koplamp toyota starlet

Guest
Ik heb een toyota starlet uit 1996 en is in goeie conditie voor een ouwe auto. Nu wil het zo dat van de een op het andere moment mijn normale lichten het niet meer doen. Groot licht en dimlicht doen het wel alleen normale licht niet dus. Ik heb al gekeken naar de lampen die waren nog goed. Aan de zekering kan het volgens mij ook niet liggen want die waren nog goed al weet k niet zeker of k de goeie had. Zou iemand hier mij misschien verder kunnen helpen.

Heb je onlangs een radio ingebouwd? Soms wordt hierbij de massa-aansluiting verkeerd aangesloten, waardoor de radio wél werkt, maar de zekering voor de verlichting eruit klapt. Groot- en dimlicht werken dan nog wel wat dit loopt over een andere zekering.

Wat is het "normale" licht? In mijn ogen is het dimlicht het normale licht, bedoel jij stadslicht?

Vrienden van mij hadden dit ook bij hun zeer oude Swift. Volgens mij zijn Starlet en Swift nog technisch verwand ook. In ieder geval, het lag bij hun geloof ik of in de bedrading of in de lichtschakelaar -> uiteindelijk hebben ze met een provisorische schakelaar onder de motorkap (stroom direct van de accu getapt) nog een jaar rond gereden, elke keer kapje open-kapje dicht x2 om verlichting aan en uit te schakelen.(n)

Na een onvoorzichtig parkerende buurvrouw was het einde verhaal en kwam er een nieuwe Swift

V4 meting...

Bron, is de accu
Verbruiker, is de lamp
Bedrading, spreek voor zichzelf al moet je die nog even zien te vinden
Knop inderdaad. Reageert die wel.
En dan nog de zekering, of je de juiste hebt staat meestal aangegeven in het boekje van de auto.

Ik ben er vrij zeker van dat er een zekering defect is. Ik meen dat dit de dome zekering is.
N.m.i. werkt dan ook de binnenverlichting en, indien aanwezig, het klokje het niet.

Zoals al aangegeven kan dit inderdaad te maken hebben met het verkeerd aansluiten van de radio (de verlichtingsdraad wordt dan als min gebruikt)

Terug
Bovenaan