Krakende rubber rechtvoor

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Sinds een aantal weken hoor ik bij het gaan over een drempel, hoog rechtsvoor een krakend geluid.
Ik heb al op meerdere plekken siliconenspray gespoten, maar dit heeft helaas geen verschil gemaakt.

Op internet lees ik veel dat het de rubbers van de stabilisatorstang zou moeten zijn.
Dit lijkt mij niet het geval, omdat het geluid rechtsvoor erg hoog zit.

Wat zou dit kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Dat kan van alles zijn.
Bij mijn auto is het de verbinding tussen mijn stuur en het wiel. Ik ben daar eenvoudig achter gekomen door de auto op de brug te zetten, ik kon zo zien wat er los zat.
Ook ik had een kraak elke keer als ik over een hobbel reed, en al helemaal als ik een behoorlijke stuuruitslag had.

Geen garantie dat jij precies hetzelfde euvel hebt. :)

Kan van alles zijn, op de brug er mee, dan kom je er snel achter of is hij er al op geweest?

Ik heb al op meerdere plekken siliconenspray gespoten, maar dit heeft helaas geen verschil gemaakt.

Uit nieuwsgierigheid; waar heb je zoal gespoten? zulke dingen zijn niet met een beetje spray 'even' te lossen.

Stabi rubbers zijn vaak wel de boosdoeners. even beetje vet er aan gaat niet. Best is ze te demonteren en er echt invetten en dan weer monteren. Die stang wringt er dan in. Binnenin kom je niet met een siliconenspray. zeker als rubbers ouder worden icm koude temperatuur kom dit bij veel auto's voor

Bij lage temperaturen worden de rubbers in de voorwielophanging harder. Vaak zijn het de rubbers van de stabilisatorstangen. Niet ernstig en komt bij veel auto 's voor. Als het wat warmer wordt dan verdwijnt dit vaak. Vervangen is ook nog een optie.

Terug
Bovenaan