Kleine hatch

Naar gekeken.. maar ga toch voor een kleiner budget. Ik rij nu stukjes van 3km enkel naar werk en 10km enkel naar t andere werk. En pendelen tussen locaties. In het weekend af en toe snelweg. En zo nu en dan een racefiets erin. Wielen van de fiets demonteren is niet erg. Misschien kan het in de clio met nog 1 wiel erin..

Dit jaar het huis wat verbouwen en wat andere uitgaven. Lage lasten staat eigenlijk voorop...

Twee opties.

Renault clio 1.2 5 deurs 2009. Met cruise control. 162.000. Kosten.. tja (mijn eigen auto achterlaten heb ik meegerekend en dan ben ik 3100 kwijt). Vaste lasten door mrb wat hoger maar wel meer auto. Verbruik schijnt 1 op 17 te zijn als ik dat maar haal... wel veiliger dan onderstaande denk ik. Restwaarde als ik m ooit wegdoe.. geen idee?

Citroen c1 uit 2008. 5 deurs. heel erg dicht in de buurt. Km stand 96000. Kost me 3000. Mijn eigen peugeot zelf verkopen, maar dat is 4-5 honderden euro werk. Minder veilig. Zeer Zuinig. En lage lasten. Het lijkt wel of de restwaarde altijd hoog blijft. Zo was mijn aygo in 2014 al 3800 euro met 162xxx toen ik m kocht destijds. Uit 2009.
 
Bij de C1, Aygo en 107 is verstandiger om het faceliftmodel vanaf 2009 te kiezen. Die hebben minder last van water lekkages en een sterkere koppeling. Bij een auto van € 3000 zou ik me niet druk maken over de restwaarde. Voor beide auto's valt wat te zeggen, ik zou zelf de Clio nemen omdat die gewoon veel lekkerder rijdt.

Succes met kiezen.
 
Dankjewel. Ik dacht alleen dat de aygo daar last van had. Dus ook de c1? Had er een gezien dus uit 2008, dus een no-go?
 
Popeye89 zei:
Dankjewel. Ik dacht alleen dat de aygo daar last van had. Dus ook de c1? Had er een gezien dus uit 2008, dus een no-go?

Het (Aygo/C1/Peugeot 107)zijn alle drie auto's die van dezelfde lopende band af liepen. Het maakt dus niet uit. Ik geloof dat het iets was met de rubbers die niet genoeg afdichten.
 
Ja. Las het net. Verkoper meld dat er nooit lekkages waren. Km stand is laag.

Andere c1 staat wat verder weg. Ingevoerd. Geen nap. Wel boekjes (kan ook later zijn ingevuld) km stand is 112000. Die komt wel uit 2009..
 
Ik hoor wisselende verhalen over dit trio, verhalen over koppelingen en lekkage , maar er zijn inmiddels al 2 in het item klokje rond langs gekomen.

Zelfde blok zit ook in de laatste generatie Daihatsu cuore, die zit beter in elkaar omdat die in Japan van de band rolde. Is ook nog goedkoper in de wegenbelasting en ruimer als je voor een uitvoering gaat met de verschuifbare achterbank.
 
Ja tegengekomen :) maar iets over olie problemen..

Ik ga straks toch even kijken naar de c1 hier dichtbij. Met de kmstand van 96000.

Dit is hem:

CitroenC1 1.0-12V Ambiance 5 drs. Zwart metallic
€ 3.290,00
https://link.marktplaats.nl/m1502475720?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
 
De Aygo, C1 en 107 lopen van de zelfde lopende band. Ze zijn even goed, en kennen ook de zelfde kwaaltjes. We hebben zelf 7 jaar een Toyota Aygo gehad, helaas hebben wel er veel reparaties aan gehad. De motor gebruikte ook al snel veel olie, door kantelende zuigers.

Ze zijn populair dus best duur, kijk bij reparaties ook naar imitatie onderdelen, de Toyota dealer vroeg maar liefst € 1200 voor een nieuwe katalysator.
 
ik vind zo'n Aygo/C1/107 echt een enorm blikken doosje. Ik zou toch echt voor een maatje groter gaan (Clio/Fiesta/Swft/Colt). Heb je al in die C1 gereden?

Alls alternatief vind ik een Sirion een leuk karretje, iets volwassener dan een C1 en schijnt goed in elkaar te zitten.

Sirion met 74k op de klok
 
MBdoubleyou zei:
ik vind zo'n Aygo/C1/107 echt een enorm blikken doosje. Ik zou toch echt voor een maatje groter gaan (Clio/Fiesta/Swft/Colt). Heb je al in die C1 gereden?

Alls alternatief vind ik een Sirion een leuk karretje, iets volwassener dan een C1 en schijnt goed in elkaar te zitten.

Sirion met 74k op de klok

De 1.3 is idd de motor die je moet hebben. Als je de sport uitvoering neemt , dan heb je totaal een andere voorkant, wat het gelijk een andere auto maakt. Maar sowieso een sirion 1.3 is zoveel meer auto dan de bekende drieling.
 
ak2 zei:
De Aygo, C1 en 107 lopen van de zelfde lopende band. Ze zijn even goed, en kennen ook de zelfde kwaaltjes. We hebben zelf 7 jaar een Toyota Aygo gehad, helaas hebben wel er veel reparaties aan gehad. De motor gebruikte ook al snel veel olie, door kantelende zuigers.

Ze zijn populair dus best duur, kijk bij reparaties ook naar imitatie onderdelen, de Toyota dealer vroeg maar liefst € 1200 voor een nieuwe katalysator.

Ik heb zelf twee jaar een aygo uit 2009 gehad. Op lpg zelfs. 0 problemen. Een kapot wiellager en een bobine. Meer dan 85.000 km mee gereden.. uit welk jaar kwam uw auto? Tot 2009 dan?

Is dit zon sirion sport?

https://www.google.com/search?q=sirion+sport&client=ms-android-samsung&prmd=isnv&sxsrf=ACYBGNQyN0LINIK3-qSUrsugqCvnvq4AoQ:1579523579468&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjRhfnul5LnAhXPhqQKHfOpCh0Q_AUoAXoECA0QAQ&biw=360&bih=560&dpr=3#imgrc=BRlpDz5uKDh7QM


Heb al in de c1 gereden. Reed opzich prima maar lekte. Maar zon clio tov zon klein koekblik bespaar ik me wel een kleine 300 euro (mrb en benzine). De clio heeft ook al 162000 gelopen en is wat zwaarder.

Is zon pixo / alto ook al wat meer auto? 2009 model?
 
Onze Toyota Aygo was het pré faceliftmodel uit 2007. De Nissan Pixo en identieke Suzuki Alto zijn prima opties.

Ook erg leuk zijn de identieke Opel Agila 2 en Suzuki Splash, vaak zijn ze wel wat duurder dan € 3000,00.
 
Oke. Ja klopt dat met dat model aygo problemen waren..

Kwam net een micra 1.2 tegen. Model 2005. Ook nog aardig geprijsd..
 
Dit https://www.cartweet.nl/daihatsu/sirion/31rrhx/633065476 is nou zo'n Daihatsu Sirion 2 1.3 Sport.

image1.jpg


image5.jpg


Ligt iets boven budget, maar lijkt (op de foto's) een net, dealeronderhouden autootje met een lage (NAP) kilometerstand.
Is dat nou wat, zo'n Sirion?

Conclusie
Laat anderen gerust teveel betalen voor al die merken en types die je ‘moet’ hebben! Met een Daihatsu Sirion 2 ben je zeker zo goed uit. Hij rijdt best, is gemiddeld net even goedkoper in aanschaf, heel betaalbaar in het gebruik en je hebt geen rompslomp en onverwachte kosten, want hij laat je gewoon niet in de steek. Wat wil een weldenkend mens nou nog meer?

Bron: https://www.anwb.nl/auto/tests-en-specificaties/detail/merk=daihatsu/model=sirion/occasiontest/cbf049c4-25e8-df11-a731-000c29d2a1e4?/merk=daihatsu/model=sirion ([size=x-small]Even helemaal lezen![/size])
 
Fiat Punto Evo
Valt ruim in je budget en de design vind ik er tijdloos uit zien!
 
Klopt helemaal! Maar ik hoor zoveel tegenstrijdige verhalen dat ik niet weet of ik t aandurf..

Had me eigenlijk overtuigd van een c1/107/aygo/pixo/alto... en misschien ouder model micra (2006, wel wat vrouwelijk haha). Behoorlijk probleemloos...

Ik denk eigenlijk dat die laatste twee misschien wel beter zijn als de eerste twee. Of is dat onzin?
 
Er zit tussen de C1, 107 en Aygo geen enkel technisch verschil, en ze komen uit de zelfde fabriek, ze zijn dus even betrouwbaar. Ook de Pixo en Alto komen uit de zelfde fabriek en zijn even betrouwbaar.

De Fiat Punto EVO staat best goed bekend, neem een 4 cilinder, en kijk of de versnellingsbak geen bijgeluiden maakt.

Een zwak punt van de Nissan Micra K12 is de distributieketting.

In de prijsklasse waar in je zoekt is de onderhoudshistorie en hoe er mee om is gegaan gewoon heel belangrijk.

De Renault Clio 3 is wel minder dan de Clio 4, maar een comfortale auto die een goede prijs kwaliteits verhouding heeft, en een goed tegen roest is behandeld .
 
ak2 zei:
Er zit tussen de C1, 107 en Aygo geen enkel technisch verschil, en ze komen uit de zelfde fabriek, ze zijn dus even betrouwbaar. Ook de Pixo en Alto komen uit de zelfde fabriek en zijn even betrouwbaar.

Dat had ik al gevonden :)
Maar geen verschil tussen de drieling en de tweeling(pixo/alto)?

Micra lijkt wel wat degelijker dan de drieling, maar te vrouwelijk haha. Of stoere velgen en ramen zwart maken 😅
 
Sirion is het toch niet. Bekeken in t echt. Pixo beviel niet slecht van wat ik zag. Nog niet in gereden. De c1 reed opzich prima.

De clio kost me per jaar 250 euro meer aan mrb en benzine tov een Pixo. Maar voor die korte afstanden is een clio dan niet wat gek zwaar? Neig naar een pixo/c1.
 
Als voor jouw gebruik een Pixo of C1 volstaat, zou ik zeker geen Clio kopen. Kost je dan alleen maar extra geld.
 
De Nissan Pixo wordt gemaakt in de Suzuki fabriek in India, technisch is de auto volledig identiek aan de Suzuki Alto. Beide auto's zijn even goed en betrouwbaar en aanraders in deze klasse. Als deze klasse voldoet dan zou ik daar ook voor gaan.
 
Pixo/Alto en C1 hebben als grootste verschil dat bij de Pixo/Alto geen balansas is toegepast in de motor. Dit heeft nogal wat trillingen in het interieur tot gevolg bij stationair toerental voor het stoplicht.
Is opzich niet heel slecht maar kan natuurlijk vele malen beter.

C1/107/Aygo hebben deze balansas wel en draaien daardoor merkbaar stiller en rustiger. Veel fijner als je stilstaat.

Als je voor automaat kiest zou ik de volautomaat van de Pixo/Alto echter prefereren boven de halfautomaat van de C1/Aygo/107.
 
Fijn antwoord! Dus toch ondanks euveltjes eerder voor een c1/107? Dat stiller is wel fijner. Maar suzuki en alto lijken me misschien beter? Uitvallende achterrampjes was een terugroepactie. Kantelende zuigers, koppelingen etc..

Citroen C1 1.0-12V Selection Airco
€ 3.650,00
https://link.marktplaats.nl/m1497127409?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Deze gaat voor ca 3200.

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-c1-1-0-12v-ambiance-benzine-zwart-d72b739b-edd3-dc3c-e053-e250040ad6d0?utm_source=android-share

Kilometerstand: 130.000 km
Bouwjaar: 05/2009
Verkoopprijs: € 3.490,-

Kan voor 3250 weg incl winterbandenset. Zomerbanden waren blijkbaar op.
 
Popeye89 zei:
Fijn antwoord! Dus toch ondanks euveltjes eerder voor een c1/107? Dat stiller is wel fijner. Maar suzuki en alto lijken me misschien beter? Uitvallende achterrampjes was een terugroepactie. Kantelende zuigers, koppelingen etc..

Citroen C1 1.0-12V Selection Airco
€ 3.650,00
https://link.marktplaats.nl/m1497127409?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Deze gaat voor ca 3200.

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-c1-1-0-12v-ambiance-benzine-zwart-d72b739b-edd3-dc3c-e053-e250040ad6d0?utm_source=android-share

Kilometerstand: 130.000 km
Bouwjaar: 05/2009
Verkoopprijs: € 3.490,-

Kan voor 3250 weg incl winterbandenset. Zomerbanden waren blijkbaar op.

Ja of versnellingsbakpluggen die eruit knallen bij de Alto...ze hebben allemaal wel wat en feit blijft dat een gemiddelde Citybug gewoon een heel goede auto is. Koop er een die lekker rijd. Knal er mooie zomerwieltjes op (continental ecocontact als tip) en rijd er lekker mee. Jouw gebruikspatroon is sowieso niet goed voor een auto. En je bent sowieso snel door een koppeling heen.
Daarbij is niet zozeer de slijtage een probleem maar meer dat de afstelling gewoon elk jaar even moet worden versteld. Anders komt die te hoog te zitten en dan slijt die juist harder dan anders.
 
Popeye89 zei:
Fijn antwoord! Dus toch ondanks euveltjes eerder voor een c1/107? Dat stiller is wel fijner. Maar suzuki en alto lijken me misschien beter? Uitvallende achterrampjes was een terugroepactie. Kantelende zuigers, koppelingen etc..

Citroen C1 1.0-12V Selection Airco
€ 3.650,00
https://link.marktplaats.nl/m1497127409?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Deze gaat voor ca 3200.

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-c1-1-0-12v-ambiance-benzine-zwart-d72b739b-edd3-dc3c-e053-e250040ad6d0?utm_source=android-share

Kilometerstand: 130.000 km
Bouwjaar: 05/2009
Verkoopprijs: € 3.490,-

Kan voor 3250 weg incl winterbandenset. Zomerbanden waren blijkbaar op.
De eerste is een import en zou ik laten staan, bied niks extra's ten opzichte van Nederlandse exemplaren.

Maar is dit niet iets?
Hyundai I10
hyundai-i10-1-1-active-cool-airco-elektrische-ramen.jpg

of zusje
Kia Picanto
kia-picanto-1-1-lxe-airco-stuurbekrachting.jpg

Ik vind dit persoonlijk meer auto dan de drieling Aygo/C1/107 en hebben beide een 4 cilinder.
 
Nico GTR zei:
Popeye89 zei:
Fijn antwoord! Dus toch ondanks euveltjes eerder voor een c1/107? Dat stiller is wel fijner. Maar suzuki en alto lijken me misschien beter? Uitvallende achterrampjes was een terugroepactie. Kantelende zuigers, koppelingen etc..

Citroen C1 1.0-12V Selection Airco
€ 3.650,00
https://link.marktplaats.nl/m1497127409?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Deze gaat voor ca 3200.

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-c1-1-0-12v-ambiance-benzine-zwart-d72b739b-edd3-dc3c-e053-e250040ad6d0?utm_source=android-share

Kilometerstand: 130.000 km
Bouwjaar: 05/2009
Verkoopprijs: € 3.490,-

Kan voor 3250 weg incl winterbandenset. Zomerbanden waren blijkbaar op.

Ja of versnellingsbakpluggen die eruit knallen bij de Alto...ze hebben allemaal wel wat en feit blijft dat een gemiddelde Citybug gewoon een heel goede auto is. Koop er een die lekker rijd. Knal er mooie zomerwieltjes op (continental ecocontact als tip) en rijd er lekker mee. Jouw gebruikspatroon is sowieso niet goed voor een auto. En je bent sowieso snel door een koppeling heen.
Daarbij is niet zozeer de slijtage een probleem maar meer dat de afstelling gewoon elk jaar even moet worden versteld. Anders komt die te hoog te zitten en dan slijt die juist harder dan anders.


Ook het geval bij een pixo?
 
Epica zei:
Popeye89 zei:
Fijn antwoord! Dus toch ondanks euveltjes eerder voor een c1/107? Dat stiller is wel fijner. Maar suzuki en alto lijken me misschien beter? Uitvallende achterrampjes was een terugroepactie. Kantelende zuigers, koppelingen etc..

Citroen C1 1.0-12V Selection Airco
€ 3.650,00
https://link.marktplaats.nl/m1497127409?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Deze gaat voor ca 3200.

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-c1-1-0-12v-ambiance-benzine-zwart-d72b739b-edd3-dc3c-e053-e250040ad6d0?utm_source=android-share

Kilometerstand: 130.000 km
Bouwjaar: 05/2009
Verkoopprijs: € 3.490,-

Kan voor 3250 weg incl winterbandenset. Zomerbanden waren blijkbaar op.
De eerste is een import en zou ik laten staan, bied niks extra's ten opzichte van Nederlandse exemplaren.

Maar is dit niet iets?
Hyundai I10
hyundai-i10-1-1-active-cool-airco-elektrische-ramen.jpg

of zusje
Kia Picanto
kia-picanto-1-1-lxe-airco-stuurbekrachting.jpg

Ik vind dit persoonlijk meer auto dan de drieling Aygo/C1/107 en hebben beide een 4 cilinder.

Die vond ik niet zo mooi haha. Evengoed dankjewel! Denk dat het maar een c1 of 107 moet worden. Is 3250 met extra winterbanden en een kmstand van 130.000 teveel? Vond ze goedkoper. Onder de drie. Maar allemaal verkocht.. echter geen mooie lm velgen op die citybugs.
 
Popeye89 zei:
Die vond ik niet zo mooi haha. Evengoed dankjewel! Denk dat het maar een c1 of 107 moet worden. Is 3250 met extra winterbanden en een kmstand van 130.000 teveel? Vond ze goedkoper. Onder de drie. Maar allemaal verkocht.. echter geen mooie lm velgen op die citybugs.
Dat is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind deze volwassener dan de citybug trio.
 
Popeye89 zei:
Nico GTR zei:
Popeye89 zei:
Fijn antwoord! Dus toch ondanks euveltjes eerder voor een c1/107? Dat stiller is wel fijner. Maar suzuki en alto lijken me misschien beter? Uitvallende achterrampjes was een terugroepactie. Kantelende zuigers, koppelingen etc..

Citroen C1 1.0-12V Selection Airco
€ 3.650,00
https://link.marktplaats.nl/m1497127409?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Deze gaat voor ca 3200.

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-c1-1-0-12v-ambiance-benzine-zwart-d72b739b-edd3-dc3c-e053-e250040ad6d0?utm_source=android-share

Kilometerstand: 130.000 km
Bouwjaar: 05/2009
Verkoopprijs: € 3.490,-

Kan voor 3250 weg incl winterbandenset. Zomerbanden waren blijkbaar op.

Ja of versnellingsbakpluggen die eruit knallen bij de Alto...ze hebben allemaal wel wat en feit blijft dat een gemiddelde Citybug gewoon een heel goede auto is. Koop er een die lekker rijd. Knal er mooie zomerwieltjes op (continental ecocontact als tip) en rijd er lekker mee. Jouw gebruikspatroon is sowieso niet goed voor een auto. En je bent sowieso snel door een koppeling heen.
Daarbij is niet zozeer de slijtage een probleem maar meer dat de afstelling gewoon elk jaar even moet worden versteld. Anders komt die te hoog te zitten en dan slijt die juist harder dan anders.


Ook het geval bij een pixo?

Ja is dezelfde auto.
 
https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-c1-1-0-12v-ambiance-benzine-zwart-d72b739b-edd3-dc3c-e053-e250040ad6d0?utm_source=android-share

Peugeot 107 1.0-12V l AIRCO l ELEK. RAMEN l NAP l RIJKLAAR!
€ 2.950,00
https://link.marktplaats.nl/m1503655080?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Bij de bovenste. Twee extra sets winterbanden
1e eigenaar. Voor mn gevoel lijkt dit wel een goed wagentje. 3250. Kmstand is nap. 130xxx

De onderste gaat er geen euro meer vanaf.. apart voor een garage. En eind rijden.. maar goed. Ziet er ook niet verkeerd uit.
 
speedtouch zei:
Wat vind je hier van?
https://www.autotrack.nl/tweedehands/suzuki/splash/47565484

Sluit me bij deze aan, is uit mijn hoofd wel wat zwaarder dan de bekende 3-ling, maar zit qua formaat tegen b-segment aan.

Over de 107, Aygo, C1 had ik geloof ik al wat over gezegd, kwam er geloof ik op neer dat ik daar geen zinnig woord over kan zeggen.
 
Over twee maanden hebben we een blauwe Alto van eind 2009 voor je, 188dkm op de klok... In de vier jaar dat we 'm hebben kom ik qua reparaties niet verder dan: gasveren kofferklep, deurgreep linksvoor en wiellager rechtsvoor.
De Pixo en Alto zijn minder populair dan de Aygo/C1/107 en dat zie je terug in de prijs. Ook zijn de stoelen een stuk fijner. Het ontwerp is iets minder frivool en de kofferbak is veel minder diep.
 
Terug
Bovenaan