Keuze nieuwe leasewagen.

A

Anoniem

Guest
Ik heb de keuze tussen deze 2 nieuwe leasewagens.

- Ford focus Clipper - 1.0 Mild Hybride (155 pk, 190nm koppel)
- Peugeot 308 SW - 1.5 BlueHDi (130pk, 300 koppel)

Ik heb nog geen ervaring met het rijden met hybride wagens, dus was ik eerst geneigd om opnieuw voor een diesel te kiezen maar ik wil het zeker een kans geven.
Nu vraag ik mij vooral af of deze hybride wagen 'krachtig' genoeg is ? Met 2 jonge kinderen rij ik toch veel rond met een volgeladen wagen en heb dus toch graag een wagen met 'voldoende kracht' op bv de oprit van de snelweg.

Iemand met meer kennis die enkele nuttige tips heeft betreffende mij keuze :) ?

Alvast bedankt!

De Ford is dan wel een mild-hybride, maar hij rijdt als een gewone benzine auto. Mild-hybrides kunnen niet elektrisch rijden. Cijfermatig zou ik zeggen dat je ruim voldoende kracht hebt met 155 PK en 190 NM. Een testrit zal uitsluitsel kunnen geven.

Hebben we het hier over nieuwe auto's?

met andere woorden; de nieuwe Peugeot 308 die nu in de showroom staat? Dan was het voor mij een no-brainer; fraaie auto en fijne diesel, fijne 4 cilinder.

De ford is een mild-hybrid. Dus geen 'echte' hybride maar meer een hulpje die de benzinemotor een zetje geeft en ondersteund. vaak een 48 volt hulpje. Je merkt er amper wat van tijdens het rijden behalve net wat meer vermogen natuurlijk.

maar niet te vergelijken met 'echte' hybrides of de met stekker voorziende plug-in hybrids . Maar qua vermogen is zo'n ford ook heel prima natuurlijk, je komt echt niets te kort iets meer PK dan de peugeot, iets minder koppel dan de peugeot. Het gaat er ook om in welk toeren gebied de PK's en koppels beschikbaar zijn en met name hoe vroeg. Die cijfertjes alleen zegt niet het hele verhaal.

Ben 5003622 zei:
Ik heb de keuze tussen deze 2 nieuwe leasewagens.

- Ford focus Clipper - 1.0 Mild Hybride (155 pk, 190nm koppel)
- Peugeot 308 SW - 1.5 BlueHDi (130pk, 300 koppel)