Koelvloeistof probleem vw lupo

Xela

Startmotor
L.s,

Wie weet wat het volgende probleem is, betreft een Volkswagen lupo, 1.0, 1999.

Probleem; elke dag moet er een halve liter koelvloeistof worden bijgevuld. De garage heeft geconstateerd dat de koppakking niet lek is. Reservoir is vervangen. Radiator en thermostaat is vervangen. Als ik de auto s'ochtends wegrijdt, ligt er geen plasje. Dus waarschijnlijk verliest die het al rijdend.

Ik weet het niet en ook de garage komt niet echt verder. Is er iemand met suggesties?

Bij voorbaat mijn dank

Waterpomp wil nog wel eens lekken.
Thermostaathuis is ook een typisch lekpunt (kunststof scheurt) daar waar die tegen de kop zit geschroefd., net zoals de aansluiting op de buis achter het blok en die buis zelf.

Afhankelijk van hoeveel km je rijdt kan dat aardig lekken. 150km met 1 liter doen is niet vreemd als je waterpomp ietskes lekt. Hoeft niet zichtbaar te zijn als je hem een nachtje laat staan. lekt pas als er druk op het systeem staat.

Pobresh zei:
Thermostaathuis is ook een typisch lekpunt (kunststof scheurt) daar waar die tegen de kop zit geschroefd., net zoals de aansluiting op de buis achter het blok en die buis zelf.

Ik zou bij deze punten beginnen, daar waar slangen op het motorblok aangesloten zitten. Daar worden kunststof flensen gebruikt en die gaan vroeg of laat allemaal lekken op de boutgaten. Die scheuren in. Net toevallig van mijn beide auto's zo'n flens moeten vervangen, links op het blok. Bij de Cordoba lag er echt een plas onder, de Octavia gooide het er alleen onder druk uit. Maar ging desondanks wel hard, binnen 10 km rijden moest er al een fles bij.

Monsieur Le Loure zei:
Weer de op en top duitse degelijkheid komt weer naar boven.
.

Na 17 jaar?
Ideaal gebouwd? nee, maar als het 17 jaar uithoudt is dat echt niet slecht of ondegelijk.
Enige wat echt slecht aan die constructie is, is de thermostaat zelf.

Trouwens er zijn wel meer merken die kunststof thermostaat en verdeelhuizen gebruiken en die gaan ook niet langer mee dan dat.

Ondegelijkheid vind ik meer iets zoals de huidige types. Waarbij een onderdeel de 2 jaar nog niet haalt en er ook nog geen garantie of coulance is...

Check eens of je geen stoomwolken krijgt als je de verwarming vol aan staat kapotte kachel radiateurs schijnen vaak voor te komen...

Terug
Bovenaan