Keuze voor tweedehands auto

A

Anoniem

Guest
Ha,

Begin vorig jaar heb ik mijn rijbewijs gehaald, nu ben ik opzoek naar een sportieve auto (denk hierbij aan ibiza/focus formaat).
Mijn budget ligt tussen de 10000 en 15000, hoge verzekering kosten zullen geen probleem worden omdat via een privé instelling gedaan zal worden.

Hebben jullie een nog een aantal auto's.
een aantal wensen zijn android ondersteuning en benzine motor.

Ik hoor graag van jullie.

android ondersteuning is soms wel lastig om op te zoeken.

Met jou wensen kun je enorm veel auto's opnoemen
uit het B segment (zoals de door jou genoemde ibiza) maar dus ook corsa, polo, fiesta, clio, 208, mazda 2, kia rio, etc.
En auto's uit het C segment (zoals de door jou genoemde focus) maar ook de Leon, Astra, Megane, Mazda 3, C'eed, etc.

ik zou iets specifieker zijn met jou eisen en anders gewoon zelf gaan rondkijken wat je zelf mooi vind / prettig vind / belangrijk vind.

AsconaGT noemde hem al: de Kia Rio. Twee voorbeeldjes. Bijvoorbeeld deze bij een Kia dealer met nog ruim 5 jaar (of bijna 125.000 km.) fabrieksgarantie: https://www.autotrack.nl/tweedehands/kia/rio/47780231 Carfax rapport: https://www.autotrack.nl/tweedehands/47780231/carfax/icr

0-cc3849ac-c88a-4900-b3dc-63f8518b5620.jpg

nog eentje, wat luxer, ook ruim 5 jaar (of 110.000 km.) fabrieksgarantie: https://www.autotrack.nl/tweedehands/kia/rio/47719290 Carfax rapport: https://www.autotrack.nl/tweedehands/47719290/carfax/icr

0-aadfee6f-b2ff-4568-ac71-339ba055dfbd.jpg

Hier staat de rest, allen met Android...
[size=x-small].[/size]​

Honda Civic type-R, Ford Focus RS, of ST. Lotus Elise, of een Opel Speedster misschien, of de GT. Nissan 350Z, Toyota MR2, Mazda MX-5, Suzuki Swift Sport, BMW Z4, Bmw 1 serie.
Een aftermarket audiosysteempje die het met je telefoon samen doet kan altijd ingebouwd worden. Hoe ouder de auto vaak hoe makkelijker en goedkoper ook.

Er zijn al goede opties gegeven.

Je zou ook kunnen denken aan een Alfa Giulietta, of Renault Megane RS, of een 2.0 TCe. Of een Renault Clio 1.6 RS.

Ik zie hier verbazend veel uitstekende voorstellen voor een eerste auto voor een nieuwbakken rijbewijshouder voorbij komen...

Greg 190780 zei:
Honda Civic type-R, Ford Focus RS, of ST. Lotus Elise, of een Opel Speedster misschien, of de GT. Nissan 350Z, Toyota MR2, Mazda MX-5, Suzuki Swift Sport, BMW Z4, Bmw 1 serie.

ak2 zei:

Je zou ook kunnen denken aan een Alfa Giulietta, of Renault Megane RS, of een 2.0 TCe. Of een Renault Clio 1.6 RS.

Inderdaad ideale auto's om met max 100 km/u langs 's heren wegen te snorren.... ach en 's nachts maar liefst 130 met je TypeR of 350Z
a014.gif

Jazzik zei:
Ik zie hier verbazend veel uitstekende voorstellen voor een eerste auto voor een nieuwbakken rijbewijshouder voorbij komen...

Greg 190780 zei:

ak2 zei:

Jazzik ik ben het wel met je eens, er wordt gevraagd naar sportieve auto's. Veel verstandiger is natuurlijk een Clio 0,9 TCe met 90 pk of een vergelijkbare auto. Ik zag ook al de nieuwe Clio V uit 2019 met 1.0 TCe voor rond de € 15.000,00.
Inderdaad ideale auto's om met max 100 km/u langs 's heren wegen te snorren.... ach en 's nachts maar liefst 130 met je TypeR of 350Z
a014.gif

Jazzik zei:

Greg 190780 zei:

ak2 zei:

a014.gif

Gelukkig verschillen mensen enorm. De ene koopt volledig rationeel een auto, de ander koopt een auto met zijn/haar hart en geniet ondanks de kosten en eventuele reparaties.

In principe is een B-segment auto met een 100 pk turbomotortje vlot genoeg. Vaak kan je die wel met een sportief optiepakket krijgen. Dat toont wat meer dan een Rio met wieldoppen.

Terug
Bovenaan