Kia ceed 2019 verlichting

robin 5767845

Net ingestapt
Hoi, sinds vorige week hebben we onze nieuwe kia ceed(bj 2019) maar helaas zag ik dat er nog geel halogeen lampjes inzetten dus ik heb een paar white visions philips besteld en deze erin geplaatst voor een witte look maar de koplamp blijft vol geel licht geven ?Kan dit door de lens komen in de auto of heeft dit een ander probleem ?

De Ceed heeft projector units toch? Dan kan je ook prima aftermarket LED monteren. Heb ik ook en geeft uitstekend licht!

Die white vision lampen zijn nog steeds halogeen dus daardoor wat geel.

Ja heeft die inderdaad maar hier in belgie doen ze nog al eens moeilijk bij inbouw led met de keuring en vond ze ook vrij prijzig.. daarom dus terug halogeen. Maar er is totaal geen verschil tussen de gewone gele halogeeb lampjes tov de white visions, dit zou toch niet mogen ?

Er is vast een klein beetje verschil.
Die led lampen kan je ook via ome Ali kopen, die zijn net zo goed. De projector zorgt namelijk voor een groot gedeelte voor het lichtbeeld. Ik denk wel dat je een canbus module er tussen moet doen.
Bij ons in NL levert de dealer zelfs led als accessoire.

Barri zei:
Die led lampen kan je ook via ome Ali kopen, die zijn net zo goed. .

Die kunnen net zo goed zijn. Kwaliteit is niet bepaald gegarandeerd op Aliexpress. Genoeg handelaren die totale rommel verkopen. Goed onderzoek doen voor je bestelt, en dan nog kan het mis gaan.

Aliexpress is gewoon een soort van Ebay. Er zitten hele goede handelaren tussen, maar ook oplichters.

Een weinig toevoegende opmerking, maar ik ben wel benieuwd naar wat je dacht wat voor lampen de auto had toen je hem kocht? :confused:

Ik dacht dat ze volledig led waren en niet enkel de dagrij verlichting, aangezien de buurman een sportage heeft met volledig led van het zelfde jaar, ging ik hier ook beetje vanuit.. iemand voorstellen voor goeie h7 led lampjes?

Halogeen gloeilampen kunnen niet heter branden dan 3700K want dan smelt wolfraam. Alle blue en white termen zijn daarom marketing bullshit. Een blauw filter geeft alleen maar minder licht dan helder glas en een wit filter bestaat natuur niet.

Led lampen zou ik niet doen, teveel gezeur en geknutsel. Als je er makkelijk bij kan en niet teveel van de werking afhankelijk bent kan je het gokken. Wel bij een NL webshop voor de garantie of waarschijnlijk uiteindelijke geld terug.

Xenon (als je projector lampen hebt) of echt officieel ombouwen naar led armaturen geef ik nog de meeste kans.

Led lampen zou ik niet doen, teveel gezeur en geknutsel.
Waarom? Dit is plug&play en met projector units geeft dit een mooie bak licht en een uitstekend lichtbeeld. Ik ben er zéér tevreden over.

Barri zei:
Led lampen zou ik niet doen, teveel gezeur en geknutsel.
Waarom? Dit is plug&play en met projector units geeft dit een mooie bak licht en een uitstekend lichtbeeld. Ik ben er zéér tevreden over.

Hoelang heb je ze? En heb je detectie op kapotte bolletjes?

robin 5767845 zei:
Ja heeft die inderdaad maar hier in belgie doen ze nog al eens moeilijk bij inbouw led met de keuring en vond ze ook vrij prijzig.. daarom dus terug halogeen. Maar er is totaal geen verschil tussen de gewone gele halogeeb lampjes tov de white visions, dit zou toch niet mogen ?

Ik heb zelf ook whitevisions in mijn 208 gestoken. Hoewel deze niet helemaal wit zijn (ga je ook nooit bereiken met halogeen) zijn ze wel witter (en feller) dan de standaard lampen van Philips.

Terug
Bovenaan