Knakkend/kloppend geluid bij terugsturen

arjenkooi89

Startmotor
Hallo allemaal,

Vorige week is mijn auto voor een grote onderhoudsbeurt geweest. Nu heb ik afgelopen weekend er voor het eerst weer een langere rit meegemaakt en het volgende viel me op. Elke keer als ik rechts instuurde (redelijk diep, bijvoorbeeld bij afrijden rotonde) en terugstuurde hoor ik op een bepaald punt een knakkend/kloppende/bonkende tik. Vrijwel elke keer bij het terugsturen hoorde ik eenmaal dat gelluid.

Dit verontrustende mij nogal, vooral omdat ik vorig jaar ook dit probleem gehad heb zoals in die topic omschreven: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5852262. Kwam er toen op neer dat de homokineet (binnenste of buitenste, dat weet ik niet meer) en naar aanleiding daarvan de gehele voorste as vervangen is.

Nu rijd ik vandaag naar de garage en hoor ik helemaal niks meer! Dus tsja, de auto maar weer mee naar huis genomen. Echter, het zit me totaal niet lekker. Vooral niet na een reparatie van ruim €900 die de auto zo'n 8 maanden geleden nog op de kop gehad heeft.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? :(

Herkenbaar in mijn Alfa 166... ik ben er vorige week mee naar de garage geweest. Knakkend geluid bij sterk insturen en zelfs even hobbelend rijden. Uiteraard met verdenking aandrijfas en homkineet. De forums staan er vol van. Maar de garage kon helemaal niks vinden. geen lekkages, geen speling, niks. Advies: 'Rij maar lekker door tot het echt gaat rammelen' . En dat doe ik dan ook maar gewoon:)

Niet meteen van het ergste uit gaan, het kan net zo goed ergens uit de rubbers van een draagarm of stabilisatiestang weg komen.
Bij de onderhoudsbeurt heeft de auto waarschijnlijk compleet uitgeveerd (met de wielen vrij) op een brug gestaan waardoor de rubbers zich iets verzet kunnen hebben.
Even inspuiten met kruipolie doet dan al wonderen, dan beweegt alles weer soepeltjes in de rubbers.

Terug
Bovenaan