Kona of EV3 ? Nee. Ford Explorer!!

Bert520

Wegverkenner
Hallo,
Ik ga de overstap maken naar elektrisch rijden. Je bent een dief van je portemonnee als je zonnepanelen hebt en niet elektrisch rijdt.
Nu twijfel ik tussen de Kia EV3, in een plus uitvoering of de Hyundai Kona comfort smart. Die laatste is ca. 4000,- goedkoper (aanbieding) en zit lijkt wat beter in de spullen te zitten. Het design van de Kia vind ik wel beter geslaagd en de garantie is ruimer bij Kia. Hoe zou de afschrijving zijn van deze twee, vergelijkbaar? Of zijn er alternatieven die ik over het hoofd zie (de Chinese auto’s zie ik niet als alternatief)
Wat zouden jullie doen?

Maar ga je dan voor het grote of kleine accupakket? Persoonlijk zou ik voor de EV3 gaan omdat ik hem mooier vind. Afschrijving is koffiedik kijken.

Welke van de twee dealers wekt het meeste vertrouwen? Ik zou voor Hyundai gaan, daar heb ik er een paar van gehad (Getz, i20 en 2x i30) en de dealer leverde superservice.

Zo wie zo in beide modellen een goede proefrit maken. Minstens een uur. En dan ook de ergonomie van knopjes en infotainment meenemen.
Misschien ook de Skoda Elroq meenemen in de keuze. En dan heb je nog de VW ID3 en Renault e-Scenic.
Succes met de keuze!

Het zijn twee auto's die ruwweg een gelijke basis hebben. Je kunt je goed inlezen en -beleven (met de video's) met tests van de Kia EV3 - ook als duurtester - waarbij deze het onder andere ook opneemt tegen de Renault Mégane E-TECH en de al genoemde Skoda Elroq. En idem voor de Hyundai Kona, die we ook als duurtester hadden waarbij deze het onder andere opnam tegen de BYD Seal U.

Veel testen en artikelen gelezen beide auto's gereden. De hyundai is de beste deal geworden, de N-line business uitvoering heeft alles wat de ev3 plus heeft en nog meer, en is daarbij bijna 3000,- goedkoper in de deal die ik met de hyundai dealer kan sluiten.

Ben je nog bij de Toyota dealer geweest voor een topdeal? De C-HR+ staat er alleen nog niet!

toyota-c-hr-4304015.jpg

Nee, niet de Toyota bezocht. Hyundai heeft mijn voorkeur. Ik had zaterdag aangegeven interesse te hebben in een comfort smart uitvoering in meta blue. Er stond er een op voorraad maar die stond op 19 inch velgen (€1000-) extra. Ik heb hier geen belangstelling voor want dat kost je flink range en zo mooi vind ik ze ook niet. Het was onduidelijk of de auto met de originele velgen geleverd kan worden, moeilijk moeilijk moeilijk. Dit maakt mijn enthousiasme voor deze dealer wel minder.

De knoop doorgehakt, en ja verrassend... geen Kona. en ook geen EV3. Wat wel? Ik zag 't zelf ook niet aankomen maar het wordt een ford explorer ev select!
Dit weekend proefgereden in een ford explorer, 77kwh, 286 pk... dat rijdt toch wel even wat anders zeg, vlotter en strakker. Kreeg het gevoel met een auto van een klasse hoger onderweg te zijn het voelde allemaal net wat fijner. En onder 'de streep' financieel ongeveer even duur. Een top-deal kunnen maken.
Dus die ga ik komende week bestellen!

Wow, dat is een onverwachte wending maar wél erg leuk! Bedankt voor de terugkoppeling. En ga je in het onderdeel Mijn Auto de vorderingen bijhouden?

Terug
Bovenaan