Koplampen vervangen mazda 6 station 1st gen

lMartinl

Net ingestapt
Hey hallo,

Ik wil kijken of ik nieuwe lampen (+de behuizing) kan bestellen en zelf installeren mbhv een youtube filmpje.

Het probleem is echter dat ik vrij weinig van lampen af weet.
Welk type ik het beste kan halen, en of ik zomaar iets bij Amazon kan bestellen of potentieel in de problemen kom bij komende apk keuring omdat de lamp niet aan bepaalde wet- en regelgeving voldoet.
Op basis van wat kort googlen zat ik zelf aan led lampen te denken.
Het gaat om een mazda 6 station uit 2007 (eerste generatie)

Achterliggende redenen: laatste apk keuring gaf de garage aan dat de plastic kap zit onder de krassen zat, erg diffuus licht geeft en dat ze het met veel moeite hebben kunnen pollijsten (of zoiets) en het net door de apk komt maar het advies was naar nieuwe lampen te kijken. Ook twijfelden ze of de lamp wel origineel was (het is een occasion)
Dit komt ook wel overeen met mijn ervaringen. Vooral in Duitsland over onverlichte 100km wegen langs bossen ben ik niet blij met het zicht dat ik heb. Ik wil graag meer een straat/spotlight hebben dat de weg voor mij verlicht

Groeten,
Martin

Je kan ze gewoon online bestellen, zoeken op koplampen Mazda 6 en een site bezoeken en je kenteken invoeren.

Bel even met XenonWebshop.com. Die jonge man heeft zeker verstand van (kop)lampen en bouwt ook voordelig en snel in.

Zoals ik het lees gaat het niet alleen om de lampjes zelf, maar de hele behuizingen. Nieuwe koplampbehuizingen kun je zelf bestellen (bijv. via Winparts) en inbouwen of dit door je garage laten doen. Je kunt vaak kiezen tussen origineel of imitatie.

Als je halogeen lampjes hebt (geen idee wat er in jouw Mazda 6 uit 2007 zit) is een upgrade naar Xenon of LED zeker de moeite waard voor extra lichtopbrengst. Het minste inbouwgedoe levert dan LED op, je moet waarschijnlijk wel units hebben die overweg kunnen met de CAN-bus.

Allemaal prima zelf te doen, mits je geen enorme linkerhanden hebt.

Zoals ik het lees gaat het niet alleen om de lampjes zelf, maar de hele behuizingen.

Ja hij levert ook hele koplampunits van Hella of imitatie , ook ledachterlampen etc.. misschien geen Mazda maar dan heeft hij vast advies.

Terug
Bovenaan