KGM Actyon

Roadracer

Administrator

Forumleiding
Coupé-SUV-pionier SsangYong Actyon krijgt in de vorm van de aangekondigde KGM Actyon een verre nazaat. Wat blijkt? Die nieuwe Actyon is behoorlijk warm ontvangen. De markant gelijnde eerste Actyon was nog voordat auto's als de BMW X6 een 'Coupé SUV' werden genoemd feitelijk een model waar je dat stempel op kon drukken. De nieuwe KGM Actyon wordt een iets dynamischer gelijnd en hoger in de markt gepositioneerd alternatief voor de ook in Nederland leverbare Torres.

yjhzum0ry4013i.jpg

aln4f2yh8mgiw1.jpg

2mpjj4fjtn0e93.jpg

tp6s8qt3em28ho.jpg

6gdpzut8uk8oah.jpg

ehow8sdpoeyv0f.jpg

hiu1goztz14vsn.jpg

nw2cyvl0ohl7ju.jpg

En nog even om het geheugen op te frissen - dit was de eerste editie Ssanyoung Actyon:

m3ayc7ibsvqu.jpg

uhvyothbqvzz.jpg

SsangYong maakte vroeger gebruik van Mercedes techniek. In het verleden zag je ze wel eens rijden op ons wegennet. De laatste jaren heel weinig van vernomen.

Ik zie hier geen coupé in. Wel een auto met een gevaarlijk grote dode hoek.

Op de EV experience een rondje over het circuit gemaakt met KGM Torres. Zag er mooi uit en reed ook heel behoorlijk. Een jonge neef van nog geen 20 rijdt nogal branie-achtig en dan voelde de rijhulpsystemen wel ingrijpen. Maar onder mijn wat rustiger handen was er geen vuiltje aan de lucht. KGM geeft een garantie van 1.000.000 kilometer op het batterijpakket. Dan ben je wel overtuigd van je eigen kwaliteit.

Vind het zeker geen lelijke auto al vind ik de neus niet zo mooi. Achterkant inwisselbaar.

Live op het Autosalon van Brussel:

KGM%20Actyon%20-%20front%203_4_ubox10.jpg

KGM%20Actyon%20-%20rear%203_4_pjytmm.jpg

KGM%20Actyon%20-%20interior%20overview_b1zxvj.jpg

Hopelijk komt er ook een EV of (plug-in) hybride, anders gaat de Actyon hier niet gelanceerd worden.

Ondertussen wordt het (marginale) dealernetwerk van KGM gestaag uitgebreid in Nederland:

"Momenteel bestaat het dealernetwerk van KGM uit zeven dealerschappen. Het doel is om aan het einde van het eerste kwartaal tien KGM-dealers te hebben. Vorig jaar sloot ook Bangarage Amstelveen, voorheen Volvo-dealer, en Motorhuis aan als partner."

Terug
Bovenaan