Koppelingspedaal 'plakt' op de bodem

APT

Wegverkenner
Het koppelingspedaal blijft onderin af en toe plakken. Trapt dus koppeling in, schakelt, laat pedaal los en dan komt het pedaal maar een cm of twee omhoog. Kom je dan achter als je weer wil schakelen. Nu hebben we begin dit jaar ook dat probleem gehad dus koppeling en drukgroep vervangen. Vind het dus vreemd dat dit probleem nu weer terug is, minder vaak dan destijds maar toch, ook dat probleem begon met sporadisch falen. Het is in de afgelopen weken twee keer voor gekomen. En ja, dit is diezelfde Golf en Garage waar de Turbo vervangen is zonder resultaat. Twee vrij dure reparaties die dus beiden niet tot (geheel vlekkeloos) resultaat hebben geleid. Vliegwiel is niet vervangen want was niet nodig werd destijds gezegd. Snap niet waar het probleem nu kan zitten. Hoop niet dat de gehele koppeling en alles vervangen blijkt terwijl hier ook een heel ander probleem de oorzaak is.

Ga naar een garage die je vertrouwt en laat het nakijken. ik zou er niet mee blijven rijden.

Idd eens zonder mat rijden om te kijken of het daar aan ligt.
Maar een pedaal dat op de bodem blijft hangen doet me toch denken aan een defecte drukgroep of een defecte koppelingscilinder of kabel.
Vliegwiel vervangen hoeft idd niet altijd, ook niet bij een 2-massa vliegwiel. Maar het wordt wel aangeraden. (waar een vliegwiel met tradiotionele koppeling zo lang mee gaat als de auto, gaat een 2 massa vliegwiel meestal net zo lang of zelfs korter mee dan de koppeling zelf.... Leve de technische innovaties...:rolleyes:)

Halen het matje er dan even uit. Al zou het wel héél lullig zijn als om die reden de koppeling is vervangen.. Denk het overigens niet. Voor de koppeling vervangen werd was het regelmatig mis, vrijwel elke rit. Misschien domme vraag maar als de koppeling en vliegwiel vervangen zijn is de koppelingscilinder dan ook niet automatisch vervangen? Geloof dat onze 1.9tdi idd een 2-massa vliegwiel heeft. Niet vervangen, ook niet voorgesteld te vervangen, zou niet nodig zijn. Zit nu lekker in de zon en de auto gaat over ruim twee weken als we terug in NL zijn naar de garage. Koppeling wordt dan zeker aangegeven want lijkt me dat daar gewoon garantie op zit. Zit er namelijk net 3 maanden in.

Halen het matje er dan even uit. Al zou het wel héél lullig zijn als om die reden de koppeling is vervangen.. Denk het overigens niet. Voor de koppeling vervangen werd was het regelmatig mis, vrijwel elke rit. Misschien domme vraag maar als de koppeling en vliegwiel vervangen zijn is de koppelingscilinder dan ook niet automatisch vervangen? Geloof dat onze 1.9tdi idd een 2-massa vliegwiel heeft. Niet vervangen, ook niet voorgesteld te vervangen, zou niet nodig zijn. Zit nu lekker in de zon en de auto gaat over ruim twee weken als we terug in NL zijn naar de garage. Koppeling wordt dan zeker aangegeven want lijkt me dat daar gewoon garantie op zit. Zit er namelijk net 3 maanden in

Maar als je de koppeling vervangt wordt dat niet mee vervangen? Vind het heel raar als de garage de koppeling vervangt en niet bij deze klachten de koppelingscilinder als meerdere hier dat op basis van deze klachten al die 'diagnose' kunnen stellen. Volgens mij klopt het overigens ook wel. Bij mijn 147jtd had ik hetzelfde en geloof dat deze twee cilinders heeft oid waarvan er eentje niet goed was (weet iig nog dat ééntje makkelijk te vervangen en betaalbaar was en de ander wat duurder. Niet zeker of het idd de koppelingscilinder(s) was/waren.

Terug
Bovenaan