Koopadvies: ruime auto.

DJ 5977026

Net ingestapt
Goedendag allemaal,

ik ben op zoek naar advies en ideeën voor onderstaand scenario, waarbij ik hoop dat ik op jullie advies kan rekenen.

Situatie:
- auto met een hogere instap gewenst, maar geen verplichting
- minimale formaat van een Station / SUV, nadruk op een grote binnenruimte
- automaat
- stoelverwarming
- benzinemotor
- liefst bouwjaar 2010+
- schuif/kanteldak of panoramadak
- budget richt ik op max. 15000 euro
- geen Frans of Italiaans

Hoor graag waar jullie in dit geval voor zouden kiezen, wellicht helpt het mij op weg.

Je stelt wel heel veel eisen en maakt het je daardoor niet erg makkelijk.
Hyundai IX35
13947120_1.jpg

Toyota Auris Hybride
toyota-auris-hybrid-1-8-lease-pro-navi.jpg

Seat Leon
seat-leon-st-1-4-tsi-act-fr-dynamic-navi-schuifdak-btw-auto.jpg

Vooral het panorama/open dak geeft een hele beperkte keuze.

Mag het ook een MPV zijn

Honda frv de jongste die ik tegen kwam is uit 2009

Gevonden via GasPedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/122775358/Android?s=7-7-1-1-1-3

De Mitsubishi Outlander en Nissan Qashqai zouden nog een goede optie kunnen zijn.

(Jammer dat Franse auto's niet mogen, een MPV zoals de Renault (Grand) Scenic 3 zou zeer geschikt zijn, voldoet aan alle eisen, en er is veel aanbod.)

ak2 zei:
De Mitsubishi Outlander en Nissan Qashqai zouden nog een goede optie kunnen zijn.

(Jammer dat Franse auto's niet mogen, een SUV zoals de Renault (Grand) Scenic 3 zou zeer geschikt zijn, voldoet aan alle eisen, en er is veel aanbod.)
Van de Nissan staat er wel 1 hele te koop met deze eisen. De Outlander kan ook nog, maar staan er alleen als PHEV en dan moet je wel heel veel rijden want als de korting op de mrb straks verdwijnt betaal je wel over 1800 kilo mrb.

Epica zei:
ak2 zei:

(Jammer dat Franse auto's niet mogen, een MPV zoals de Renault (Grand) Scenic 3 zou zeer geschikt zijn, voldoet aan alle eisen, en er is veel aanbod.)
Van de Nissan staat er wel 1 hele te koop met deze eisen. De Outlander kan ook nog, maar staan er alleen als PHEV en dan moet je wel heel veel rijden want als de korting op de mrb straks verdwijnt betaal je wel over 1800 kilo mrb.

Er is inderdaad weinig aanbod, om die reden heb ik tussen haakjes de Renault (Grand) Scenic 3 ook genoemd, het is een hele ruime, goede en betrouwbare auto, die erg geschikt zou zijn. Alleen komt die dan uit Frankrijk.

Ik heb geen verstand welke generaties dsg bakken wel betrouwbaar zijn anders zal ik Volkswagen,Skoda ook schrappen en de meeste Seat en bepaalde modellen van Audi ook schrappen zelfde voor TSI blokken van bepaalde bouwjaren. De multi tronic van Audi en Seat exeo is wel goed. Maar de 1.8 en 2.0 TSI zijn olie gebruikers en A4 en exeo zijn geen ruimtewonders.

Terug
Bovenaan