Rutger DC
Asfaltkampioen
Kia werkt aan een tweetal elektrische, compacte middenklasse SUV's. Op internationale markten krijgen we de EV4 en speciaal voor China wordt onder de codenaam OV een nieuwe SUV ontwikkeld. Die gaat mogelijk EV5 heten. Vergeleken met de EV4 lijkt de EV5 een hoekigere, meer EV9-achtige vormgeving te krijgen, met een horizontale raamlijn.
De auto wordt zo'n 4600 mm lang, 1865 mm breed en 1680 mm hoog. De auto krijgt het E-GMP-platform. Anders dan de EV6 krijgt de auto goedkopere LFP-batterijen om de kosten te drukken. Zo moet de auto scherper in de markt kunnen worden gezet, een vereiste om te kunnen slagen op de zeer competitieve Chinese markt, waar lokale autofabrikanten (met name BYD) de concurrentie een draai om de oren geven. De Koreanen hebben het er bovengemiddeld moeilijk. In 2016 verkocht Kia nog 700.000 auto's in China, dat waren er vorig jaar nog maar 100.000!
Bron: https://www.autospy.net/spyshot/38643?page=4
De auto wordt zo'n 4600 mm lang, 1865 mm breed en 1680 mm hoog. De auto krijgt het E-GMP-platform. Anders dan de EV6 krijgt de auto goedkopere LFP-batterijen om de kosten te drukken. Zo moet de auto scherper in de markt kunnen worden gezet, een vereiste om te kunnen slagen op de zeer competitieve Chinese markt, waar lokale autofabrikanten (met name BYD) de concurrentie een draai om de oren geven. De Koreanen hebben het er bovengemiddeld moeilijk. In 2016 verkocht Kia nog 700.000 auto's in China, dat waren er vorig jaar nog maar 100.000!


Bron: https://www.autospy.net/spyshot/38643?page=4