Kentekens van geëxporteerde auto's in RDW kentekencheck en open data

louisz

Kilometervreter
Voor wie wel eens in de RDW open data of de RDW kentekencheck zoekt naar kentekens van geëxporteerde auto's: in het verleden zaten die gegevens tot ca 2 jaar na de uitvoer in de open data. Dat lijkt nu serieus te zijn verkort: ik vind bijvoorbeeld de 08-ZG-TR (geëxporteerd 2 oktober 2020) niet meer terug, maar de 18-TK-TV (geëxporteerd 13 november 2020) wel.

Het lijkt er dus op dat deze gegevens ca 2 maanden na de uitvoer worden verwijderd.

Zo te zien zijn de gegevens van gesloopte auto's ook niet meer op te vragen. Er zal wel een reden voor zijn...

Maar dat was al langer zo: gesloopte auto's stonden sowieso niet in de RDW gegevens (die werden kennelijk al per direct verwijderd). Dat lijkt niet te zijn gewijzigd.

Die wijziging bij de geëxporteerde auto's is van de laatste paar weken (de vorige keer dat ik keek was begin van deze maand, en toen werd nog 2 jaar aan gegevens getoond), vandaar dat het me handig leek om het hier even te melden.

De RDW-site laten voor wat het is en checken of finnik.nl of publiek.vwe.nl, daar zijn die gegevens nog gewoon opvraagbaar.

Als vervanger van de rdw site werkt dat wel ja, niet als vervanger van de open data.

Het was mij ook al opgevallen: erg fijn dat die recente exports uit de Open Data zijn!

De DG-FP-88 is ook verdwenen en die zou nog een geldig kenteken moeten hebben.
Benieuwd wat daar dan de reden van is.

Sjon77 zei:
Het was mij ook al opgevallen: erg fijn dat die recente exports uit de Open Data zijn!

Wat is daar fijn aan? Heb je ze niet nodig, dan kon je ze sowieso altijd er makkelijk uit filteren. Maar als je ze nu wel nodig hebt, kan je ze niet meer terugfilteren. Weg is weg. Ik heb liever dat ze helemaal niets weggooien, ook niet de gedemonteerde auto's.

MX6 zei:
De DG-FP-88 is ook verdwenen en die zou nog een geldig kenteken moeten hebben.
Benieuwd wat daar dan de reden van is.

Lijkt inderdaad een vreemde situatie. Wellicht een foutje in de database?

Terug
Bovenaan