Koelvloeistof lek??

Sokpop

Net ingestapt
Goedenavond alle,

Ik zal aan het begin beginnen, wij rijden een opel corsa 1.2 '99.
De corsa hebben we 3 jaar geleden gekocht en deed altijd prima zijn werk.
Nu sinds een tijdje hapert de auto sochtends maar eigenlijk altijd als hij koud is.
Ik hoorde van iemand dat dat kan komen als je koelvloeistof te laag is. En wat blijkt nu hij was zo goed als leeg, daarna heb ik hem bijgevuld en de auto reed een stuk beter. Nu was ie weer bijna leeg en zag ik een plekje natte grond rechts voor de auto (als je voor de auto staat links voor).
nu denk ik dus dat er ergens een lek zit. iemand enig idee wat ik moet of kan doen?

Ga liever niet teveel geld er aan uitgeven aangezien we in december een nieuwe gaan halen.

Bedankt, Groetjes Sok

Even alle slangen bij de waterpomp en radiator controleren. Het kan best te verhelpen zijn met een stukje slang of een nieuwe klem. Ook als hij bijna weggaat mag je best wat aan een auto uitgeven, dat helpt bij de inruil/verkoop en je kan nu eenmaal niet altijd het geluk hebben dat een 15 jaar oude auto precies zolang meegaat als jij wil.

ik weet persoonlijk niet waar ik dan moet kijken haha, maar ik kan eens kijken of ik dat ergens voor een klein prijsje kan laten doen,
ik vind het alleen zonde als ik 200 euro uit moet geven aan een auto waar ik misschien nog 800 euro voor kan krijgen. De auto heeft 90.000km gereden en verder altijd onderhouden en nooit in gerookt. dus ik denk dat 800 voor zo een auto de max is. maar ik hoor dat jij het wel waard vind dus ik zal morgen eens bellen naar een garage :)

Je kunt er rond de 1500 voor krijgen met zo'n kilometerstand, kijk maar eens op verschillende verkoopsites. Staan er tot 2000 euro op.

Dat terzijde: laat eens een lektest uitvoeren bij een garage. Het systeem wordt dan op druk gezet en men kan ter plekke kijken wat er lekt.
Niet alle lekkages zijn zo op te sporen maar een groot deel wel.

Met een beetje geluk is het een slang of sensor die lekt. Na 17 jaar kan er altijd wel eens wat kapot.

Sokpop zei:
ik weet persoonlijk niet waar ik dan moet kijken haha, maar ik kan eens kijken of ik dat ergens voor een klein prijsje kan laten doen,
ik vind het alleen zonde als ik 200 euro uit moet geven aan een auto waar ik misschien nog 800 euro voor kan krijgen. De auto heeft 90.000km gereden en verder altijd onderhouden en nooit in gerookt. dus ik denk dat 800 voor zo een auto de max is. maar ik hoor dat jij het wel waard vind dus ik zal morgen eens bellen naar een garage :)

Als jij goedkoper kan rijden (of fietsen) dan een auto met 0 afschrijving, een paar tientjes benzine, belasting en verzekering per maand en die €200 verdeelt over 3 maanden dan ben ik zeer benieuwd! Wist je dat een Corsa leasen €309 per maand kost en dan moet je hem 48 maanden lang leasen!

Nou, het is verholpen :D Ik heb op een corsa forum gekeken en het probleem van het schokken bleek de luchtmassameter te zijn :) ik heb voor 5 tientjes 1 op de sloop gekocht en gister vervangen. vanmorgen deed de auto het perfect :) en het oranje motor lampje is ook niet meer gaan branden :)

bedankt voor de antwoorden!

Terug
Bovenaan