keuze voor andere auto steeds moeilijker, wat kopen?

satisfaction 9491254

Wegverkenner
Wij rijden tot op heden met een Ford Fiesta st180,
een heerlijke probleemloze auto. 3 jaar in bezit.
Het enige nadeel is, dat de auto met kids beetje te klein aan het worden is,
vandaar dat we aan het kijken zijn voor wat anders.
in eerste instantie hoefde het niet perse weer een snelle auto te zijn,
maar gewoon een mooie net wat grotere.

De mazda cx 3 sprak ons aan, en we hebben er een aantal bekeken en proefritjes gemaakt,
maar de korte stoelzitting en en het toch wel ontbreken van wat meer trekkracht hebben we deze keus laten vallen.

Toch maar weer een snellere hatchback dan?
308 gti mooie optie, maar de horror verhalen van de problemen met de motoren is een reden om daar ook maar niet aan te beginnen.
De golf gti dan maar, paar mooie exemplaren via internet gevonden en gaan bekijken,
ook proefrit gemaakt met een rijk uitgeruste performance uit 2016,
wat een heerlijke auto om te rijden.

Dus onze voorkeur gaat nu wel uit naar een gti, en eigenlijk willen we best de gti kopen waar we al keertje mee hebben gereden.
Alleen verklaren sommige ons nu weer voor gek om aan zo'n auto te beginnen,
de dure benzine, de steeds meer opkomende hybride auto's enz, zullen er voor zorgen dat oa een gti straks bij een inruil flink in waarde zakt omdat ze simpelweg te duur om te rijden zullen worden.

Daar zit natuurlijk wel wat in, maar wat is dan nog wel slim/leuk om te kopen?
Niet dat ik me perse een gti uit het hoofd laat praten, maar is toch wel iets om over na te denken.
 
Je leeft nu en kan er nu nog van genieten dus zou ik het gewoon nog een keer doen.
Maar het is wel zo dat ze natuurlijk niet zuinig zijn, maar dat wordt alleen een probleem als je veel rijd.
w
Wat is er mis met de grote broer van de Fiesta, de Focus ST?
Is een Renault Mégane RS nog een idee of wat minder een TCE 180.
Mini Clubman Cooper S?
 
Zo ontzettend onzuinig is een GTI nu ook weer niet, zit toch voornamelijk in de rechtervoet natuurlijk :)

Auto's die op papier zuinig en snel zijn, lijken in praktijk hun beloftes niet waar te maken en veel van die downsize motoren zijn niet probleemloos.

Ik heb veel goede dingen gehoord/gelezen over de Mazda Skyactiv motoren, zuinig, snel en betrouwbaar.

Maar rijbeleving zit 'm natuurlijk in veel meer dan alleen het vermogen, een goed onderstel maakt zelfs een auto met 100 pk enerverend om te rijden. Wat dat betreft is BMW nog steeds heer en meester. Een beetje recente 3-serie moet zeker lukken, en als je dan een 316i vindt met de 1.6 turbo motor is deze gemakkelijk en veilig te chippen naar zo'n 220 pk. Het is namelijk dezelfde motor als in de 320i maar door BMW softwarematig geknepen.
 
De GTI is toch benzine... daar zou ik mij qua afschrijving ivm de milieugekkies niet zo'n zorgen om maken.

Je bent een bepaalde acceleratie gewend en geniet van bepaalde mooie auto's. Dus lekker doen.
 
BMW 530d M zei:
De GTI is toch benzine... daar zou ik mij qua afschrijving ivm de milieugekkies niet zo'n zorgen om maken.

Je bent een bepaalde acceleratie gewend en geniet van bepaalde mooie auto's. Dus lekker doen.

Milieugekkies? Vvd leidt toch al jaren de kabinetten?
 
s velthuis zei:
...

Milieugekkies? Vvd leidt toch al jaren de kabinetten?

De hype struikelt over zijn eigen benen. Zelfs dat benzineautoverkoop eindigt in 2030 is maar een vaag europees voorstel dat wel of niet gesteund wordt door ons kabinet, maar in de media lijkt het al definitief te zijn.

GTI's zullen juist meer waard blijven omdat er liefhebbers zijn. Persoonlijk zou ik in jullie situatie iets ruimers zoeken.
 
Eens met Vorq. Een GTI achtige is vrij uniek en houdt dus wel waarde.
Wil je echt ruimte, kijk dan ook naar een Octavia RS of een Focus ST wagon.
 
s velthuis zei:
BMW 530d M zei:
De GTI is toch benzine... daar zou ik mij qua afschrijving ivm de milieugekkies niet zo'n zorgen om maken.

Je bent een bepaalde acceleratie gewend en geniet van bepaalde mooie auto's. Dus lekker doen.

Milieugekkies? Vvd leidt toch al jaren de kabinetten?


Ja dus... die steunen (vooralsnog) toch ook het milieuakkoord.
Ik bedoel met name D66 en GL die volkomen doorslaan en de burger op alle vlakken met hoge kosten (wil gaan) opzadelen.
 
ik denk dat ik toch deze golf eens ga bekijken,
iemand nog tips waar ik op moet letten?
Prijs is toch best ok?

https://garagegeurtsen.nl/occasions/volkswagen-golf-2-0tsi-gti-performance-230pk-navi-xenon-camera/
 
satisfaction 9491254 zei:
ik denk dat ik toch deze golf eens ga bekijken,
iemand nog tips waar ik op moet letten?
Prijs is toch best ok?

https://garagegeurtsen.nl/occasions/volkswagen-golf-2-0tsi-gti-performance-230pk-navi-xenon-camera/

Vooral goed opletten. Laatste onderhoudsbeurt 15 maand geleden, geinporteerd uit het buitenland? Klopt de KMstand? Klopt de onderhoudshistorie?
09-03-18 stond ie op 58464. Heeft dus nauwelijks gereden afgelopen jaar. Waarom?
 
caspervanc zei:
satisfaction 9491254 zei:
ik denk dat ik toch deze golf eens ga bekijken,
iemand nog tips waar ik op moet letten?
Prijs is toch best ok?

https://garagegeurtsen.nl/occasions/volkswagen-golf-2-0tsi-gti-performance-230pk-navi-xenon-camera/

Vooral goed opletten. Laatste onderhoudsbeurt 15 maand geleden, geinporteerd uit het buitenland? Klopt de KMstand? Klopt de onderhoudshistorie?
09-03-18 stond ie op 58464. Heeft dus nauwelijks gereden afgelopen jaar. Waarom?

Ik zocht even het kenteken op bij de RDW: https://ovi.rdw.nl/
Datum eerste afgifte Nederland: Niet geregistreerd
Datum eerste afgifte Nederland: Niet geregistreerd

Hoe gaat garage Geurtsen dat uitleggen?
 
Jazzik zei:
caspervanc zei:
satisfaction 9491254 zei:
ik denk dat ik toch deze golf eens ga bekijken,
iemand nog tips waar ik op moet letten?
Prijs is toch best ok?

https://garagegeurtsen.nl/occasions/volkswagen-golf-2-0tsi-gti-performance-230pk-navi-xenon-camera/

Vooral goed opletten. Laatste onderhoudsbeurt 15 maand geleden, geinporteerd uit het buitenland? Klopt de KMstand? Klopt de onderhoudshistorie?
09-03-18 stond ie op 58464. Heeft dus nauwelijks gereden afgelopen jaar. Waarom?

Ik zocht even het kenteken op bij de RDW: https://ovi.rdw.nl/
Datum eerste afgifte Nederland: Niet geregistreerd
Datum eerste afgifte Nederland: Niet geregistreerd

Hoe gaat garage Geurtsen dat uitleggen?

Import auto met splinternieuw kenteken.
 
ik heb even contact gehad met de garage, ze hebben hem zelf uit Duitsland gehaald, en is, ong 2 weken geleden op kenteken gekomen, kenteken hebben ze mij doorgegeven, staat inmiddels ook gewoon geregistreerd. Wat die beurt betreft, hebben ze mij dat ook uitgelegd, staat niet helemaal juist vermeld in de adv.
Ik denk dat ik de auto toch eens ga bekijken, garage staat verder wel overal positief aangeschreven. De prijs lijkt me redelijk correct als ik die beetje vergelijk et andere aanbieders.
 
satisfaction 9491254 zei:
ze hebben hem zelf uit Duitsland gehaald, en is, ong 2 weken geleden op kenteken gekomen, kenteken hebben ze mij doorgegeven, staat inmiddels ook gewoon geregistreerd.

Heb jezelf op de website van de RDW gekeken of dat klopt? Dat kun je hier doen: https://ovi.rdw.nl/
En wat zie je dan (nog steeds)?
Datum tenaamstelling: Niet geregistreerd
Datum eerste afgifte Nederland: Niet geregistreerd
a014.gif
En lees ook dit even over de 2.0 T(F)SI motoren (tot 2016): https://www.hartogtuning.nl/oh_ht_news.php?f=84
 
Na tien jaar Golf gereden te hebben ben ik ook gaan kijken bij VW voor nieuwer model. Ik heb diverse collega's met ook VW en bij de DSG bakken van hun generatie (7) hebben ze veel problemen gehad. (Olie problemen in de bak) Ook motorisch soms de bekende problemen. Heeft mij doen besluiten om even verder te kijken.
 
Terug
Bovenaan