Kosten spiegel

Positievanaard

Net ingestapt
Hallo, ik vraag mij af wat een buitenspiegel van een toyota auris 2013 mag kosten incl installeren en kleur spuiten.
Ik heb een offerte van 635 euro bij toyota dealer. Lijkt stevige prijs...
Iemand ervaring hiermede?

wel / niet verwarmd, wel of niet elektrisch inklapbaar?

Originele onderdelen zijn sowieso stuk prijziger. Als ik naar imitate kijk zit je aan deze kosten; KLIK. Daar komt spuiten + montage bij op. Kom je op zo'n 250 euro max. Maar dan heb je dus niet origineel.

Ik vind 635 ook fors aan de prijs, waarschijnlijk is het originele toyota onderdeel zo prijzig. ALs je zelf handig bent zou je eens kunnen informeren op een sloperij. Als je een nette sloperij hebt hebben ze het al voor je gedemonteerd en kun je het zo ophalen.
voorbeeld

Imitatiespiegel voor €90 + €40 spuiten bij https://www.vosparts.com/. Anders onderdelenlijn/marktplaats.

Toyotaas zei:
Spiegel is origineel toyota en verwarmd en inklapbaar, met knipper lampje...

De prijs zal kloppen, Toyota vraagt (soms) de absolute hoofdprijs voor onderdelen, is ook onze ervaring. Een orginele katalysator was bij Toyota ruim 3 maal zo duur als imitatie. Ik zou de spiegel bij een sloperij halen of een imitatie spiegel kiezen.

ak2 zei:
Toyotaas zei:
De prijs zal kloppen, Toyota vraagt (soms) de absolute hoofdprijs voor onderdelen, is ook onze ervaring. Een orginele katalysator was bij Toyota ruim 3 maal zo duur als imitatie. Ik zou de spiegel bij een sloperij halen of een imitatie spiegel kiezen.

Je vraagt je af of er zoveel verschil zit tussen origineel en imitatie onderdelen, doet mij een beetje aan Apple producten denken....

Even op zoek naar een spiegel in de juiste kleur en uitvoering (inklapbaar en met richtingaanwijzer) bij de sloop.

Hier even zoeken: https://www.onderdelenzoeker.nl/voorraad/auto-onderdelen?search=&condition=Gebruikt

Ik voel me geroepen te reageren. De door jullie gevonden spiegels zijn GEEN imitatie!

Imitatie wordt ergens in een (schimmig) fabriekje gemaakt, waarna het in een nagemaakte OEM (= origineel) doos gedaan wordt met nagemaakte OEM zegels en het verkocht wordt als OEM, maar dan voor een lagere prijs. Wat jullie gevonden hebben is aftermarket en voldoet aan dezelfde eisen als OEM. Imitatie voldoet slechts aan de eis 'veel geld opleveren voor de oplichters die deze troep maken en verkopen'. Imitatie is ook illegaal én levensgevaarlijk. Voor een spiegel valt het nog mee, maar denk aan wiellagers die uit elkaar klappen als ze warm worden.

Sow, da's kassa voor zo'n modern achteruitkijkding....:eek::eek:
Ik kan me nog herinneren dat een complete spiegel voor een Toyota Tercel destijds nog geen 30 harde guldentjes kostte bij de dealer, zal ergens eind jaren '80 geweest zijn.
Kon je toen ook al prima mee achteruitkijken.:)

Terug
Bovenaan