Kleine scheurijzer met een strak budget van 5K

Hans 7390011

Net ingestapt
Beste mensen,

Ik ben opzoek naar een kleine scheurijzer. Mijn budget is rond de 5K.
Ik ben opzoek naar iets snels, met een beetje tuning potentie als het om vermogen gaat

Diesel heeft koppel zat, maar is vaak niet echt een scheurend ijzer. Vandaar voorkeur naar benzine met een turbo of kompressor.

Wat kunnen jullie mij aanraden? Bedankt!

Er is een handje vol NB's voor dat geld en ook een MGF/TF is te vinden. Maar dan zit je echt onderaan de markt met exemplaren die al jaren geen liefde hebben gehad. Leuke auto's maar voor dat geld zou ik het niet aanraden.

Er staan zat Mini's te koop voor dat geld, ik denk dat dat een veiligere keuze is.

Daar kun je prima een Audi TT voor kopen, zoiets bijvoorbeeld:

a74da80e-4d94-43e8-809b-201bb7d8d233

Onder de 8 seconde naar de 100 en eenvoudig te tunen tot boven de 200pk

Laatst bewerkt:
Ik moet meteen aan een FIAT Panda 100HP denken. Ook een leuk scheurijzertje die je wel moet kunnen vinden met dat budget.

Alleen qua tuningpotentie zal het dan wel tegenvallen.

Een Suzuki Ignis Sport (1e generatie Ignis) is anders ook een leuke optie voor dat budget.

Ik zou voor een Fiesta ST of een Mini Cooper S gaan. De eerste heb ik gehad, de tweede staat op het verlanglijstje. Het liefst een R53 (eerste generatie New Mini) van de facelift, dus vanaf 2004.

Heb zelf een Yaris T-Sport uit 2005 gekocht in deze categorie(925kg 105pk).

Andere opties waren:
Ignis sport (109pk 910kg)
Panda 100hp (100pk 950kg)
Colt turbo (150pk 1065kg)
Nissan Micra 160SR (110pk 990kg)

Mazda MX5 NB. Slechts 1000 kilo, achterwielaandrijving. 5000 wordt krap, maar in de winter op marktplaats kun je wel wat vinden.
Extra voordeel: waardevaste auto, genieten van open dak met zonnig weer.

Terug
Bovenaan