kit/lijm vraagje

Marcel21674

Wegverkenner
Aan de binnenzijde van m'n deuren, zit een soort zwarte zeer kleverige kit, waarmee het plastic folie word vastgeplakt, dat het regenwater moet buiten houden. Weet iemand wat voor spul dit is, of anders wat een goed alternatief hiervoor is?
 
Vloeibare pakking? Ik zou het niet weten, ik denk dat het af fabriek er niet zat. Dat is te duur.
 
Niet-lijmende ruitenrubberkit (voor ruiten in een rubber) is een alternatief wat ik wel eens heb gebruikt omdat ik het toch had liggen.
Maar misschien even vragen bij de automaterialenzaak?
 
marcel21674 zei:
Aan de binnenzijde van m'n deuren, zit een soort zwarte zeer kleverige kit, waarmee het plastic folie word vastgeplakt, dat het regenwater moet buiten houden. Weet iemand wat voor spul dit is, of anders wat een goed alternatief hiervoor is?

Kun je gewoon schilderskit voor gebruiken, verkrijgbaar in elke bouwmarkt.
 
Ik las de tekst en dacht dat moet wel een Mazda zijn. En ja hoor

..Maar het is butyl. En ja het is echt rommel.

Hier te krijgen bij een MX-5 specialist. 15 meter voor 18,73 euro, hier komt nog wel verzendkosten bij
https://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=1601&oid=1&depth=0&page=7&count=79&PHPSESSID=1e3ef483fe5ccdb049f89fd4b721d802
 
gewoon tec 7 gebruiken. is goed genoeg.

veel garage's plakken het vaak terug met tape en dat werk niet altijd even goed.
water kan soms via raam rubbers naar binnen en als die plastiek slecht(of niet) zit dan kan er water in de auto met als gevolg dat het vochtig word.
 
Muddy Bandit zei:
marcel21674 zei:
Aan de binnenzijde van m'n deuren, zit een soort zwarte zeer kleverige kit, waarmee het plastic folie word vastgeplakt, dat het regenwater moet buiten houden. Weet iemand wat voor spul dit is, of anders wat een goed alternatief hiervoor is?

Kun je gewoon schilderskit voor gebruiken, verkrijgbaar in elke bouwmarkt.

Schilderskit werkt niet, nou ja, zo lang het het nat is wel, maar zodra het uitgehard is verlies het z'n hechting op het plastic en komt het bijna vanzelf los.
 
Nissan GT-R zei:
Vloeibare pakking? Ik zou het niet weten, ik denk dat het af fabriek er niet zat. Dat is te duur.

Ja zit er wel, fabrieks af, bij zowel m'n 626, mx6 en zelfs de 818 zit het op deze manier vast.
Maar goed, gaat dus om butyl kleefband.
 
VincentMX-5 zei:
Ik las de tekst en dacht dat moet wel een Mazda zijn. En ja hoor

..Maar het is butyl. En ja het is echt rommel.

Hier te krijgen bij een MX-5 specialist. 15 meter voor 18,73 euro, hier komt nog wel verzendkosten bij
https://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=1601&oid=1&depth=0&page=7&count=79&PHPSESSID=1e3ef483fe5ccdb049f89fd4b721d802

top, dank je. hier kan ik wat mee.
en ja gaat inderdaad om een Mazda (mx6)...:)
 
s velthuis zei:
Ik tape dat plastic altijd gewoon terug... Niet te brede rand, valt gewoon achter de binnenbekleding.

Dat is ook nog een optie idd. maar die hou ik liever voor als echt niets anders meer werkt...:)
 
marcel21674 zei:
s velthuis zei:
Ik tape dat plastic altijd gewoon terug... Niet te brede rand, valt gewoon achter de binnenbekleding.

Dat is ook nog een optie idd. maar die hou ik liever voor als echt niets anders meer werkt...:)

Hei, da's verkeerd om geredeneerd. Als man probeer je eerst ducttape en tiewraps en pas als dát echt niet meer werkt ga je op zoek naar andere opties. Lassen of zo. :T
 
s velthuis zei:
Hei, da's verkeerd om geredeneerd. Als man probeer je eerst ducttape en tiewraps en pas als dát echt niet meer werkt ga je op zoek naar andere opties. Lassen of zo. :T

Jij werkt volgens onderstaand principe? :)
auto-flowchart-WD-40-duct-tape-202042.jpeg
 
Die kit is gewoon bij de automaterialenzaak verkrijgbaar. Wordt niet alleen door Mazda gebruikt, maar door veel meer merken. Ik zou het wel toepassen, want het dicht beter af tegen vocht dan tape.
 
General Custom zei:
Niet-lijmende ruitenrubberkit (voor ruiten in een rubber) is een alternatief wat ik wel eens heb gebruikt omdat ik het toch had liggen.
Maar misschien even vragen bij de automaterialenzaak?

Je hebt hier juist normale lijm-ruitenkit nodig. Niet-lijmend betekend in dit geval ook niet-hechtend.
Heb zelf ook de fout gemaakt om met die niet-lijmende kit nieuwe folie in mijn deuren te zetten en het lekte binnen een week gewoon opnieuw.

Gebruik wel iets van 3M, Sikaflex of een ander fatsoenlijk merk. Gewoon bij de automaterialenzaak te krijgen normaal gezien.
 
Pobresh zei:
General Custom zei:
Niet-lijmende ruitenrubberkit (voor ruiten in een rubber) is een alternatief wat ik wel eens heb gebruikt omdat ik het toch had liggen.
Maar misschien even vragen bij de automaterialenzaak?

Je hebt hier juist normale lijm-ruitenkit nodig. Niet-lijmend betekend in dit geval ook niet-hechtend.
Heb zelf ook de fout gemaakt om met die niet-lijmende kit nieuwe folie in mijn deuren te zetten en het lekte binnen een week gewoon opnieuw.

Gebruik wel iets van 3M, Sikaflex of een ander fatsoenlijk merk. Gewoon bij de automaterialenzaak te krijgen normaal gezien.

Ik heb butyleen kit gehaald, overigens verkopen ze dit ook gewoon bij de bouwmarkt, wit of grijs en nog geen 8 euro.

ruitenkit is ook waardeloos, omdat dat ook uithard, zal misschien wel vast zitten, maar dan word juist het loshalen weer een probleem...
 
marcel21674 zei:
ruitenkit is ook waardeloos, omdat dat ook uithard, zal misschien wel vast zitten, maar dan word juist het loshalen weer een probleem...

Goeie ruitenkit blijft flexibel.
Het is zelfs zo dat als ik bij de dealer de kit bestel die er origineel op zit, er een fles ruitenkit in de handen word geduwd (want dat is het product wat bij dat onderdeelnummer hoort) en dat blijft gewoon flexibel. Maar het moet wel lijmende zijn.

Dit staat er trouwens in de beschrijving van butyleenkit: Niet geschikt voor blijvend natte plaatsen zoals onderwatervoegen, sanitaire installaties en zwembaden.
Lijkt in een autodeur niet van toepassing, maar helaas zijn somigge deuren zo gebouwd dat er gewoon water op die kitlaag kan blijven staan. Dan lekt ie dus ook vrij rap weer.
 
Pobresh zei:
marcel21674 zei:
ruitenkit is ook waardeloos, omdat dat ook uithard, zal misschien wel vast zitten, maar dan word juist het loshalen weer een probleem...

Goeie ruitenkit blijft flexibel.
Het is zelfs zo dat als ik bij de dealer de kit bestel die er origineel op zit, er een fles ruitenkit in de handen word geduwd (want dat is het product wat bij dat onderdeelnummer hoort) en dat blijft gewoon flexibel. Maar het moet wel lijmende zijn.

Dit staat er trouwens in de beschrijving van butyleenkit: Niet geschikt voor blijvend natte plaatsen zoals onderwatervoegen, sanitaire installaties en zwembaden.
Lijkt in een autodeur niet van toepassing, maar helaas zijn somigge deuren zo gebouwd dat er gewoon water op die kitlaag kan blijven staan. Dan lekt ie dus ook vrij rap weer.

Blijft wel flexibel, maar bedoel, als je het lostrekt, is het ook los en moet je het weer opnieuw lijmen en de oude resten zijn verschrikkelijk moeilijk te verwijderen. Bij die butyleen kit, plak je het er gewoon opnieuw tegenaan, blijft plakken.
wel een goede overigens, niet gekeken of het tegen langdurige nattigheid kan, nu had ik het alleen noding voor de achterschermen, dus echt nat zal het daar niet worden.
 
Pobresh zei:
marcel21674 zei:
ruitenkit is ook waardeloos, omdat dat ook uithard, zal misschien wel vast zitten, maar dan word juist het loshalen weer een probleem...

Goeie ruitenkit blijft flexibel.
Het is zelfs zo dat als ik bij de dealer de kit bestel die er origineel op zit, er een fles ruitenkit in de handen word geduwd (want dat is het product wat bij dat onderdeelnummer hoort) en dat blijft gewoon flexibel. Maar het moet wel lijmende zijn.

Dit staat er trouwens in de beschrijving van butyleenkit: Niet geschikt voor blijvend natte plaatsen zoals onderwatervoegen, sanitaire installaties en zwembaden.
Lijkt in een autodeur niet van toepassing, maar helaas zijn somigge deuren zo gebouwd dat er gewoon water op die kitlaag kan blijven staan. Dan lekt ie dus ook vrij rap weer.

Blijft wel flexibel, maar bedoel, als je het lostrekt, is het ook los en moet je het weer opnieuw lijmen en de oude resten zijn verschrikkelijk moeilijk te verwijderen. Bij die butyleen kit, plak je het er gewoon opnieuw tegenaan, blijft plakken.
wel een goede overigens, niet gekeken of het tegen langdurige nattigheid kan, nu had ik het alleen nodig voor de achterschermen, dus echt nat zal het daar niet worden.
 
marcel21674 zei:
Blijft wel flexibel, maar bedoel, als je het lostrekt, is het ook los en moet je het weer opnieuw lijmen en de oude resten zijn verschrikkelijk moeilijk te verwijderen. Bij die butyleen kit, plak je het er gewoon opnieuw tegenaan, blijft plakken.

Hoe vaak haal je gemiddeld die folie los? Normaal gezien 1x om m te vervangen en daarna blijf je er af tot ie weer vervangen moet worden.
Trouwens, een ruitenkrabber (gewoon zo'n plastic ding) werkt ideaal om die kit voor een groot deel te verwijderen, daarna wat terpentine op een doekje en het is nagenoeg geheel schoon ;)
 
Terug
Bovenaan