Ferdi 2499074
Net ingestapt
Hallo,
Ik zit met het volgende probleem, ik rijd in een Mercedes a klasse a180 w176 2012bj..
Na heel wat garages te hebben bezocht opgelicht te zijn etc ben in ten einde raad.. En dacht ik misschien dat iemand mij toch goed kan adviseren wat te doen..
Probleem:
Turbo knalde eruit (hoogstwaarschijnlijk door mijn chip stage 1) heb ik mijn turbo vervangen + lambdasonde sensor want die was aan vervanging toe..
Na reparatie merkte ik dat er niet iets klopte en ja hoor motor sloot zich zelf en was niet te starten niks..
Naar verbazing nadat ik de motorkap opende tot verbazing zat heel mijn blok onder olie je raad het al hij had alles eruit gegooid..
Terug naar de garage bleek een van mijn druklagers kapot te zijn netjes vervangen (kosten weer voor mij).
Dacht ik eindelijk af te zijn van de problemen maar jammer genoeg hield het daar niet mee op..
Weekje later merkte ik dat mijn motor ging tikken na 2500 toeren, voelde niet goed aan en ben weer per direct teruggereden naar de garage die mijn auto had gerepareerd.
Na het inleveren van mijn auto (ongeveer 3/4) weken nadat tie een grote deel van mijn motor had gedemonteerd was zijn conclusie dat de lagers allemaal vervormd waren en dat ik als het ware mijn motor moest vervangen.
Uitereraard was ik het er niet mee eens want na de reparatie van mijn turbo is dit allemaal begonnen.
Na discussie op discussie heb ik de openstaand bedrag van 1700 euro niet betaald (op aanbetaling 500) na.
Ik zit nu dus met een leuke a klasse waarvan ik weet dat tie het op de kortste termijn gaat begeven omdat mijn druklagers het niet lang meer gaan volhouden..
Voor de discussies gaf de monteur aan dat mijn beste keus een nieuwe motor (of 2de hands) die tegen de 3000 euro kosten te nemen.
Na al dat gedoe heb ik mijn auto meegenomen van de garage omdat ik het niet meer vertrouw.
Mijn vraag:
Heel wat onderdelen zijn nu vervangen (onderandere: turbo/alle filters/olie/druklager) een donor motor met de vraag of die wel goed is lijkt mij een te hoge risico.. Want je weet nooit of die ook wel echt goed is of niet het blijft een gok.. En dan hebben we het nog niet over de prijs..
Na wat research kwam ik erachter dat de revisie van de blok ook een optie is.. (uiteraard chip er ook vanaf halen dus standaard 122pk weer)..
Zitten hier ook nadelen aan? Loop ik dan net zo veel risico als een donorblok?
Heb met een andere garage contact opgenomen, waarbij ik heb opgevraagd hoeveel de revisie zal kosten (situatie ook uitgelegd) kwamen we tot een bedrag uit van tegen de 2000 euro.
Aub lezers, zit in een knoop en kom er niet meer aan uit...
Ik zit met het volgende probleem, ik rijd in een Mercedes a klasse a180 w176 2012bj..
Na heel wat garages te hebben bezocht opgelicht te zijn etc ben in ten einde raad.. En dacht ik misschien dat iemand mij toch goed kan adviseren wat te doen..
Probleem:
Turbo knalde eruit (hoogstwaarschijnlijk door mijn chip stage 1) heb ik mijn turbo vervangen + lambdasonde sensor want die was aan vervanging toe..
Na reparatie merkte ik dat er niet iets klopte en ja hoor motor sloot zich zelf en was niet te starten niks..
Naar verbazing nadat ik de motorkap opende tot verbazing zat heel mijn blok onder olie je raad het al hij had alles eruit gegooid..
Terug naar de garage bleek een van mijn druklagers kapot te zijn netjes vervangen (kosten weer voor mij).
Dacht ik eindelijk af te zijn van de problemen maar jammer genoeg hield het daar niet mee op..
Weekje later merkte ik dat mijn motor ging tikken na 2500 toeren, voelde niet goed aan en ben weer per direct teruggereden naar de garage die mijn auto had gerepareerd.
Na het inleveren van mijn auto (ongeveer 3/4) weken nadat tie een grote deel van mijn motor had gedemonteerd was zijn conclusie dat de lagers allemaal vervormd waren en dat ik als het ware mijn motor moest vervangen.
Uitereraard was ik het er niet mee eens want na de reparatie van mijn turbo is dit allemaal begonnen.
Na discussie op discussie heb ik de openstaand bedrag van 1700 euro niet betaald (op aanbetaling 500) na.
Ik zit nu dus met een leuke a klasse waarvan ik weet dat tie het op de kortste termijn gaat begeven omdat mijn druklagers het niet lang meer gaan volhouden..
Voor de discussies gaf de monteur aan dat mijn beste keus een nieuwe motor (of 2de hands) die tegen de 3000 euro kosten te nemen.
Na al dat gedoe heb ik mijn auto meegenomen van de garage omdat ik het niet meer vertrouw.
Mijn vraag:
Heel wat onderdelen zijn nu vervangen (onderandere: turbo/alle filters/olie/druklager) een donor motor met de vraag of die wel goed is lijkt mij een te hoge risico.. Want je weet nooit of die ook wel echt goed is of niet het blijft een gok.. En dan hebben we het nog niet over de prijs..
Na wat research kwam ik erachter dat de revisie van de blok ook een optie is.. (uiteraard chip er ook vanaf halen dus standaard 122pk weer)..
Zitten hier ook nadelen aan? Loop ik dan net zo veel risico als een donorblok?
Heb met een andere garage contact opgenomen, waarbij ik heb opgevraagd hoeveel de revisie zal kosten (situatie ook uitgelegd) kwamen we tot een bedrag uit van tegen de 2000 euro.
Aub lezers, zit in een knoop en kom er niet meer aan uit...