Keuzestress Volvo V60 of Skoda Octavia?

Peter 2073276

Net ingestapt
Onze huidige v60 met 300k op de teller is aan vervanging toe. Nu heb ik mijn oog op een Skoda Octavia 1.5 (2022) laten vallen of toch weer een v60 b3 uit 2020. Beide met rond de 90 op de teller. Beide ongeveer hetzelfde geprijsd.

Ik zet mijn twijfels even op een rijtje:
- onderhoud en verbruik van de Skoda is voordeliger
- Gaat de B3 lang genoeg mee om de komende 5 jaar zo'n 25k per jaar te rijden
- Wat is jullie ervaring met stoffen bekleding in een Volvo (heb nu leer)
- Hoe bevalt het infotainment systeem van de Volvo

En ja de Volvo rijdt wel prettiger, minder pit onder de motorkap maar voelt robuuster.

Bij goed onderhoud gaat de B3 ook nog wel 125dkm mee. Maar waarom geen Volvo met leer ipv stof?
Ik zelf zou voor de Skoda gaan simpel omdat ik het interieur van de Volvo een afknapper vind.

Ik had het leren interieur in de V60 en zou dat altijd kiezen; wil je comfortstoelen met zitverlengers en elec. lendesteun = altijd leer, in BE is dat een gecombineerde optie... En ik vind het mooier.

Infotainment wende enorm snel & is intuïtief. Niks over te klagen. Basis airco functionaliteit en zetelverwarming via het scherm, maar is altijd "in beeld" onderaan. Eerlijk, ik zet dat al jaren op 21 graden L+R en alles op Auto qua luchtstroom en snelheid van de fan en kijk daar voor de rest nooit meer naar.

De Skoda is wellicht een stuk ruimer.

Wat is het budget? Misschien kunnen we ook even zoeken. Ondanks dat de Octavia echt een superfijne auto is denk ik dat voor een v60 zou gaan.

Dat is inderdaad wat krap, inruil zal 2-3k zijn.

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

Verkoopprijs: € 21.850
Kilometerstand: 91.000 km
Bouwjaar: 10/2020

Dieseltje kan met die km’s nog wel uit, luxe inscription. 4K BPM?

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

Verkoopprijs: € 22.990
Kilometerstand: 89.845 km
Bouwjaar: 01/2019

Anders zoiets?

Nog te importeren auto’s zelfs. Naar mijn ervaring beter uitgevoerde, goed onderhouden en goedkopere auto’s dan in NL. In NL staan ook veel import auto’s te koop alleen heb je dan zelf geen zicht op de import.

Maar als je een origineel NL auto zoekt zou ik eerder een Octavia kopen, een knappe v60 is mogelijk net een paar duizend euro te duur.

Terug
Bovenaan