Keuzehulp. Wie weet alles van alle auto's?

A

Anoniem

Guest
Hier zitten echte autofreaks. Hoop dan ook dat jullie me verder kunnen helpen.
Ik zoek een andere auto, maar word een beetje tureluurs van alle info en weet niet meer waar ik het moet zoeken. Wat vooral irritant is, alles wordt in pakketen aangeboden. Aparte opties zijn lang niet altijd meer te kiezen of te vinden.
Hoe dan ook, wat mag het kosten? Max. 25k. Nieuw of jong gebruikt (max. 50.000km). Benzine of diesel maakt niet uit. Hybride mag ook. Liefst automaat, en dan dubbele koppeling of koppelomvormer. Cvt mag ook, maar geen gerobotiseerde handbak.
Dan de gewenst opties:
- adaptive cruise control
- head up display
- automatisch inparkeren
- automatisch sluitende achterklep
- beetje goede graphics op de navi en het dash

Ik ga er dan een beetje vanuit dat zaken als airco en stuurbekrachtiging al standaard zijn.

Bij welke merken/modellen moet ik gaan kijken? Bij Citroën hebben ze bv. de C4 Cactus. Best grappig model, maar geen adaptive cruise control, en ook geen head-up display. Eigenlijk alleen automatisch inparkeren, das een beetje karig. Er moeten meer merken/modellen zijn die wel mijn gevraagde opties bieden. Volkswagen Polo misschien? Golf valt buiten budget, zelfs 2e hands. En Up! Heeft het allemaal niet volgens mij?
En owja... mag ook wel beetje sexy zijn.
Hoop dat iemand een goed suggestie heeft. Bedankt alvast voor het meedeken.

Als het een beetje ''sexy'' moet zijn kun je Volkswagen alvast uitsluiten, zaaddodendere modellen dan dat ga je niet vinden.

Je kunt een Mazda3 proberen? Heeft geloof ik de meeste opties die je noemt, en in zijn klasse kom je alleen met de verouderde Giulietta dichter bij 'sexy'

Adaptive cc voor 25k nieuw of jong? Nou lijkt mij in combi met die zelfsluitende klep en headup erg lastig. Dat is allemaal dure segment opties. En zelfs bij 5 series is adaptive zeldzaam.

Overigens ben ik niet ondersteboven van al je genoemde opties (ik heb ze zelf). Grappig maar geen killeropties zoals bijvoorbeeld navi, airco, bluetooth en parkeersensoren wel zijn.

Terug
Bovenaan