Kenteken "gratis" laten schorsen?

• Onderwerp starter TG 2527284
  • Startdatum
T

TG 2527284

Guest
Dag,

We laten onze camper een aantal keren per jaar schorsen om iets op wegenbelasting en verzekering te kunnen besparen. Dit scheelt ons toch gauw 600Euro op jaarbasis.

Nu is schorsen ook niet kosteloos, en werden we getipt om de schorsing uit te besteden aan bijvoorbeeld een auto handelshuis met kentekenloket. Er zou een maas zitten in de automatische verwerking van een schorsing. Je zou door het handelshuis hiervoor de volmacht te geven hun de camper voor je kunnen laten schorsen, een handelshuis kan vaak gratis schorsen omdat ze meer als 5 schorsingen op jaarbasis heeft.

Is er iemand die hier vaker van heeft gehoord, of zelfs heeft gedaan?

Gr Tinus

Schorsen gaat op tenaamstelling, dus dat moet de eigenaar zelf regelen.
Maar voor een normale camper betaal je toch al het kwarttarief mrb voor een heel jaar?

wat u bedoelt kunnen alleen de autobedrijven zelf doen met hun wagens. niet met andermans wagens.

Ja dat kun je ook zelf doen, het enige dat je moet hebben is meer dan 5 nederlandse kentekens:cool: vanaf de 6e auto schorssen kost het schorssen niks meer
op de site van de belastingdienst staat precies hoe je dat moet regelen. schorssingskosten zijn ook afhankelijk van de leeftijd van de auto's. volgens mij is het zo dat auto's ouder dan 15 jaar iets van 20 euro schorssingskosten kostten en jongere het dubbele

hobbes2cv zei:
Ja dat kun je ook zelf doen, het enige dat je moet hebben is meer dan 5 nederlandse kentekens:cool: vanaf de 6e auto schorssen kost het schorssen niks meer
op de site van de belastingdienst staat precies hoe je dat moet regelen. schorssingskosten zijn ook afhankelijk van de leeftijd van de auto's. volgens mij is het zo dat auto's ouder dan 15 jaar iets van 20 euro schorssingskosten kostten en jongere het dubbele

5 kentekens. Is dat inclusief motoren en bromfietsen?

Als jij iets meerdere keren per jaar moet schorsen doe je zoeizo al iets verkeerd.

Voor de rest klinkt het vooral als oplichting. Tenminste, ik geloof best dat een garage de kosten van je over wil nemen, als die auto hun eigendom is. Dat zullen ze vast geen probleem vinden.

Nissan GTR R34 zei:
Als jij iets meerdere keren per jaar moet schorsen doe je zoeizo al iets verkeerd.

Voor de rest klinkt het vooral als oplichting. Tenminste, ik geloof best dat een garage de kosten van je over wil nemen, als die auto hun eigendom is. Dat zullen ze vast geen probleem vinden.

De camper word bij ons maar 2 keer per jaar van de stalling gehaalt, als je niet schorst betaal je dus voor een heel jaar wegenbelasting+verzekering (ong. 1400E) het kan dus gauw uit om tweemaal per jaar te schorsen en een tijdelijke verzekering af te sluiten. Wij vinden daar niets verkeerds aan.

Iedereen heeft een eigen mening, maar eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje onder de categorie "melkkoe" scharen. Ook al valt een camper in het kwart tarief, het is redelijk ongebruikelijk om een kwart jaar lang gebruik te maken van een camper, en de verzekering moet wel het hele jaar door verplicht doorlopen.

P.s. ik had eens een geschorste "oldtimer" (chassis met kenteken) in opslag staan. En vergeten de schorsing te verlengen (kon destijds gratis verlengt worden), de boete van de belastingdienst was enorm. Je krijgt namelijk een boete voor het "rijden in een "onverzekerd en een niet gekeurd voertuig" . Daarop heb ik stukken ingestuurd om aan te tonen dat het uberhaubt onmogelijk is om met een kaal chassis te kunnen rijden. Het antwoord was: ook al klopten de ingediende stukken, en er voldoende bewijs was dat er niet in gereden kon zijn, dat ik gewoon moest betalen omdat dat nou eenmaal de procedure is. Wel daar ben ik wel van mening dat ook de overheid zich schuldig maakt aan oplichting.

TG 2527284 zei:
De camper word bij ons maar 2 keer per jaar van de stalling gehaalt, als je niet schorst betaal je dus voor een heel jaar wegenbelasting+verzekering (ong. 1400E) het kan dus gauw uit om tweemaal per jaar te schorsen en een tijdelijke verzekering af te sluiten. Wij vinden daar niets verkeerds aan.

Is ook niets verkeerds aan.
Ik vraag me alleen wel af wat voor een camper het hier dan betreft dat je er zoveel mrb voor moet betalen.

Het genoemde bedrag is inclusief verzekering. Hoeft dus niet een bijzonder zware camper te zijn.

rke zei:
hobbes2cv zei:

5 kentekens. Is dat inclusief motoren en bromfietsen?
Yep maar alleen voor voertuigen van 15 jaar of ouder.

Terug
Bovenaan