Klein sterretje in de voorruit

ClioRougeflamme

Wegverkenner
Goedemiddag,

Een zéér minimaal issue hoor, maar voor mij genoeg om even over van gedachten te willen wisselen. Vorige week donderdag op de A12 een flink steentje op de voorruit gehad en dus inderdaad een sterretje in de vooruit (breuk is van het type koeienoog en heeft ook die grootte). Helaas wel helemaal aan de zijkant van de ruit, op de zwarte baan van de ruit. Dat betekent dat er niet gerepareerd kan worden, en alleen vervangen aldus Carglass en was ook mijn vermoeden. Nu is het dilemma het volgende:

- Laten zitten en wachten tot het verder scheurt;
- Of ruit laten vervangen.

Ik ben all-risk verzekerd en zou tegen geringe betaling (eigen risico) de ruit kunnen laten vervangen alleen..... rondom de ruit ziet de auto er nog top uit en alle rijhulpsystemen + regensensoren werken perfect. Dat wil ik graag zo laten, ik neig daarom naar ''laat maar zitten''. Mijn ouders vorige Captur had na ruitvervanging een totaal disfunctionele licht- en regensensor en daar zit ik echt niet op te wachten.

Ik hoor graag wat ervaringen zijn van mensen met ruitvervanging die mijn huivering voor ruitvervanging kunnen bevestigen of ontkrachten. Hoor het graag!

Zoveel mensen zoveel meningen. Een klein sterretje laat ik altijd zitten, totdat het gaat scheuren (en dan wacht ik nog eens een paar weken).
Als het je stoort laten vervangen, anders laten zitten. Persoonlijk geen problemen gehad na vervanging, alle systemen werken altijd zoals het moet.

Ik heb recent mijn vooruit laten vervangen vanwege een sterretje dat binnen 24 uur een grote scheur werd. Het was dus noodzaak, maar ik vind dat ik nu meer last heb van windgeruis op de snelweg tov de vorige ruit.

Volgens carglass valt het allemaal binnen de marges en is er niks aan de hand en ik geef ook toe het verschil is minimaal, maar het is er wel.

Dus ik begrijp wel wat je bedoelt, bij een sterretje zou ik nu dus wachten. Alhoewel met m’n huidige ruit, heb ik liever een scheur zodat ik weer een nieuwe krijg ;)

Een sterretje in je voorruit kan sneller doorscheuren bij temperaturen onder het vriespunt. Laten we nu net de winter ingaan...

Ik heb al twee keer een ruit moeten laten vervangen.
Beide auto's hadden sensorsystemen en nooit problemen gehad. Was bij Carglass.
Zelfs een keer voordeel van gehad; auto (Focus) had voorruitverwarming maar die werkte niet meer volledig, na vervanging wel weer. Ideaal! Alles binnen verzekering.

Terug
Bovenaan