Laurens 2095715
Net ingestapt
Beste forumleden/autofanaten,
Graag hoop ik jullie advies te mogen ontvangen:
Ik zit te denken om een compacte SUV of een ruime Hatchback aan te schaffen als eerste auto. We hebben geen kinderen, alleen een grote hond. We wonen in een grote stad.
Budget: 14-17K
Lichte voorkeur: max km: <80.000.
We zullen de auto niet voor woon-werkverkeer gebruiken, maar voornamelijk voor familiebezoeken (buiten de stad) en evt. vakanties naar het buitenland.
Na veel onderzoek kwam ik in eerste instantie uit op een Kia Rio en in tweede instantie op de Kia Stonic, denk aan bouwjaar 2020-2021.
2 vragen:
1. Zouden jullie de Kia Stonic aanraden of hebben jullie een betere suggestie?
2. Zou ik voor een benzine of een MHEV gaan?
Met het oog op doorverkopen over (ik zeg maar wat) 5 -7 jaar, is een handgeschakelde auto nog wel populair?
En is een MHEV meer toekomstbestendig dan een benzine?
Alvast hartelijk dank voor jullie advies!
Graag hoop ik jullie advies te mogen ontvangen:
Ik zit te denken om een compacte SUV of een ruime Hatchback aan te schaffen als eerste auto. We hebben geen kinderen, alleen een grote hond. We wonen in een grote stad.
Budget: 14-17K
Lichte voorkeur: max km: <80.000.
We zullen de auto niet voor woon-werkverkeer gebruiken, maar voornamelijk voor familiebezoeken (buiten de stad) en evt. vakanties naar het buitenland.
Na veel onderzoek kwam ik in eerste instantie uit op een Kia Rio en in tweede instantie op de Kia Stonic, denk aan bouwjaar 2020-2021.
2 vragen:
1. Zouden jullie de Kia Stonic aanraden of hebben jullie een betere suggestie?
2. Zou ik voor een benzine of een MHEV gaan?
Met het oog op doorverkopen over (ik zeg maar wat) 5 -7 jaar, is een handgeschakelde auto nog wel populair?
En is een MHEV meer toekomstbestendig dan een benzine?
Alvast hartelijk dank voor jullie advies!