Hallo,
Van de zomer voor de St Gotthard in Zwitserland kwamen we in een lange file te staan. De koppeling werd dus veel gebruikt bij het telkens kleine stukjes naar voren rijden. De weg ging licht omhoog, de Hillhold functie werd dus ook gebruikt. Toen we eindelijk in de tunnel zelf waren en konden doorrijden merkte ik dat de koppeling halverwege ingedrukt was blijven staan. Het rijden zelf leek niet anders dan normaal. Bij een stop net voorbij de tunnel bleek het enorm te stinken vanonder de motorkap. Het pedaal dat halverwege stond kon ik handmatig terugtrekken. Hierna hebben we nergens meer last van gehad, trouwens ook niet meer zolang in de file gestaan. Bij de garage een check laten doen maar geen onregelmatigheden gevonden. Wat kan dit zijn? Het betreft een Focus waarvoor een terugroepactie is geweest betreffende warm wordende koppelingsplaten, hier is echter ook naar gekeken door de garage.
Hhenk
Van de zomer voor de St Gotthard in Zwitserland kwamen we in een lange file te staan. De koppeling werd dus veel gebruikt bij het telkens kleine stukjes naar voren rijden. De weg ging licht omhoog, de Hillhold functie werd dus ook gebruikt. Toen we eindelijk in de tunnel zelf waren en konden doorrijden merkte ik dat de koppeling halverwege ingedrukt was blijven staan. Het rijden zelf leek niet anders dan normaal. Bij een stop net voorbij de tunnel bleek het enorm te stinken vanonder de motorkap. Het pedaal dat halverwege stond kon ik handmatig terugtrekken. Hierna hebben we nergens meer last van gehad, trouwens ook niet meer zolang in de file gestaan. Bij de garage een check laten doen maar geen onregelmatigheden gevonden. Wat kan dit zijn? Het betreft een Focus waarvoor een terugroepactie is geweest betreffende warm wordende koppelingsplaten, hier is echter ook naar gekeken door de garage.
Hhenk