kia pride 2000 start niet

A

Anoniem

Guest
goededag iedereen,

ik reed eergisteren met mij kia pride 2000, de auto sloeg plotseling uit tijdens rijden.
en de auto wilde niet meer aan slaan. de motor draaid gewoon maar gaat niet aan.
en in de dashboard geeft de auto aan immo. ik zoch dat op interenet. begrijp ik een beetje uit dat de auto misschien op startonderbreking is.
heeft iemand een idee hier over ?

Er zit een ontvanger bij je stuurslot en een chip in je sleutel. Die heeft waarschijnlijk een slechte stekkerverbinding of is kapot. Als je een nieuwe ontvanger + bijbehorende sleutel aansluit dan zou je weer moeten kunnen starten (met je oude sleutel en oude stuurslot).
De goedkoopste reparatie is de nieuwe transponder en sleutel intapen en met tierips ergens te monteren.

Geeft die ook immo aan als je nu probeert te starten? Niet starten vanwege immo OK, maar tijdens het rijden uitschakelen daardoor zou onmogelijk (moeten) zijn. Het is niet ongewoon een reeks ongerelateerde foutcode's te krijgen bij een storing. Kijk eens hoe je de foutcode's kan resetten. Ik denk eerder aan een fout met brandstof of ontsteking.

goedeavnond,

ik heb mij kia pride 2000 bij kia dealer gebracht want ik dacht dat iets met de memory van mij sleutel wasik krijgt te
horen dat niet aan mij sleutel laag. ze gaaf aan het kan zijn aan benzinetoevoer of onsteking . ik heb mij bonbine na gekeken die is 100% goed.
ik heb alle bougie uit gedraaid. en kijk als ze alle 4 vonkt, dat deed ze. maar als ik ze weer indraaid , en 1 van de bougiekabel meten of stroom op is gebeurt niks.wij denk dat aan de verdeeldoos aan ligt. of heeft iemand andere idee hier over?

jerson 9956713 zei:
goedeavnond,

ik heb mij kia pride 2000 bij kia dealer gebracht want ik dacht dat iets met de memory van mij sleutel wasik krijgt te
horen dat niet aan mij sleutel laag. ze gaaf aan het kan zijn aan benzinetoevoer of onsteking . ik heb mij bonbine na gekeken die is 100% goed.
ik heb alle bougie uit gedraaid. en kijk als ze alle 4 vonkt, dat deed ze. maar als ik ze weer indraaid , en 1 van de bougiekabel meten of stroom op is gebeurt niks.wij denk dat aan de verdeeldoos aan ligt. of heeft iemand andere idee hier over?

Als ze vonken doen ze het toch.....

Maar goed....het kan inderdaad aan de verdeler liggen als je die hebt, dat is de oude BDP sensor.

Terug
Bovenaan