Keuze tussen T-Cross life 70kw en Polo highline R 85kw

A

Anoniem

Guest
Momenteel ben ik een nieuwe lease auto aan het uitzoeken.
De keuze gaat tussen de T-Cross life 70kw en Polo highline bussines R 85kw.
Vanwege het maximale budget kan ik bij de T-cross niet de 85kw motor kiezen, dus moet ik dan de 70 kw kiezen. Ook kan ik niet al te veel opties meer nemen. (Wel, limestone grey, licht&zicht, composite media, dab+, active info display, lendesteunen, climatronic, velgen Rochester, driving profiles, achterruiten donker.
Excecutive pakket en /of led verlichting lukt me niet meer helaas.

Maar mijn vraag is dan ook, wat heb ik aan active info display, als ik geen executieve pakket heb? Dan kan ik in ieder geval niet de navigatie in het actieve display krijgen.

Daarnaast heb ik dus de Polo in highline business R uitvoering met handgeschakelde 85kw motor. Deze kan ik ook veel beter aankleden dan de T cross. Inclusief Led verlichting en style pakket en activa info display, spiegelpakket, dode hoek enz.

Wat zouden jullie kiezen tussen deze 2 en wie heeft er tips over must have opties of juist ervaringen met opties die tegenvallen

Persoonlijk geen van beide. Maar in jou geval zou ik liever voor de luxere Polo gaan met sterkere motor, dan voor de kalere t-cross.

Ook ik zou VAG even links laten liggen ivm het vele gesjoemel, gefraudeer en oplichten. Maar ieder zijn keus natuurlijk....

Dan kies je een kek autootje als de T-Cross en ga je voor een grijze? Echt zonde.
Overigens zou ik voor een meer luxe Polo gaan in dit geval.

Nooit last van gehad dat ik opgelicht werd door VAG. Sjoemelen met uitstootgegevens doen ze allemaal.
Ik ben ook gebonden aan een beperkt aantal merken. Moet sowieso Europees zijn.

wie koopt er nu nog een vag car??

OT. zou zelf voor de polo gaan als je echt, een van de twee wilt nemen.

vind die mini-suv zo lelijk(t-cross, q2, enz)
alleen de mazda cx-3 vind ik nog iets. maar die is ook wel erg klein.

haarr zei:
Dan kies je een kek autootje als de T-Cross en ga je voor een grijze? Echt zonde.
Overigens zou ik voor een meer luxe Polo gaan in dit geval.
Daar heb je wel gelijk in, maar de kleurkeuze die er wel is kon me niet overtuigen. Niet echt mooi. Een luxere polo maakt denk ik ook meer kans om het te worden.

Buiten VAG kan ik overigens alleen maar kiezen uit, Opel, Ford, Peugeot en Citroën. Daar zat ook niet veel interessants tussen binnen mijn budget.

Zo'n T Cross is in een fris kleurtje een leuk ding, maar ik zou toch voor de Polo gaan. Of een Ibiza? Stukje voordeliger voor hetzelfde.

Nilz67 zei:
Buiten VAG kan ik overigens alleen maar kiezen uit, Opel, Ford, Peugeot en Citroën. Daar zat ook niet veel interessants tussen binnen mijn budget.

En de nieuwe Peugeot 208 dan? Of anders de Ford Fiesta.
Lijken me beiden een stuk interessanter dan een Polo.
T-Cross zou ik helemaal niet doen met die motor en relatief beperkte uitrusting.

Total Loss zei:
En de nieuwe Peugeot 208 dan? Of anders de Ford Fiesta.
Lijken me beiden een stuk interessanter dan een Polo.
T-Cross zou ik helemaal niet doen met die motor en relatief beperkte uitrusting.

De nieuwe 208 moet toch nog komen? Hij staat nog niet in mijn configurator, het model is wel mooi wat ik er van gezien heb.
De 308 heb ik ook bekeken. Past wel in budget maar staat me niet aan.

De Ford Fiesta, wordt stiekem heel duur als je daar opties gaat aanvinken. Die automaat vind ik ook niet fijn.
Het ergste aan de Fiesta zijn de korte zittingen, dat is geen doen met mijn lengte van 1.90.

Als ik tussen deze twee moest kiezen de Polo, de T-Cross rij je IMO echt mee voor lul. Maar serieus, kies ajb een KLEUR uit . Zie alleen dat in de configurator je alleen kan kiezen tussen rood en Energetic Orange, laatste zou mijn keuze zijn (y)

Maar als het perse VAG moet zijn de Seat Ibiza, zelfde chassis maar daar hoef je tenminste niet 2 of 3x te kijken of het een Golf of Polo is van voren ;) Hier kan je volgens mij uit dezelfde oranje (andere naam) en Desire Red kiezen. Desire Red voorkeur :)

seat-ibiza-289979-800.jpg

Een beetje een droevige bedoening. Kun je niet een auto kopen die je zelf leuk vind, in ruil voor km vergoeding en uiteraard meer salaris?

7783999 zei:
Een beetje een droevige bedoening. Kun je niet een auto kopen die je zelf leuk vind, in ruil voor km vergoeding en uiteraard meer salaris?
Hoezo droevige bedoening? Nee km vergoedingen salarisverhoging was geen optie.
Maar wie zegt dat ik deze auto's die ik voorstel niet leuk vind.
Ik rij al jaren in diverse VAG modellen.
Heb nu zelf een Golf 7 variant en mijn vrouw in een Up.
De Up gaat nu naar mijn dochter en de Golf naar mijn vrouw.

Hier kan je volgens mij uit dezelfde oranje (andere naam) en Desire Red kiezen. Desire Red voorkeur smiling smiley
ik zou voor dat oranje gaan, juist omdat je dat echt nooit ziet! Rood is ook mooi, maar zie ik al regelmatig.

7783999 zei:
Wat een trieste reactie, als TS er tevreden mee is, dan is dat toch zijn keuze.

KadettRT zei:
Als ik tussen deze twee moest kiezen de Polo, de T-Cross rij je IMO echt mee voor lul. Maar serieus, kies ajb een KLEUR uit . Zie alleen dat in de configurator je alleen kan kiezen tussen rood en Energetic Orange, laatste zou mijn keuze zijn (y)

Maar als het perse VAG moet zijn de Seat Ibiza, zelfde chassis maar daar hoef je tenminste niet 2 of 3x te kijken of het een Golf of Polo is van voren ;) Hier kan je volgens mij uit dezelfde oranje (andere naam) en Desire Red kiezen. Desire Red voorkeur :)

seat-ibiza-289979-800.jpg

Voor de Polo zou ik dan toch voor limestone grey gaan. Ik had eigenlijk voor blue reef willen gaan , maar die is onlangs uit productie genomen. Dat oranje is me iets te hup Holland hup. Een rode auto heb ik als brandweerchauffeur een beetje moeite mee. Iets te veel van het goede.
Bovendien moet ik een metallic kleur nemen.

Het rood bij de Ibiza staat wel heel mooi inderdaad!

haarr zei:
Is een Seat Arona of Skoda Kamiq ook een optie?

De seat Arona kan ook idd, maar daar heb ik in gereden, maar ik kan daar geen fijne zit in vinden. Het stuur staat altijd heel raar, hoe ik hem ook instel. Verder kan die wel goed uitgerust worden met een 85kw moter.
De Kamiq was voor mij ook een optie geweest, maar die is ook nog niet de configureren. Iets te vroeg nog dus.
Ik moet mijn keuze voor 1 mei maken.

Bij de Polo krijg je gewoon veel meer auto, dat zou zeker mijn keus zijn, of kijken naar goedkoper broertje Seat Ibiza. Toch zou ik ook even bij Citroen kijken, de C3, C3 Aircross en C4 Cactus bieden gewoon veel auto en comfort voor het geld.

De nieuwe Citroens hebben allemaal de temperatuur bediening in touch screen, als er iets is wat er voor mij verboden mag worden is het dat cruciale bedieningsonderdelen van de auto dmv touchscreen knoppen bediend mogen worden wat je af kan leiden onderweg.

KadettRT zei:
De nieuwe Citroens hebben allemaal de temperatuur bediening in touch screen, als er iets is wat er voor mij verboden mag worden is het dat cruciale bedieningsonderdelen van de auto dmv touchscreen knoppen bediend mogen worden wat je af kan leiden onderweg.

het valt mee die temperatuur knoppen in de touchscreen.

Peugeot en citroen hebben na mijn mening veel tijd in gestoken.

je stapt in en na 3min is het al op temperatuur(2017 3008 1.2 benzine) en je verstelt ook niet elke 5min je temperatuur.

Kadett RT bij een goede climate control stel je de temperatuur 1 maal in en daarna nooit meer, ik vind dat niet erg belangrijk. En belangrijke instellingen stel je toch voor vertrek in.

Citroën lijkt mij ook niks. Ik heb er in ieder geval niks mee.
Wat ik nog wel op een eerdere short list had staan en die is tegenwoordig ook van PSA, was de Opel Astra 5 deurs, business executive. Dat is ook een mooie complete auto, maar helaas moet ik dan de 1.0 77kw liter nemen. Ik ben bang dat die net te kort komt qua vermogen om lekker vlot mee te rijden.

ak2 zei:
Bij de Polo krijg je gewoon veel meer auto, dat zou zeker mijn keus zijn, of kijken naar goedkoper broertje Seat Ibiza. Toch zou ik ook even bij Citroen kijken, de C3, C3 Aircross en C4 Cactus bieden gewoon veel auto en comfort voor het geld.

Of de Skoda Scala?

[/quote]
Of de Skoda Scala?[/quote]

Die staat helaas ook niet in de configurator. Die had ik ook wel willen bekijken

Ik heb kennelijk een nieuwe bril nodig, snap namelijk totaal niet wat mensen uberhaupt zou aantrekken om zelfs in een Scala te gaan proefzitten. Snap ook de positionering in de markt niet, als alternatief voor de Octavia maar dan in HB vorm?

KadettRT zei:
Ik heb kennelijk een nieuwe bril nodig, snap namelijk totaal niet wat mensen uberhaupt zou aantrekken om zelfs in een Scala te gaan proefzitten. Snap ook de positionering in de markt niet, als alternatief voor de Octavia maar dan in HB vorm?

Net boven de Fabia

Zoals sommige al gezegd hebben: een Ibiza

Maar mbt de vraag: de luxere Polo. Weinig emotie, maar mooie en fijne auto.

Nilz67 zei:
Citroën lijkt mij ook niks. Ik heb er in ieder geval niks mee.
Wat ik nog wel op een eerdere short list had staan en die is tegenwoordig ook van PSA, was de Opel Astra 5 deurs, business executive. Dat is ook een mooie complete auto, maar helaas moet ik dan de 1.0 77kw liter nemen. Ik ben bang dat die net te kort komt qua vermogen om lekker vlot mee te rijden.

Dan ga je er toch mee proefrijden?
Ik heb zelf niet echt ervaren dat het een langzame auto is.
Het blok is lekker soepel, en heeft genoeg koppel om in het Nederlandse verkeer goed mee te komen.

Daarnaast krijg je bij Opel meer auto voor je geld dan bij VW naar mijn mening.

Toyota Corolla is denk best betaalbaar vanwege hybride aandrijving (lagere leaseprijs incl brandstof) maar mag denk niet?

T Aus zei:
Dan ga je er toch mee proefrijden?
Ik heb zelf niet echt ervaren dat het een langzame auto is.
Het blok is lekker soepel, en heeft genoeg koppel om in het Nederlandse verkeer goed mee te komen.

Daarnaast krijg je bij Opel meer auto voor je geld dan bij VW naar mijn mening.

Dat had ik ook gedaan en was inderdaad een soepele motor, maar ik heb ook proef gereden met de 1.4, 150 pk versie. Dat had ik niet moeten doen misschien, daarmee vergeleken was de 1.0 nogal traag. De 1.4 paste helaas niet in mijn budget.
De Astra bussines executive met 1.0 moter kan ik wel heel compleet aankleden. Vooral de stoelen in het innovation+ pakket zijn wel heel fijn.

Jer03n zei:
Toyota Corolla is denk best betaalbaar vanwege hybride aandrijving (lagere leaseprijs incl brandstof) maar mag denk niet?

Nee, het moet een Europese auto zijn.

De Polo is luxueuzer en heeft een zwaardere motor.
Waarom nog twijfelen?
Is alleszins een betere keuze dan een rudimentaire en ondergemotoriseerde T-Cross.

Terug
Bovenaan