Keuze leaseauto

A

Anoniem

Guest
Beste,

van mijn nieuwe werkgever kan ik kiezen uit 2 skoda's. Echter weet ik de verschillen niet tuusen beide opties en weet ik van de diesel niet eens welke versie / uitvoering het is.

Kentekens zijn

TL309P (diesel automaat)
ZB691V (benzine handgeschakeld)

Weten jullie welke uitvoeringen het zijn, wat de verschillen zijn en welke voorkeur jullie heeft.

Even gekeken maar zo te zien hangt vooral af hoeveel bijtelling je bereid bent te betalen.

De diesel kost zo te zien 36k nieuw, de benzineversie 26k.

Verder moet je zelf goed zien te achterhalen welke uitvoeringen dit precies zijn en welke uitrusting daarbij hoort. Verder kan bijvoorbeeld de kleur nog een hoop uitmaken.

Zou wel ook proberen om dit gewoon via de werkgever wat meer info te krijgen. Misschien kopie van de bestelling/orderbevestiging/factuur van de auto's, dan zie je ook precies welke eventuele opties er destijds besteld zijn.

Heb nog even gekeken en volgens mij zijn ze dit.

vergelijk

Zou dan dus zonder twijfel de diesel kiezen, met automaat en ook wat luxer, wel flink meer bijtelling lijkt mij vanwege de veel hogere nieuwprijs.

Wel nog steeds checken bij de werkgever uiteraard want Carbase is niet altijd foutloos wat betreft exacte uitrusting etc.

Ze zijn dus allebei zwart, dat scheelt alweer een factor in de keuze. De diesel is ruim een half jaar ouder, dus als ze dezelfde leasecontractduur hebben, ben je daar eerder vanaf. Dat kan ook een factor zijn.

Ik denk dat de diesel wat relaxter rijdt dan de benzineversie, want een éénliter driepittertje in zo'n flinke wagen van bijna 1200 kg leeg is toch wel heel extreem. Daarbij komt dan de automaat. Daartegenover staat de hogere bijtelling.

Maar eigenlijk moet je gewoon zelf even een proefritje met beide gaan maken. Dat moet te regelen zijn!

Als je veel gaat rijden en lekker gaat verdienen: de automaat.
Ben je met een paar korte ritjes klaar óf besteed je je geld liever aan iets anders: de benzine

Maarten 2843517 zei:
Beste,

van mijn nieuwe werkgever kan ik kiezen uit 2 skoda's. Echter weet ik de verschillen niet tuusen beide opties en weet ik van de diesel niet eens welke versie / uitvoering het is.

Kentekens zijn

TL309P (diesel automaat)
ZB691V (benzine handgeschakeld)

Weten jullie welke uitvoeringen het zijn, wat de verschillen zijn en welke voorkeur jullie heeft.

Bovenaan deze website zit een functionaliteit in de vorm van een kentekenplaat.

Ik lees dat er zo'n 10k verschil in cataloguswaarde tussen de 2 zit, als je de auto ook privé wilt gaan rijden zou ik voor de goedkoopste gaan. Is dat geen factor, dan de duurste.

Is een automaat de meerprijs waard? De diesel zal iets soepeler rijden. Verschil in netto bijtelling zal iets van 100 euro per maand zijn.

Terug
Bovenaan