Kleine auto gezocht tot EUR 5.000 (met automaat, cc en panoramadak (schuif/kantel)

RenaultEspace

Net ingestapt
Naast een mooie Renault Espace rijden we een Renault Twingo, eerste generatie, Phase 2. Bouwjaar 2005 met 130.000 km. Een leuke auto, moet ik zeggen! De Twingo wordt ingezet voor woon/werkverkeer en voor de kinderen als ze een auto nodig hebben. Ondanks de lofzang denken we wel eens na over een alternatief. Een automaat blijkt erg comfortabel (m.n. stadsverkeer en in files) en een cruisecontrol (voor als het smorgens vroeg nog rustig is op de weg). Een panoramadak is ook erg prettig en gaat open zodra het kan.

Dit zijn de kaders:
1. Iets grotere (Twingo is A-klasse, dus laten we zeggen B-klasse), maar wel zuinige auto (verbruik Twingo is met 1:19 prettig)
2. Comfortabel (de Twingo kraakt en piept door ouderdom)
3. Automaat
4. Cruisecontrol
5. Panoramadak (schuif/kantel)
6. Budget tot EUR 5.000
7. Een beetje redelijke km-stand, dus laten we zeggen tot ongeveer 100.000 km
8. Met nadruk geen voorkeur voor VAG-auto's en liever ook geen auto's uit Japan, Zuid Korea of China

Wie heeft de gouden tip?

Dit is echt een onmogelijke zoektocht.

Als ik jouw eisen op een autozoekmachine invul komen er eigenlijk maar 2 auto's uit die aan al je eisen voldoen, waarvan 1 niet eens een echte automaat heeft.

https://www.autowereld.nl/citroen/c3/1-4i-16v-x-tr-automaat-panodak-trekhaak-35513254/details.html?_ga=GA1.2.488552870.1618940848

https://www.autowereld.nl/renault/modus/1-6-aut-1e-eig-apk-5-2022-zondag-open-35242142/details.html?_ga=GA1.2.488552870.1618940848

En dan ga je de eis mbt zuinig verbruik niet eens halen.

Je zult ergens concessies moeten doen.

Veel eisen en een beperkt budget; dat gaat érg lastig worden.

Misschien iets van een Mito/Punto/500 als je de eisen wat bijstelt/loslaat?

Vind maar eens een Yaris met een panoramadak.
Ik denk dat een nieuwere Twingo een goede optie is.

Een panoramadak is vrij zeldzaam, en een automaat ook in die segmenten. De combi is helemaal een unicum.

Terug
Bovenaan