Kleine schade veroorzaakt bij inparkeren

Mr Maumau

Net ingestapt
Ik heb vanmiddag bij het inparkeren met mijn neus de achterkant van de auto voor mij geschraapt.

2v3q9op.jpg

Heb een briefje achtergelaten.

Enig idee hoe duur dit zou kunnen worden? Er zit zo’n kapje op de bumper, is zo’n ding misschien los te bestellen in kleur?

De eigenaar heeft nog niet gereageerd. Ik zou het eigenlijk zonder de verzekering willen regelen zodat mijn premie niet omhoog gaat.

Wat is een reëel bedrag om te bieden?

De beschadiging daar onder is wel heel minimaal. De auto heeft verder rondom ook al wat krasjes en plekjes dus ik hoop eigenlijk dat de eigenaar het met een nieuw kapje en een kleine vergoeding er boven op goed vind.

Enig idee waar zo’n kapje te bestellen is? Heb al gekeken op verschillende websites maar zonder succes. Alleen complete ongespoten bumpers.

Als de eigenaar er echt werk van wilt maken (en daar heeft hij/zei natuurlijk alle recht toe het is mijn fout) dan zal de hele bumper gespoten moeten worden.

Maar wellicht is het een vriendelijk persoon en kunnen we het op deze manier oplossen. Dan helpt het als ik bijvoorbeeld al weet hoeveel zo’n kapje kost en waar ik dat kan bestellen.

Het gaat om een Aygo oud model 2005.

Gewoon via verzekering doen. Je kan ze na 2 jaar nog terugbetalen en dan krijg je je schadevrije jaren weer terug.

Spuitwerk (ik zie ook wat onder dat kapje) kleurverschil, leenauto etc. Je zit zo op €500.

Als je degene zo gek kan krijgen om €300 van jou te accepteren dan kan je het doen maar dat is eigenlijk niet netjes. Schadeexpert en verzekering zijn ook niet gek, als het voor €300 heel netjes kan dan doen ze dat.

Mr Maumau zei:
.. auto heeft verder rondom ook al wat krasjes en plekjes dus ik hoop eigenlijk dat de eigenaar het met een nieuw kapje en een kleine vergoeding er boven op goed vind...

Ik zou zeggen: ja en van die veroorzakers kreeg ik ook allemaal €500. ;)

Wordt allemaal achteraf gespoten. Een auto die 9 jaar in de zon staat heeft een heel andere kleur. En het is te duur om al die kleuren op voorraad te houden.

Ten eerste al (y) dat je netjes een briefje achter laat! Eigenlijk omgekeerde wereld om daar een compliment voor te geven, maar ik vrees dat veel mensen helaas niet zo nobel & eerlijk meer zijn.

Ik heb met mijn vorige auto hetzelfde bij de hand gehad als jij (wel iets meer schade: mijn dikke Zweedse bumper gaf niet mee), die mensen waren vooral ontzettend blij en verrast door mijn eerlijkheid. We hebben alles netjes via de verzekering afgehandeld (na 17 schadevrije-jaren vond ik dat ik wel eens een schadetje kon claimen, behalve een kleine bedrag ER geen verdere gevolgen & kosten), kwam toch op dik €1200 schade.

Wat de schade betreft: als de eigenaar het onderste uit de kan wil halen en alle schade hersteld wil hebben, loopt het rap op en zou ik toch laten berekenen of het niet beter via de officiële weg kan lopen.

Misschien dat spot repair mogelijk is, kost je rond de €150, maar ik kan niet goed zien op kapje of bumper ook echt ingedeukt is.

Als ik een Aygo had van 8 jaar oud zou ik over een schade als dit niet al te moeilijk doen, maar je weet nooit hoe gevoelig dit voor mensen ligt.

de schade aan mijn bumper was iets meer. De hele bumper over laten spuiten bij een erkend bedrijf zonder de verzekering in te schakelen. Binnen 1
dag klaar en de kosten waren 175,00€. Twee jaar terug en het ging om zwart metallic.

^ idd 500 is veel te veel voor die paar krasjes, dit kan prima opgelost worden met een spotrepair.

Het kapje kan gedemonteerd worden en apart gespoten, want zo te zien alleen lakschade.
Daar hoef je geen nieuwe voor te kopen.
De krasjes op de bumper kunnen ook gepolished worden en zijn daarna vrijwel onzichtbaar.

Forumleden gaven al o.a. Spotrepair aan.

tip : stuur hen de foto toe en vraag prijsopgave: kan je bepalen of je zelf betaald of via de WA verzekering.
Bovendien weet je dan dat je ook weer niet teveel betaald, als je het uit eigen zak betaald.

Dit zijn tips waar ik zeker iets aan heb! Super bedankt. Ik wacht nog op reactie van de eigenaar.

Ik heb dit gehad met een veel kleiner krasje, echt 1 minimaal krasje, kon je bijna met je duim wegvegen, had het ook ter plekke moeten regelen, want uiteindelijk was het 440 euro ofzo via de verzekering, ging 3 jaar achteruit in schadevrije jaren en betaalde 25 euro per maand meer ofzo.

Denk dat die gast een hele nieuwe voorbumper heeft gekregen ofzo, inclusief montage en spuiten.

En ging om een 15 jaar oude 206.

Terug
Bovenaan