dan dat ze al onder de wagen zit of op een baby brug.

Wil namelijk m'n wagen niet slopen zonder enig idee waar ik ze kan plaatsen.

De achterbank is het beste krikpunt. Verder staat het in het boekje aangegeven. Vaak zie je op de dorpels ook waar de punten zitten. Persoonlijk gebruik ik liever punten die berekent zijn op zware krachten.

Staat in je instructieboekje. Je ziet op de dorpels vier vierkante 'uitsnedes' die je eraf kan halen en waaronder de krikpunten zitten.

Je hebt in de side skirts van die kapjes zitten.
Daar achter zitten de krik punten.

Als je hem op gaat krikken is het verwijderen van die kapjes niet nodig. Je kan gewoon de krik op het uitstekende metaal zetten. De skirts buigen mee (als ze al je überhaupt al raakt) en gaan niet kapot.

Netoj zei:
Iemand enig idee/foto's? wat de rol/krik punten zijn van een Astra G en waar ik de jack stands kan plaatsen?

Meestal heb je voor een garagekrik of assteunen niets aan de kriksteunpunten. De merkspecifieke krik pakt vaak een ril of gat mee waar je met een echte krik niet zo veel mee kunt. Ik heb voor mijn garagekrik een paar goede rubberen stempels gemaakt en ik zoekt gewoon de versterkte delen van het chassis of subframe om daar de krik met rubbers onder te zetten. Werkt veel beter. Nadeel van assteunen is ook dat je twee van dergelijke punten bij elkaar moet vinden, die zo dicht bij elkaar zitten dat krik en steun naast elkaar kunnen staan. Ik heb daarom wel een gekeken naar een krik/assteun combinatie. Die bestaan, maar zijn prijzig.

Mike Vervat zei:
Kan ik 'm ook aan de voorkant (onder de motor ) opkrikken? moet een multiriem vervangen

Onder de motor (carterpan) lijkt me een strakke plek ervoor ;)

Op het subframe zou je hem moeten kunnen pakken, beter onder een draagarm ofzo

Terug
Bovenaan