Guest
Hallo allen,
Wij hebben een peugot 206 diesel uit 2004. Het is een 1.6 16v. De laatste tijd is de koelvloeistof ineens heel erg snel op. Er is geen duidelijke lekkage te zien. Ook heb ik het gevoel dat met warm weer/veel airco gebruik (deze 2 gaan hand in hand dus geen idee of 1 van de 2 meer invloeid heeft) de koelvloeitstof nog veel sneller daald. Laatst was die zelfs helemaal leeg en heb ik er bijna 2 liter bij moeten gooien. Vanaf nu houden we het goed in de gaten.
Is dit een voor de hand liggend probleem? Ze hebben bij de garage er al eens wat in gegooit wat het gat zou moeten dichten. Maar ik ben bang dat het aan de koppakking oid ligt. En als we dit moeten laten repareren is dit zo duur dat het eigenlijk niet meer uitkan. (dan liever regelmatig wat koelvloeistof van de action erin voor 1,50 per liter).
Als iemand een tip of idee heeft hoor ik het graag!
PS: Het lijkt er trouwens neit op dat de koelvloeistof verdamt omdat deze te heet word. De temperatuur van de koelvloeistof blijft rond de 80/90 graden zoals altijd. Zolang de koelvloeistof in de motor zit word deze ook niet erg warm. 90-100 graden afhankelijk van het weer.
Wij hebben een peugot 206 diesel uit 2004. Het is een 1.6 16v. De laatste tijd is de koelvloeistof ineens heel erg snel op. Er is geen duidelijke lekkage te zien. Ook heb ik het gevoel dat met warm weer/veel airco gebruik (deze 2 gaan hand in hand dus geen idee of 1 van de 2 meer invloeid heeft) de koelvloeitstof nog veel sneller daald. Laatst was die zelfs helemaal leeg en heb ik er bijna 2 liter bij moeten gooien. Vanaf nu houden we het goed in de gaten.
Is dit een voor de hand liggend probleem? Ze hebben bij de garage er al eens wat in gegooit wat het gat zou moeten dichten. Maar ik ben bang dat het aan de koppakking oid ligt. En als we dit moeten laten repareren is dit zo duur dat het eigenlijk niet meer uitkan. (dan liever regelmatig wat koelvloeistof van de action erin voor 1,50 per liter).
Als iemand een tip of idee heeft hoor ik het graag!
PS: Het lijkt er trouwens neit op dat de koelvloeistof verdamt omdat deze te heet word. De temperatuur van de koelvloeistof blijft rond de 80/90 graden zoals altijd. Zolang de koelvloeistof in de motor zit word deze ook niet erg warm. 90-100 graden afhankelijk van het weer.