Krijg mazda cx7 niet open HELP

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Heb een probleem, ik krijg de auto niet open... sleutels werken niet.

Ook handmatig krijg ik de deur niet open. Wat kań; dit zijn? Deze nacht was het -25 ,auto staat in een schuur. Accu een yuasa is net een jaar oud.

Wat te doen ? Tips !!

Met wd 40 duwen en trekken, de deur handmatig open gekregen en ja de accu is dood, na 1 jaar !!?!? Wtf

Ik had van de zomer een nieuwe accu die na 2 maanden al de geest gaf, de vervanger doet het tot op heden prima gelukkig, wel een ander merk.

Monsieur Le Loure zei:
Ik had van de zomer een nieuwe accu die na 2 maanden al de geest gaf, de vervanger doet het tot op heden prima gelukkig, wel een ander merk.

Was dat ook een yuasa ?

Ook als de accu compleet leeg is kan ik met de noodsleutel die in de afstandsbediening zit, de deur ontgrendelen. Dan gaat louter de bestuurdersdeur van het slot, maar is juist voor situaties zoals u nu mee maakte.
Een dergelijke oplossing zou er bij Mazda toch ook moeten zijn, want het is niet normaal, lijkt mij, zoals u de auto heeft moeten openen.
Ik heb overigens nog nooit van dat merk accu gehoord en eens op gezocht. Volgens mij is dit niet een accu voor personenauto's, maar boten, scooters etc.

yuasa is gewoon een prima merk accu, zit ook veel in OEM auto's uit japan. Maar een accu kan best defect zijn na een jaar. Heel weinig gereden met zeer koude temperaturen bijvoorbeeld. Misschien heb je wel ergens lekstroom? Geen accessoires ingebouwd zoals marterverjager of iets anders naderhand ingebouwd? En je kunt gewoon een slecht exemplaar treffen

Ook handmatig krijg ik de deur niet open.

krijg je de sleutel niet gedraaid? --> proberen met slotontdooier of WD40
Of zit de deur vastgeplakt aan de rubbers --> met een fohn lans de randen van de deur

wat is het probleem met handmatig openen behalve 'lukt niet'

AsconaGT zei:
yuasa is gewoon een prima merk accu, zit ook veel in OEM auto's uit japan. Maar een accu kan best defect zijn na een jaar. Heel weinig gereden met zeer koude temperaturen bijvoorbeeld. Misschien heb je wel ergens lekstroom? Geen accessoires ingebouwd zoals marterverjager of iets anders naderhand ingebouwd? En je kunt gewoon een slecht exemplaar treffen

Ook handmatig krijg ik de deur niet open.

krijg je de sleutel niet gedraaid? --> proberen met slotontdooier of WD40
Of zit de deur vastgeplakt aan de rubbers --> met een fohn lans de randen van de deur

wat is het probleem met handmatig openen behalve 'lukt niet'

Sleutel wilde niet draaien , met wd 40 en beetje trekken gelukt, ga vandaag eens contact leggen met de verkoper , want 1 jaar is wel erg kort . Het was koud de afgelopen week -15 tot -25 , maar 2 keer per week doe ik de boodschappen ritjes van 55 km

als je geen lekstroom hebt en je doet dus 2x per week 55km rijden dan mag dat geen problemen geven met zo'n jonge accu

mooi dat het opgelost is, en inderdaad even contact opnemen met de verkoper

AsconaGT zei:
als je geen lekstroom hebt en je doet dus 2x per week 55km rijden dan mag dat geen problemen geven met zo'n jonge accu

mooi dat het opgelost is, en inderdaad even contact opnemen met de verkoper

Verkoper wil hem opsturen :( gaat de lange adem worden ben ik bang

Kun je niet even overstarten en langsrijden of is het echt ver weg?

Logisch dat een verkoper niet zo klakkeloos een dure nieuwe accu op gaat sturen een jaar na dato zonder doormeten.

Ik zou hem rustig een nachtje aan een lader leggen, en kijken hoe hij zich houd de komende tijd.

AsconaGT zei:
Kun je niet even overstarten en langsrijden of is het echt ver weg?

Logisch dat een verkoper niet zo klakkeloos een dure nieuwe accu op gaat sturen een jaar na dato zonder doormeten.

Ik zou hem rustig een nachtje aan een lader leggen, en kijken hoe hij zich houd de komende tijd.

Accu zit nu aan de oplader. We wachten af . Morgen naar de verkoper. Vraagje als ik hem nu helemaal kań opladen, dan blijft het een slechte accu ? Dat ze straks niet zeggen , meneer hij werkt uitstekend!??

Er kunnen meer oorzaken zijn lijkt me? Als de accu niet (of te weinig) bijlaadt tijdens het rijden dan houdt het ook snel op. Sta je met een lege accu, maar ligt het niet aan de accu.

Update ,

Wat bleek het probleem, vrouw had leeslampjes achterbank vergeten uit te doen, duś die trokken alles leeg.

Als je de auto in een schuur of andere afgesloten ruimtezet, kun je hem weg zetten met geopende raam of ramen, dan kan in de auto verzameld vocht weg.
Was in dit geval van pas gekomen.

Terug
Bovenaan