ketelapper: jongensdroom is uitgekomen

ketelapper

Kilometervreter
Dromen kunnen werkelijkheid worden. Naast de Audi-ringen ook Bentley-vleugels.

Op de dunne lijn tussen trots en prots, na lang aarzelen dan toch dit topic. Met deelname aan een paar events raakt mijn bolide wat bekend. Het is geen geheim, maar ik wil er ook niet vervelend mee te koop lopen. Dank voor de fijne reacties die ik in kleinere kring mocht krijgen en fingers crossed dat dit verhaal wordt gewaardeerd.

Velen kennen mij hier als fervent autoliefhebber en enthousiast Audi-rijder. Net als iedere autofanaat droomde ik als jongetje van hele bijzondere superwagens. Een paar jaar geleden is die droom uitgekomen.

Na verkoop van (mede) mijn bedrijf kwam de aanschaf van een exclusieve auto onder handbereik. Bij een klein onderling borreltje toen we alle afspraken met elkaar hadden vastgelegd, vroeg één van mijn aandeelhouders “Goh, jij als autogek, nu je verkoopt… Is er dan een droomauto die je nu gaat kopen?” Op dat moment totaal niet in mijn hoofd, maar wellicht heeft hij wel iets losgemaakt in mijn onderbewustzijn… en zo ontkiemde dat wat tot dit hele verhaal heeft geleid.

In de Corona-tijd ben ik op zoek gegaan naar schaalmodellen van alle auto’s die ik ooit heb gehad. Hele leuke online zoektocht, iedere avond even een uurtje tot ik de collectie compleet had. Zie voor het resultaat:

https://www.audiforum.nl/forum/huis...aming/477-schaalmodellen-151.html#post1899852

Als je dan zoveel auto’s online zit te bekijken, kom je ook schaalmodellen tegen van auto’s die je niet hebt gehad. Veelal de droomauto’s van posters boven het kleine jongensbed… Zoals ik hiervoor schreef, was ik getriggerd door die vraag van mijn collega. Met die gedachte in het hoofd opnieuw gaan neuzen op internet.

Op verkenning

Maar wat dan? Nu ben ik een Audi-freak, liefhebber in het kwadraat. Dus allereerst binnen het Audi-assortiment na gaan denken. Nummer 1 in mijn hoofd dan een RS5 cabrio. Maar daarbij mis ik zelf de ‘wow’ ten opzichte van de S4 (B7) Cabrio die ik uit eigen bezit zo goed ken. Zeker een nog gavere auto, maar in mijn ogen niet per sé gaver dan de S4 die ik had.

Overtreffende trap in eigen Audi-huis is dan de R8 roadster. Gaaf! Het allerbeste, allermooiste, allersnelste wat Audi te bieden heeft. Met jankende V10 en mooie supercar-lijnen. Uitgeprobeerd… en afgestreept. Geweldig rij-ijzer maar vooral leuk als je doortrapt. Rustig toeren is eigenlijk gewoon niet fijn met race-techniek.

Eigenwijs als ik ben, heb ik daarna toch ook nog wel naar Lamborghini en Ferrari gekeken. Soms wat geprobeerd. Met zelfde conclusie als bij de R8 V10: heel gaaf maar niet voor mij. Naast rijgedrag ook wel mijn persoonlijke opvatting bij ontwikkeling van de imago’s, met teveel schreeuwende youtube-knulletjes en proleterige event-rijders. #oppersoonlijketitel Heel bijzonder dat veertig jaar nadat je posters ophing van die merken, het eindelijk zelf erin rijden dan zo kan tegenvallen.

Weer nieuwe richting: Porsche? De 911 is een classic en voor iedere wens is er wel een versie. Ik heb erg leuk contact in Heteren dus ook dit spoor verkend. Ja het is mooi. Ja het is perfectie. Ja het rijdt fantastisch. Ondanks alle positieve kanten wekt de 911 bij mij weinig begerigheid op. Naast de ervaringen an sich, toch ook wel een beetje omdat ik ‘m ‘te normaal’ vind. Dus nee, voor mij niet de juiste beleving.

Op een rustige avond toen eens uit wat gekkigheid op mobile.de de volgende filters ingesteld:
cabrio + minimaal 400pk + stoelventilatie + luchtvering. De laatste twee omdat dat fantastische opties zijn die ik uit mijn eerdere Audi A6’en enorm waardeer.

Wat er dan in de selectie komt te staan, bleek veel Amerikaans te zijn, Mercedes, BMW, Rolls-Royce … … … en Bentley. Amerikaans bevalt mij sowieso niet door hun ‘andere’ kwaliteitsnormen in afwerking etc. Mercedes en BMW spreken mij ook niet aan. Rolls-Royce en Bentley had ik tot dan toe altijd geassocieerd met bejaarden. Maar nu zag ik een hele rij foto’s van het nieuwe (2019) model Bentley Continental GT Convertible. En oei oei oei, die vind ik wel MOOI !!!

De shortlist

Met beetje onrust in het hoofd de stoute schoenen aangetrokken en contact gelegd met Bentley Leusden. Als snotaap op audiëntie voor introductie in de Bentley wereld. Bezoekmoment afgesproken, vol verwachting naar Leusden afgereisd en … afknapper … :( … Hele vriendelijke dame maar totaal niet de aandacht die ik verwacht bij zo’n merk en zulke prijskaartjes. Ik kreeg keurig antwoord op mijn vragen, maar geen sprankje extra moeite, geen enkel initiatief. Voorbeeldje? Tijdens afgesproken gesprek laptop met mailbox erbij houden en telefoon aannemen zonder zich even te verontschuldigen. Erg jammer! Helaas toch ook wel weer helemaal in lijn met het niveau klantbeleving dat ik van Pon-bedrijven noodgedwongen gewend ben geraakt. Het is ook niet ‘zomaar’ dat alle Audi’s bij mij al een paar jaar uit Duitsland komen.

Op aanraden van een vriend die al langer Bentley rijdt, in Maastricht gaan kijken. Zijn positieve verhaal klopte meteen. Jawel, het kan dus wel: superfijne ontvangst, volop belangstelling, eigen initiatief, etc. etc. 180 graden tegenovergestelde beleving ten opzichte van Leusden. Mijn mrs. was mee en ze vond het bezoek zelfs echt leuk, terwijl ze niets met auto’s heeft en beetje tegen haar zin in mee was gegaan. Koffie met – ongevraagd want Limburg – vlaai. Hele rondleiding langs alle showroomauto’s voor kleuren lak, leer, hout, etc. Uitgebreide sessie aan de configuratietafel. Heerlijk! Hulde aan Ryan, Camiel en Katelijne voor jullie gastvrijheid.

Keuzes, keuzes

Keuze uit meer dan 80 kleuren voor de lak. Keuze uit meer dan 20 kleuren voor het leer, en daarbij dan ook nog eens vijf ’colour splits’ met telkens iets andere (meer) delen in een tweede leerkleur. Tien soorten hout, of aluminium, al dan niet met ‘pin stripe’. Zeven kleuren voor de kap. Etc. etc. etc.

Voor mij was meteen duidelijk dat ik een KLEUR wilde. De lichte kap met lichte bekleding sprak mij meteen aan, maar dat past niet bij iedere mooie lakkleur.

De laatste paar samenstellingen die uiteindelijk op tafel lagen:

20210428_112050.jpg


Vele uren heb ik doorgebracht met klikken in de online configurator. Geruime tijd later afspraak gemaakt om de uitgebroede configuratie eens tegen het licht te houden om een paar dingen zeker te weten. Op een mooie zaterdag naar Maastricht. Daar stond de demo GT Convertible Speed klaar voor een proefrit. Anderhalf uur toeren door het Limburgse heuvelland met laatste stuk snelweg bevestigt alle overpeinzingen vooraf. Wat een machtig apparaat! Heerlijk cruisen versus launch control katapulteren. Snorrende 12 cilinder versus brullende uitlaat. Op afroep en naar keuze. Ik heb zelf paar foto’s gemaakt, maar niet zoveel. Rijden was leuker dan stilstaan! Bijna een ongevraagde foto erbij gehad, van bromsnor in de berm van de A76 bij Heerlen. Laat ik alleen maar zeggen dat de remkracht net zo sterk is als de pk’s…

20210918_131455.jpg

20210918-122756.jpg

20210918-122815.jpg


Daarna met het grote scherm erbij echt de knopen gehakt in de configuratie. Géén keramische remmen, overbodig bij mijn gebruik als toerauto. Uit de audiosystemen de B&O variant; top-optie Naim klinkt mooier maar dat merk je alleen met de kap dicht – en ik vind de (verlichte) roosters van B&O mooier.Wel contrasterende gordels en festonering van de matten. Wel contraststiksels in alle ‘diamantgestikte’ delen van stoelen en deurpanelen, géén contraststiksel in dashboard en stuur. Risico van kleurenkermis ligt dan toch op de loer, vrees ik. Laatste goede tip van verkoper was de logo’s op de hoofdsteunen ook in de derde kleur te doen, want dat steekt juist minder af dan zwart op beige.

20210918-110253.jpg


Entree in een heel andere wereld… en zo word ik ineens uitgenodigd voor een Summer Event van Bentley, proefrijden in Saint Tropez. Te bijzonder om het niet te doen, dus leuk weekendje van gemaakt samen. De behandeling van warme prospects gaat toch net iets anders dan bij mijn leasewagentjes al die jaren.

IMG-20210725-WA0013.jpg


In najaar 2021 dan het grote beslismoment! Parallel aan het fijne contact in Maastricht ook ‘sjoeritzz’ aan de slag gehouden; primair voor open ogen en open oren voor mooie occassions maar later ook op marges op een nieuwe. Oftewel, ik heb Chris gevraagd wat reëel zou zijn aan korting. Ik betaal graag fair voor wat ik koop, waarbij ‘fair’ liefst zo laag mogelijk in de bandbreedte tussen adviesprijs en inkoopprijs in zit. Uit de contacten van Chris is gebleken dat buitenlandse dealers – waar hij vaker al handel mee heeft gedaan – aantrekkelijker zijn dan Maastricht. Dan dus toch de nuchtere, zakelijke keuze om zo scherp mogelijk in te kopen. Elk procentpunt op zo’n auto is meteen veel geld. Inclusief de rekening van Chris om alles voor mij te ontzorgen etc., staat er onder de streep gewoon een flink lager bedrag dan.

Met beetje pijn in het hart en beetje lood in de schoenen, heb ik in Maastricht dus moeten melden dat ik niet bij hen bestel. Ik kan ze nog wel heel graag wat omzet gunnen met het onderhoudspakket en wat losse spullen… want behalve de kleinere onderhandelingsruimte kan ik oprecht niets negatiefs over het team in Maastricht zeggen! Zij hebben mij als klant voor komende jaren dus zeker gewonnen voor alles ná de aanschaf zelf. Ze bewijzen hun kwaliteit alweer ruim drie jaar met gastvrijheid, uitnodigingen en natuurlijk goede service aan de bolide.

20240417-180330.jpg


Meer dan een jaar na de eerste prille gedachten, heb ik dan toch mijn handtekening gezet onder de bestelling. Productie en aflevering gepland; verwachting februari 2022 – wat mede door Covid is vertraagd naar april 2022.

Spulletjes er omheen

Als voorpret heb ik een en ander aangeschaft aan ‘merchandise’. Miniaturen in schaal 1:43 en 1:18, manchetknopen, een Bentley-luchtje en een Breitling for Bentley horloge. Deze laatste nog net op tijd, want kort na aanschaf kwam het bericht dat dit historische partnerschap tussen twee topmerken eindigt.

20210608-081850.jpg


De modelauto 1:18 heb ik door Maarten van Lith, van modelcarworkshop helemaal laten ‘customizen’ naar de echte auto. Maarten is een ware kunstenaar en prachtig hoe natuurgetrouw de modelauto de 1:1 auto weerspiegelt.

20220424-180358.jpg

IMG-20220324-WA0039.jpg

Screenshot_20220325-185314_Instagram.jpg


Wat extra voorpret heb ik met een custom-made kofferset, petten in bijpassende kleuren en met het bestellen van een Bentley jas. De petten zijn van CapterOne, in lichtbeige en in warm oranje. Van allebei de kleuren meteen maar twee gekocht, kunnen mrs. en ik lekker “ANWB-stelletje” spelen en ben ik altijd voorbereid op extra passagiers in de auto. De kofferset is in alles een perfecte 'finishing touch'. Kleurkeuzes helemaal in afstemming op het interieur van de auto. Dus hoofdkleur van de tassen in lichtbeige leer, contrasten en binnenkanten in diepzwart. Plus daarbij details in oranjebruin: diamant-stiksels, logo, treklintjes aan de ritsen. Enorm goed ambachtelijk werk van Colin Surman en zijn team bij Bagworld UK.

5996.jpg


Screenshot_20220209-222829_Facebook.jpg


Last but not least twee grote 'koffietafelboeken' om van te genieten: Bentley The Book en The centenary book Crewe edition (het jubileumboek bij het 100-jarig bestaan in 2019). Naast gaaf om te zien, ook zeker leuk om hele historie te lezen, productieproces, race resulaten, etc. Diepe duik in de Bentley sferen!

20210918-222552.jpg


Naar de fabriek!

In februari 2022 een verrassend telefoontje: uitnodiging voor fabrieksbezoek op maandag 14 maart naar Crewe. Een trip om nooit meer te vergeten! Select gezelschap van zes personen plus verkoper, in een privéjet van Düsseldorf naar Engeland. Bij aankomst keurig drie Bentayga’s met drie chauffeurs als ontvangstcomité. Op het fabrieksterrein een hartelijke ontvangst door customer host Jonathan O’Driscoll (“Call me John”). Meteen al de feestelijke aankondiging dat mrs. en ik onze auto in de productie zouden gaan zien. En jawel, de rondleiding begon in de hal van de eindcontroles. Normaal niet, dan gaat de rondleiding eerst naar de productielijn, maar ze wilden ons niet langer laten wachten. En daar stond mijn Bentley !!! Wow, ontroerend moment om zo’n ‘first encounter’ dan te hebben. Helemaal blij met hoe alle keuzes in het echt hebben uitgepakt.

Daarna alle uitleg wat er in die hal gebeurt: menselijke en computergestuurde inspecties van alles aan de hele auto. De eindcontroles duren meer dan een week, inclusief proefrit in iedere geproduceerde auto en daarna weer brandschoon maken! Rondleiding door de houtbewerking en de leerafdeling, enorm indrukwekkend om het vele handwerk daar te zien. Etc. etc., onvoorstelbaar mooie dag mogen hebben met een gepassioneerd groepje.

IMG-1667.jpg

20220314-092003.jpg

008.jpg

20220314-114502.jpg

IMG-20220314-WA0015.jpg


Met het zover gevorderd zijn van de productie, konden we ook de aflevering definitief plannen. Het laatste aftellen is daarmee begonnen! De aflevering is een feest op zich met uitleg, cadeautjes en bubbels. Thuis kom je dan heel naief en na de nodige schrik tot de ontdekking dattie toch wel echt een klap groter is dan de S4… maar dat ’t gelukkig wel net past in de garage!

IMG-20220409-WA0056.jpg

20220409-171228.jpg

20220409-171251.jpg

20220618-133343.jpg

20220416-173728.jpg


De écht laatste loodjes zijn het Nederlandse kenteken en de beschermende behandelingen door Jurgh Car Detailing. Paint protection film, glascoating, wielencoating, leerprotectie.

Screenshot-20220506-000810-Instagram.jpg

IMG-20220503-WA0003.jpg

20220507-104511.jpg
 
Laatst bewerkt:
De configuratie uitgeschreven

Tenslotte voor de freaks de gedetailleerde configuratie die het definitief is geworden:

Bentley Continental GT Convertible ‘Speed’ W12 (3S41EB ), modeljaar 2022

Exterieur
  • 6201 lak in Orange Flame
  • RWE cabriokap buitenkant Tweed (beige, ruwere structuur materiaal)
  • MI cabriokap binnenkant Beluga (zwart)
  • PBR chromen grilles en roosters in front
  • 2Z4 op achterkant wel logo, geen letters
  • zomervelgen het 22 inch Speed-wiel in zilver – helaas slechts maar één model beschikbaar
  • wintervelgen het ‘klassieke’ Continental 21 inch tienspaak-wiel in zilver

Interieur
  • PLP leather specification
  • Y12 colour split B
  • LN/BB main colour Linen (lichtbeige), secondary colour Beluga (zwart)
  • RSD inleg dasboard en portieren pianolak zwart
  • GT3 chromen pinstripe in inleg, van links naar rechts
  • 2ZB stuurwiel tweekleurig met geperforeerd lederen rand
  • SH vloerbekleding in Beluga (zwart)
  • Mulliner details in contrastkleur, zie hierna

Verdere uitrusting

Pakketten (‘specifications’)
  • PFM Front seat comfort specification
    • extra verstelbaarheid stoelen
    • stoelventilatie
    • massage
    • nekverwarming
  • PF8 Touring specification
    • adaptive cruise control
    • lane assist
    • night vision
    • head-up display
    • Bentley safeguard plus
  • WF6 City specification
    • 360 graden topview camera’s
    • verkeersbordherkenning
    • city assist
    • voetgangerswaarschuwing
    • kruisend verkeer-waarschuwing
  • automatisch dimmende spiegels
  • hands-free kofferbakopening
  • FL2 Diamond knurling specification (diamant-gepolijste randen roosters, knoppen, etc.
  • PIL Mood lighting (uitgebreid lichtpakket met instelbare kleuren)
  • 9TB LED welcome lights
  • 8K9 welcome lighting (logo-lampjes in deuren)
  • VC2 homelink programmeerbare garagedeuropener
  • KB8 acculader
  • 1T3 EHBO-set
  • 9VK Bang & Olufsen luidsprekers
  • QW6 Bentley rotating display
Voor de fijnproevers biedt de maatwerkafdeling Mulliner de zogenaamde ‘Bespoke options’. Daarbij kan alles wat je kunt bedenken…Ik ben gezwicht voor vijf details in een derde contrastkleur Newmarket Tan. Dit is oranje/bruin leer, matchend met Orange Flame, waarmee de lakkleur in het interieur terugkomt:
  • YSC contrastkleur gordels Newmarket Tan
  • 0TC hoogpolige matten (zwart) met festonering contrastkleur Newmarket Tan
  • KN1 contrastkleur piping stoelen Newmarket Tan
  • MSD contrastkleur diamond stitching Newmarket Tan
  • YE1 Bentley logo op hoofdsteunen gestikt in contrastkleur Newmarket Tan

11428.jpg

11437.jpg

IMG-20220409-WA0004.jpg

20220507-104227.jpg

20220507-104511.jpg

20220507-105348.jpg

IMG-20220418-WA0009.jpg

20220314-114957.jpg

VideoCapture_20220429-181700.jpg



En sindsdien is het rijden en genieten geblazen. Inmiddels 25.000km lang alweer, waaronder twee heerlijke vakantietochten naar DE / AT / IT, samen met de ‘ex-S4’ die bij goede vriend Erwin vertroeteld blijft worden. Genieten ook van de toertochten en events waar Bentley Maastricht ons voor uitnodigt. Geweldig om daar deelgenoot van te mogen zijn!

Bentley-Brute-Rally-extra-9.jpg

20250729-164423.jpg


JWU-Bentley-Maastricht-Anniversary-29-09-2022-266.jpg

JWU-Bentley-Maastricht-Anniversary-29-09-2022-125.jpg

JWU-Bentley-Maastricht-Anniversary-29-09-2022-45.jpg



En zo kwam voor deze doodgewone snotaap, na 25 jaar studeren en 25 jaar werken en sparen dan toch de jongensdroom van die superauto uit! Ik wens jullie allemaal inspiratie en energie toe voor het verwezenlijken van je eigen (auto-) droom !!!

Ik heb honderden, duizenden foto’s en kan nog paaaaaaaginaaaaaa’s lang doorvertellen, maar dat komt misschien wel in reactie hierna. Bijvoorbeeld over leuke contacten binnen de Bentley Drivers Club, met een echte 1934 Blower Bentley en de Lego look-a-like daarvan.

20250517-144845.jpg

Blower-Mouldking-2.jpg



Of over het rijden, waarbij toch regelmatig blijkt dat het ergens diep van binnen toch wel een Engelse auto is... want het rotating display keert niet altijd terug naar de juiste positie. Oftewel, klagen op hoog niveau :)
 
Laatst bewerkt:
Fantastisch om te lezen. Ik word (bijna letterlijk) helemaal meegenomen in het verhaal zoals je het beschrijft, mede dankzij de mooie foto’s van het proces. Lijkt me echt fantastisch om te mogen meemaken! En blijf je dan nu ook dromen over een volgende stap of is dit het wel qua droomauto? :p

En wat ik je nog wil meegeven… Blijf gewoon die doodnormale ‘snotaap’ die je ook hier altijd bent (geweest) want ik heb nooit iets aan je gemerkt dat je ermee loopt te pronken of te pochen, en dat siert je. Het is je echt van harte gegund! ;)(y)
 
Leuk om zo meegenomen te worden in al je overwegingen! De configuratie vind ik erg gaaf, ik hou dan ook van kleurtjes. Wel jammer dat ie zo groot is dat je er zelfs een ander huis voor hebt gekocht ;) ;)
Ben je met Maastricht overigens nog wel de onderhandeling over het prijsverschil aangegaan? Want het is toch gek dat dat zo veel kan schelen?
 
Wat een fantastische ervaring, niet alleen de auto, maar ook zeker de hele ervaring daar omheen. Heerlijke kleurencombi ook. Oprecht een jongensdroom (y) het is je gegund
 
Man! Wat heb ik genóten van dit verhaal zo op de vroege ochtend met een bak koffie erbij. Fantastische ervaring en klasse (los van Pon dan..).

Zo onwijs leuk om te lezen dat je je droom hebt gerealiseerd en de blijheid en pret straalt van de foto's af bij jou en je vrouw. Mag je trots op zijn.

Dank dat je , ondanks de helaas soms terechte afwegingen om zoiets te posten, het tóch hebt gedaan.

ps. en natuurlijk na de zoveelste keer nog steeds: WAT EEN SCHITTERENDE SPEC.
 
Prachtige auto V. met bijpassend verhaal. Compleet in lijn met hoe ik je "ken". Dat is enkel via fora en een enkele keer in real life maar dat jij juist de afgewogen keuze hebt gemaakt om dit te posten snap ik helemaal. "Afgunst" zit soms in een klein hoekje. Maar hard werken mag ook beloond worden en daar is dit een goed voorbeeld van.

Hele mooie spec. en een heel erg mooi verhaallijn van begint tot einde. Ik heb vooral met de eerdere Audi's op het AF altijd met plezier meegelezen tijdens de voorpret, maar dit is wel echt next level!

Ondanks dat de auto al een tijd in bezit is nog heel veel veilige kilometers gewenst!
 
Prachtige auto, wat een avontuur moet dat zijn geweest om samen te stellen. Heb net als velen genoten van het verhaal, met een bak koffie erbij las het als een jongensboek.. top. Nogmaals gefeliciteerd - het is je gegund. Kan me een zinsnede herinneren die je ooit postte in een ander topic (excuses als ik wat parafraseer) ‘mensen zien vaak wel wat je hebt, maar niet welke offers je hebt moeten brengen om dat te halen’
Geniet ervan, en voel je vrij het te delen - voor ons ook een vorm van escapisme en dagdromen ;)
 
Laatst bewerkt:
Heel leuk om te lezen en om ons zo mee te nemen in het verhaal – echt bijzonder! Gefeliciteerd met de prachtige auto. De voorpret en het hele bestelproces lijken me bijna net zo leuk als het hebben van de Bentley zelf.


Bentley zal wel een aardige marge draaien op die auto’s, als je ziet wat voor events en uitjes ze organiseren. Ze halen echt alles uit de kast!
 
Prachtig, wat een droomauto. Bedankt om ons mee te nemen in het keuzeproces en de samenstelling. Ik beken, ik ben zo een “freak” die een gedetailleerde beschrijving van de configuratie bij zo een auto aangenaam leesvoer vind en vooral het Mulliner deel.
En wat een customer experience zeg, ik sta niet versteld dat een topmerk dat doet maar wel hoe, wauw.
De zomer blaast stilaan zijn laatste adem uit maar hopelijk nog een paar mooie nazomer dagen waar de cabrio’s nog eens dakloos kunnen rondrijden.
Bedankt om dit avontuur te delen ketelapper (y)

(Hopelijk zet de redactie dit topic niet door naar de FP want dan breekt de spreekwoordelijke hel los…)
 
Laatst bewerkt:
Het is je gegund!
Ik moest even spieken, maar hang nu zo'n 22 (!) jaar rond op dit forum en jij bijna 24 (!). Ondanks slechts 1x handje schudden volgens mij leer je een ander toch enigszins kennen, althans op autogebied.

Altijd genoten van jouw zoektocht naar een opvolger, eigenaardigheden qua samenstelling maar altijd goed doordacht en weloverwogen. De auto's groeiden subtiel mee met je carrière. Tsja, en dan is dit de wel de beloning na al die jaren zwoegen.

Afgezien van het merk is vooral de kust en te keur in het samenstellingsproces bij zo'n merk iets wat jou meer dan op het lijf is geschreven, moet je toch net zoveel plezier aan hebben gehad als menig toertocht naderhand.

Nogmaals, het is je gegund enne wat mij betreft komt er vaker een verslag. Verslagen van toertochten, die je normaal in automagazines leest met dergelijke auto's zijn welkom maar ben ook wel benieuwd naar hoe het "normale" bezit nou eigenlijk is. Onderhoud, verbruik, dingen die toch niet zo goed zijn, mankementen (blijft toch een Engelse auto hè).
 
Heerlijk, die details. :love:
En we wisten dat je een detail-freak bent, maar hierboven weet je dan zelfs mij nog te verrassen hoe ver dat gaat.:ROFLMAO:

Goed om te zien ook dat er dan zoveel extra aandacht bij komt vanuit het merk om alles goed te laten landen.
Ik hoop dat je nog heel lang heel veel plezier van deze keuze mag hebben.
 
Heel mooi om dit verhaal te lezen en de foto's te zien. Bedankt voor het 'neerpennen' ervan! Indrukwekkend. Natuurlijk schitterend dat je voor deze kleur en de combinaties hebt gekozen maar ook de gedetailleerdheid van de uitvoering is bewonderenswaardig! Hopelijk inspireert het anderen om (ook) een unieke auto samen te stellen.
 
Fantastisch dit! Niks om je voor te schamen of bang te zijn dat je protserig doet. Super mooie wagen in een kleur die voor mij wel geldt als favoriete autokleur (ondertussen heb ik m'n 3e oranje auto). Combineert mooi met lichte of met donkere elementen. Door je geweldige verhaal zou ik bijna zelf overwegen een Bentley te kopen terwijl ik daar nooit echt fan van ben geweest (liever een Aston Martin qua uiterlijk). Het is gewoon leuk om te lezen over mensen die hun dromen kunnen verwezenlijken. Ik kan het zelf niet veroorloven, maar ik ben geenzins jaloers. Geniet van deze prachtige auto!
 
Leuk om zo eens te lezen wat voor deuren metxeen zak geld open gaan. Het is je gegund hoor, maar toch wel een groot verschil met de wereld van de meesten. En ik besef ook wel (ben dit jaar dor ziekte met m'n neus op de feiten gedrukt) dat het wel lekker is om te hebben maar tegelijk niks voorstelt.

Ook leuk, je droomauto kopen. Of vooral de weg er naar toe meemaken. Het ercin rijden 'zal ook wel fijn zijn'.

Nou ja, ik ga het niet meemaken, de staatsloterij winnen uitgezonderd. Is ook niet erg, heb een heerlijk leven.

Geniet van je mooie, krachtige, prachtige automobiel!
 
Leuk om zo eens te lezen wat voor deuren metxeen zak geld open gaan. Het is je gegund hoor, maar toch wel een groot verschil met de wereld van de meesten.

Ai, wat een zuur bericht meteen :( Duurt niet lang voordat de afgunst om de hoek komt kijken...

Maar mooi verhaal, Ketelapper. Geweldig dat je je jongensdrom hebt kunnen waarmaken. Heel veel plezier met de auto, en dat je er maar veel mooie kilometers mee mag maken!
 
Machtig verhaal Ketelapper. Ik hang hier ook al een jaartje of 20 rond, heb niet zoveel met Audi maar ik heb altijd wel genoten van jouw manier van samenstellen en hoe je daar over schrijft. En dit is wel echt ultiem een auto samenstellen. Prachtig om te lezen. Mooi dat je jezelf zo wat kunt belonen voor al die jaren hard werken.
 
Fantastische auto is het geworden. Ik hoop dat je er nog jaren van kunt genieten en lees graag mee hoe dat gaat.

Juist dat exclusieve is deel van de lol van zo'n auto.
 
Leuk om zo eens te lezen wat voor deuren met een zak geld open gaan. Het is je gegund hoor, maar toch wel een groot verschil met de wereld van de meesten. En ik besef ook wel (ben dit jaar door ziekte met m'n neus op de feiten gedrukt) dat het wel lekker is om te hebben maar tegelijk niks voorstelt.

Geniet van je mooie, krachtige, prachtige automobiel!
Dank @Janneman (y) Ik heb jouw bericht zeker niet 'zuur' gelezen. Is helemaal waar, 200% levenswijsheid. Om mij heen helaas ook genoeg meegemaakt, en nog gaande, waar geen enkel bezit en geen enkele euro tegenop weegt :(
Geld maakt vaak makkelijk, maar nooit gelukkig. Geluk moet tussen je oren zitten, want ergens anders is het niet te vinden en zeker niet te kopen.
Sterkte met jouw ziekte (y)
 
Geweldig om te lezen wat er allemaal voor, tijdens en na de aankoop bij kwam kijken. Heerlijk natuurlijk als je op deze manier zo'n aankoop kan doen. Kleurkeuze is echt wel erg gewaagd maar kan niet anders zeggen dan dat het echt prachtig uitgepakt heeft, staat echt heel goed deze combi (y)
 
Dat is erg krap in die garage!
De auto past met uitgeklapte spiegels door de deur. Tenminste, in theorie, rekenkundig qua maten en afmetingen. In de praktijk durf ik het niet en klap ik ze altijd in. Eenmaal door de deur heen, is er gelukkig wel genoeg ruimte om 'm neer te zetten en ruim uit te stappen. Maar om aan de rechterkant nog tussen de auto en het kastje door te komen, zou ik op dieet moeten :unsure::rolleyes:
 
Bij welke dealer heb je de auto nu uiteindelijk opgehaald als ik vragen mag? En hoe was de ervaring daar? Of was het 'simpelweg' de reeds gemaakte configuratie doorzetten naar deze dealer.
 
Leuk dat je het verhaal toch wil posten. En al hebben we elkaar wel eens gesproken, toch weer nieuwe dingen gelezen. De configuratie is heel erg mooi/

Het statement dat men niet ziet wat de offers zijn is een heel belangrijke inderdaad. Ik weet inmiddels dat ondernemer zijn heel verslavend kan zijn. Het is niet gewoon heel hard werken maar het is daarnaast altijd aanstaan,constant analyseren en leren, en balanceren met risico's. En dat vraagt altijd om offers.

Een heel simpel voorbeeld uit eigen ervaring: ik reis heel erg veel en probeer altijd wel een beetje tijd te hebben voor leuke dingen. Maar hoe "jetset" het er ook soms uit ziet om te vliegen, lounges op luchthavens, hotels, etc... Ik ben in dat vliegtuig, in de lounge en in dat hotel vrijwel constant aan het werk. En die trips moet ik ook gewoon zien terug te verdienen.

Maar als het dan meezit en goed gaat dan is het ook zo ontzettend belangrijk om iets te doen waar je leuke herinneringen aan hebt of mee kan maken. Het gaat dan niet om dure spullen (en ik proef een beetje dat dit het gevoel zou zijn met een Ferrari) maar juist om het plezier wat je hebt van het laten uitkomen van een droom en het niet laat stoppen na de aanschaf.
Als het namelijk wel tegenzit, op wat voor manier dan ook, dan is juist dat plezier en die herinneringen wat blijft.

Ik heb van veel mensen dit soort zaken moeten leren, en ketelapper is er daar een van (ik lees al veel jaren mee in de verschillende topics)
 
Zo..... in een stuk door (gelukkig niet in één adem ;)) uitgelezen. En het lezen meer dan waard!

Al eerder aangegeven in het andere topic waar de Bentley al eens stiekem was verschenen, maar het is echt een fantastische auto om te zien :love:. Je weet dat het ontwerp klopt als veel (zeer) verschillende kleuren op een mooie manier tot recht komen in een auto en dat is met deze zeker het geval.

Extra bijzonder dat je ook nog een exemplaar hebt met een W12, inmiddels niet meer leverbaar geloof ik. Dus de timing was wat dat betreft perfect.

Voor het overige groot gelijk dat je de keuze hebt gemaakt ervoor te gaan aangezien de mogelijkheden er zijn. Ik ben zelf weliswaar (nog) geen ondernemer maar ik heb in mijn werk louter (van dichtbij) met ondernemers te maken. En de keuze tijdig te genieten lijkt mij een verstandige, dat kan en mag ook tussen het werken door. Ik geloof er zelf in dat niemand weet wanneer het voorbij is en het laatste hemd heeft geen zakken, dus nú moet het gebeuren, simpel!
 
Ter illustratie voor de hoeveelheid keuzes.

In totaal 106 (!) lakkleuren in de configurator. Dit is wel inclusief ongeveer 15 lakkleuren die af fabriek in een matte variant ('satin') worden geleverd, dus effectief zo'n 90 lakkleuren in de mengmachine.
12 tinten zwart, antraciet
22 tinten blauw
14 tinten goud, oranje, bruin
13 tinten groen
15 tinten rood, paars
16 tinten zilver
14 tinten wit, beige

7 kleuren stof voor de buitenkant van het dak
8 kleuren leer voor de binnenkant van het dak

22 kleuren leer
1 colour split is alles in één kleur, daar bovenop 5 voorbedachte 'colour splits' met twee kleuren...
... maar iedere gewenste kleurverdeling kan
.. en toevoeging van 3e, 4e, etc. kleur leer kan ook

Op dit neurotische niveau zou je het bijna een tegenvaller kunnen noemen, dat er voor de gordels slechts keuze is uit "maar" 10 kleuren.

Voor alle gestikte accenten kun je kiezen uit de 22 kleuren van het leer, die dan als garen worden gebruikt. Denk dan aan de gestikte naden in het dashboard, in de portieren, in de stoelen, in het stuur, etc. Neem bijvoorbeeld alleen al het stuur:
- wil je het in één kleur, of binnenkant versus buitenrand in twee kleuren (zoals ik heb gekozen)?
- wil je de onderste twee spaken in een 3e, afwijkende kleur (niet gekozen)?
- wil je de airbagkap in een 3e, afwijkende kleur (niet gekozen)?
- wil je rondom 'blind' gestikt, of 'cross stitching' (zoals ik heb gekozen)?
- als je cross stitching kiest, wil je dat dan in de kleur garen van de buitenrand van het stuur (heb ik gekozen), kleur van de binnenkant, of één van de andere 22 kleuren?
- wil je de buitenste rand met, of zonder geprikte perforatie? (ik heb met gekozen)

De online configurator is al goed geweest voor vele uren voorpret. De Mulliner configurator is nog vele malen meer gedetailleerd. Daarin kunnen ze ieder individueel paneel van het interieur aanklikken en dan per lapje leer en per stikdraad een kleur kiezen. Kers op de taart: na vastleggen van de keuzes krijg je een flinke pdf met detail-beelden erin precies in de kleurencombinaties die je hebt gekozen. Daar zit een enorm groot grafisch computerprogramma achter!
 
Ik had natuurlijk al gelezen over deze auto in je andere topic. Ik heb zelf niks met Bentley vind ik het toch leuk om te lezen en zeker ook het hele proces van de aankoop en daarna het genieten.
Maar ik hoorde laatste wat een onderhoudsbeurt kost en daar kreeg ik toch een halve hartverzakking van, das meer dan ik uit geef aan een auto.
Maar nu je zo ongeveer het ultieme hebt op auto gebied, wat zou je hier na willen als er ooit een opvolger zou komen?
 
Geweldig verhaal om te lezen, dromen zijn er om waar te maken. Lekker van genieten, knaken op de bank zijn leuk, maar ook niet alles. Ik zou in jouw geval hetzelfde hebben gedaan... al zou ik een paarse kleurvariant hebben gekozen ;-) Denk aan Magenta of Tanzanite Purple
 
Dit is toch wel next level auto uitzoeken, en jou een beetje "kennende" de beste snoepwinkel die je jezelf maar kunt wensen. Erg leuk dat je toch dit topic hebt willen maken en ons mee laat genieten van dit hele proces.
Hard gewerkt, dik verdient, en dan mag/kan je jezelf gewoon trakteren op dit soort prachtige kansen. Prima toch.
Bizar wat een verschillen er toch zitten in de dealers bij de buren, maar goed het gaat over serieus geld, en dan is de keuze begrijpelijk, al blijft het dan lastig om "ff" bij Maastricht af te zeggen terwijl ze je zo goed hebben geholpen.
Veel fijne kilometers gewenst met deze prachtige combi.
(ohja, als taalgenie ben je wel 1 woordje vergeten in de tekst ;) iets met foto's)
 
Pwoah, wat een mooie auto in geweldige specificatie! Ook mooi om te zien dat de auto goed benut wordt, met al 25k op de teller.
 
Terug
Bovenaan