krakende/schurende remmen bij Mazda CX 3 automaat

GijsHenk

Net ingestapt
Begin augustus nieuwe Mazda CX3 bij de dealer opgehaald. 2.0 sky-active motor met automaat.

Probleem:
De remmen maken een vervelende kraak/schuur geluid bij het (af)remmen. Bij het in- en uitparkeren , bij filerijden, bij het afremmen stoplicht. Terug gegaan naar de dealer. Monteur meegereden, maar die kan niets aan de remmen vinden en vertelde mij dat het normaal is bij een automaat. De vriendelijke receptionist kon technisch niets voor mij doen.

Ik rij al jaren automaat van diverse merken en heb dit nog nooit eerder gehad. (Volvo, Alfa, Renault). De auto is dus nog geen half jaar oud en dit irriteert mij enorm. Ik wil hier geen genoegen mee nemen maar weet ook niet wat ik er tegen kan inbrengen. Mij wenden tot de importeur?

Heeft iemand hier ervaring mee? En weet iemand wellicht wel een oplossing?
Alvast bedankt voor je reactie.

Rij je over het algemeen heel rustig of rem je altijd rustig?
Is het minder bij regen?
ze kunnen verglaast zijn. Je kan het soms verhelpen, zoek even op 'braking in brakepads'

Probeer vriendelijk en niet te zeurderig nog eens aan te dringen. Desnoods met advies van een andere dealer op zak (kan je een paar tientjes onderzoek kosten). Anwb om raad vragen.

Blijven ze onwillig dan kan je vragen of ze tegemoet willen komen en de remblokken willen vervangen (voor weinig).

(Je kan dat laatste ook gewoon meteen laten doen en de oude bewaren voor het geval het niet werkt. Echt 100% garantie is hier discutabel.)

Hallo VORQ,

Bedankt voor je reactie. Ik ben een rustige rijder en bij regen wordt het niet minder.
Stel dat de remmen verglaast zijn, is dat dan normaal bij een spiksplinternieuwe auto? Ik heb er nu slechts 5000 km mee gereden.