Kosten remschijven en blokken vervangen Peugeot 206

Kevin9512

Startmotor
Naar mijn gevoel zijn de remschijven erg dun aan het worden. Nu gaat de auto vrijdag naar de dealer en kijken ze hier na. Blokken zijn 38000 km oud en schijven waarschijnlijk nog ouder. Op de website van Peugeot kom ik op een bedrag van 259 voor remschijven en blokken vervangen economy. Dit bedrag viel mij redelijk mee maar is dit ook echt goedkoop voor een dealer? Wat kost het gemiddeld?

'remschijven en blokken vervangen economy'

Wat betekent economy in deze; draaien ze de moeren dan half aan ofzo?

Denk dat het een klein beetje korting (10-15%) betekent op de exorbitante bedragen die bij een jonge auto's gefactureerd wordt.

Volgens de website van Peugeot

"Economy onderdelen  zijn ontwikkeld voor Peugeots ouder dan vijf jaar. Ze zijn afgestemd op het veranderende gebruik van de iets oudere auto. Economy onderdelen bieden een volledig assortiment slijtage- en onderhoudsdelen. Al deze onderdelen zijn uitvoerig getest en voldoen aan de strengste eisen op het gebied van veiligheid en milieu. Daarom krijgt u ook op deze onderdelen 2 jaar garantie (zowel op het onderdeel als de arbeid. De prijs van de Economy onderdelen ligt gemiddeld zo'n 20-30% onder de prijs van originele onderdelen. Daarom kunnen we met een gerust hart zeggen: "Economy onderdelen bieden optimale kwaliteit tegen een vriendelijke prijs!"

ATE A-merk remmen:

https://www.ebay.de/itm/ATE-BREMSSCHEIBE-BELUFTET-266-BREMSBELAGE-VORNE-PEUGEOT-1007-206-BJ-00-09/361026025449?fits=Make%3APeugeot&hash=item540ed3f7e9:g:1LIAAOSwxQJbBntu:rk:3:pf:0

Particulier 90 euro. Bedrijfsmatig natuurlijk minder. Vervanging kost max een uurtje (moet eigenlijk in een half uur kunnen, maar soit) á 100 euro/uur voor een dealer. Kom ik op 190 euro. Waar zit precies dat economy in voor 259 euro dan?

Een offerte van mijn lokale garage kwam op 289 euro. 113 euro voor de schijven. 58 voor de blokken en 67 euro voor het het arbeid.

Mille zei:
Misschien zelf doen? Is een eenvoudig klusje en kost je dan misschien net 100 euro.

Voor een leek is het geen eenvoudig klusje.
Er worden regelmatig remblokken verkeerd om geplaatst bijvoorbeeld. Net zoals het smeren van verkeerde delen of helemaal niet smeren.
Doordat er verschillende systemen bestaan kunnen er nog meer fouten gemaakt worden.

Remmen is geen beginnersklus, ook al wordt het wel zo gebracht.
Het is het belangrijkste veiligheidsdeel van je auto. met je remmen moet je niet lopen sollen, al helemaal niet als je er geen verstand van hebt.

In principe is, als je het zelf kan, dit voor 45 euro te doen aan onderdelen, zowel blokken als schijven nieuw + verzendkosten.. Kwestie van rondshoppen.
Echter, als er verschillende remsystemen geleverd zijn, moet je al heel goed weten wat je besteld. Anders gaat het sowieso mis.

Voor die 250 euro mag de garage het lekker doen, ga ik mijn handen niet aan branden.
Hou het bij olie etc vervangen. Remmen is net te..

Pobresh zei:
Mille zei:
Misschien zelf doen? Is een eenvoudig klusje en kost je dan misschien net 100 euro.

Voor een leek is het geen eenvoudig klusje.
Er worden regelmatig remblokken verkeerd om geplaatst bijvoorbeeld. Net zoals het smeren van verkeerde delen of helemaal niet smeren.
Doordat er verschillende systemen bestaan kunnen er nog meer fouten gemaakt worden.

Remmen is geen beginnersklus, ook al wordt het wel zo gebracht.
Het is het belangrijkste veiligheidsdeel van je auto. met je remmen moet je niet lopen sollen, al helemaal niet als je er geen verstand van hebt.

In principe is, als je het zelf kan, dit voor 45 euro te doen aan onderdelen, zowel blokken als schijven nieuw + verzendkosten.. Kwestie van rondshoppen.
Echter, als er verschillende remsystemen geleverd zijn, moet je al heel goed weten wat je besteld. Anders gaat het sowieso mis.

Ik heb leren sleutelen op remmen. Zo moeilijk is het echt niet. Bovendien als remmen al rocket science zijn.....:p Wat is het vervangen van een koppakking voor de eerste keer dan?

p.s. eerste keer remmen vervangen waren trommels en ik was 15, dus niet gehinderd door enige kennis van een auto :D

Er zijn legio Youtubefilmpjes waarin haarfijn te zien is hoe je remschijven en blokken vervangt.
Je hebt ook lekker weing gereedschap nodig voor dit klusje.
Achterremmen kunnen overigens wel lastig zijn omdat de remzuiger draaiend teruggeduwd moet worden en daar heb je wel speciaal gereedschap voor .nodig

Nico GTR zei:
Bovendien als remmen al rocket science zijn.....:p Wat is het vervangen van een koppakking voor de eerste keer dan?

Vele "beginnersklusjes" vereisen toch wel enige voorkennis en voorbereiding. En dat wordt vaak vergeten.
Zonder die voorbereiding en voorkennis is het geen beginnersklus.

Helaas zien leken zonder voorkennis , iets waar staat "beginnersklus" wel als iets waar je zonder voorbereiding of inzicht aan kan beginnen.

Tis een mooi klusje om te beginnen, indien goed voorbereid, (goeie howto bijvoorbeeld), met inzicht (een kast van ikea is voor een hoop mensen ook al lastig) en eventueel zelfs met begeleiding. Maar niet als je wilt beginnen met sleutelen.

... Precies. En dan zal e.e.a nog niet makkelijk los gaan, want het is nou niet de jongste generatie zeg maar.. dus een hoop geklooi kan het worden.
Waar wil je sleutelen? In dit jaargetijde buiten op de krik en een kleedje?
Of een brug huren in een DHZ garage? Maakt het wel makkelijker én advies/hulp is bij de hand. Echter, het zal niet snel gaan.. dus qua kosten hoef je niet eens heel veel te besparen.. is mijn ervaring.

Voor een prijsvergelijk kan je online nog wel ff je kenteken intoetsen., zou ik denken.

Voor € 259,00 zou ik niet in de kou op straat gaan liggen, voor het zelfde geld zitten sommige dingen behoorlijk/ flink vast, en met koude vingers is het dan zeker geen eenvoudig klusje. De economy onderdelen zijn meestal van prima kwaliteit.
Als de remolie ouder is dan 2 jaar, of niet helder meer is laat die dan gelijk verversen.

En als je het toch zelf wil doen, doe het dan binnen op een brug, samen met iemand die dit al vaker gedaan heeft. Maar kijk dan wel goed of de besparing groot genoeg is. Het is echt heel belangrijk voor de veiligheid, dus het moet echt 100 procent goed en zorgvuldig gebeuren.

Dit klusje kan juist makkelijk op straat, je hoeft niet onder de auto te sleutelen.
En hier is het een graad of 8 buiten ,ultiem sleutelweer.

s velthuis zei:
Half uur werk... Er zijn dagen dat ik de 500 euro/uur niet haal...

Remmen rondom vervangen in een half uurtje op straat? Dat wil ik wel eens zien. Zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik zie het niet snel gebeuren. Helemaal niet als je het over een beginner hebt. Die zal daar waarschijnlijk gewoon de halve dag mee bezig zijn.

Net alsof ze ook 250 euro aan arbeid rekenen. 250 is de hele klus, inclusief onderdelen.

Ik vind het zeggen dat je de remmen wel even zelf kan doen ook veel te kort door de bocht. 1 foutje en je kan al gevaarlijke taferelen krijgen.
Het is als beginner te doen, het is inderdaad niet heel erg ingewikkeld. Maar dan moet je wel begeleiding hebben van iemand die er verstand van heeft. Goede remmen zijn nogal belangrijk. Het is geen onderdeel waar je maar een beetje aan kan gaan zitten klooien.

Wij krijgen steeds meer auto's met remproblemen die juist veroorzaakt zijn doordat mensen zelf de remmen vervangen hebben. En dan de boel niet goed schoongemaakt en/of geen of verkeerd vet gebruikt hebben. Vooral v.w. het schoonmaken betreft vergissen mensen zich nog weleens.

Jos.

Nissan GTR R34 zei:
s velthuis zei:
Half uur werk... Er zijn dagen dat ik de 500 euro/uur niet haal...

Remmen rondom vervangen in een half uurtje op straat? Dat wil ik wel eens zien. Zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik zie het niet snel gebeuren. Helemaal niet als je het over een beginner hebt. Die zal daar waarschijnlijk gewoon de halve dag mee bezig zijn.

Net alsof ze ook 250 euro aan arbeid rekenen. 250 is de hele klus, inclusief onderdelen.

Ik vind het zeggen dat je de remmen wel even zelf kan doen ook veel te kort door de bocht. 1 foutje en je kan al gevaarlijke taferelen krijgen.
Het is als beginner te doen, het is inderdaad niet heel erg ingewikkeld. Maar dan moet je wel begeleiding hebben van iemand die er verstand van heeft. Goede remmen zijn nogal belangrijk. Het is geen onderdeel waar je maar een beetje aan kan gaan zitten klooien.

Zal ik allemaal niet ontkennen. Er staat alleen nergens dat ze voor 259 euro de remmen rondom vervangen. Dat is alleen voor waarschijnlijk, en dat lukt met een beetje oefening echt wel snel. Was trouwens wel de eerste klus die we ooit zelf gedaan hebben, zeker met een beschrijving erbij is het geen rocket science. Je moet wel weten waar je mee bezig bent, dat wel. Maar qua materiaal kom ik op 45 tot 90 euro, afhankelijk van merk en kwaliteit materiaal. Kom ik nog steeds op een besparing van zo'n 150 euro en daar ga ik inderdaad graag een half uurtje voor op de grond zitten...

Vergis je niet door alleen naar de prijs te kijken, er zit enorm veel kwaliteitsverschil in het aangebodene zijn we hier achter.

Jos.

jos br 001 zei:
Vergis je niet door alleen naar de prijs te kijken, er zit enorm veel kwaliteitsverschil in het aangebodene zijn we hier achter.

Jos.

Van de materialen? Zeker. Daarom zoek ik op merken als ATE. Kom je op 90 euro totaal uit.

Na de feestdagen maak ik een afspraak. En dan heb je er tenminste wel weer een factuur bij. Altijd handig bij evt. verkoop.

Terug
Bovenaan