Heb jij ervaring met de 1.3? Heb een leuke Punto gezien. 250000 gelopen maar ketting is recent vervangen
Net als met elke auto: goed onderhoud is belangrijk. Vooral bij die kleine, geknepen, turbodieseltjes voorkomt dat gewoon problemen.
Mij werd door diverse garages geadviseerd om regelmatig de olie te vervangen: heb ik dan ook gedaan. Inmiddels 230.000 km op de teller en 5 jaar in bezit en geen bijzonderheden gehad.
Tuurlijk: brand wel eens een lampje of er zit een storing in maar tot nu toe waren dat geen grote zaken.
Ketting niet preventief laten vervangen moet ik zeggen.
Paar andere aandachtspunten, waarbij ook een paar aandachtspunten ivm hogere km-stand:
Koppeling
Roest motorkap en achterklep rand, binnenkant
Melding 'start/stop niet beschikbaar': kan veel oorzaken hebben, 1 is een accu die van mindere kwaliteit is (duur ding om te vervangen)
Beweging in de voorstoelen (kan gewoon weer vastgezet worden)
Deurklinken achterdeuren die moeilijk doen
Schokdempers achter
Maar al met al is het kettingprobleem bij de 1.3 hetgeen waar de meeste mensen het meest huiverig voor zijn en waar je het meest over leest op het internet.
Ik heb met mijn Puntootje weinig problemen gehad: ik vind het daarnaast een mooie auto met een mooi interieur, redelijk ruim en rijdt prima. Op dit moment heb ik in elk geval nog geen goede reden om 'm weg te doen