Katalysator veel waard?

Carkiller

Asfaltkampioen
Zag vandaag bij het autoprogramma Fifth gear dat je een katalysator voor zo'n 200 euro kan verkopen omdat hier waardevolle materialen in zitten.

Aangezien ik een katalysator over heb nadat ik mijn Subaru Impreza heb laten tunen (zaten 2 katalysatoren onder, nu nog maar een) zou dit best interesant kunnen zijn.
Iemand die hier iets vanaf weet?

Volgens mij zijn die dingen inderdaad vrij veel waard. Vaak is dit 1 van de weinige dingen die altijd van een sloopauto gehaald worden.

zo`n 30,- to 70,- bij de oudijzerboer, hangt een beetje van het formaat af

Wat dacht je er van dat ding op Marktplaats te zetten, tegen elk aannemelijk bod en kijken wat je krijgt?

Bedankt voor de info.

Is niet echt de moeite om voor 55 euro mijn kat te verkopen.
Laat hem maar in de berging liggen, wie weet heb ik hem ooit weer nodig...

bij how its made hebben ze een keertje verteld wat er in zo`n ding schuilt.. en er zit tenminste 1% goud en 1,5% platinum in die 2 stoffen gecombineerd neutraliseren de geuren waardoor een auto door de gassen test met de keuring komt

Mja, dat zag je ook tijdje geleden met oude mobiele telefoons. Mensen die ze inkochten op groot schaal om vervolgens alle waardevolle materialen eruit te halen :)
Ik zou het ook gewoon ergens opbergen want zoals je zei - je weet nooit wanneer je het weer nodig zal kunnen hebben :)

Mvg,
Smilie

Voor het maken van reclame zijn er andere methoden.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Ik weet wel dat een onderdeel van de katalysator keramiek is. Ook een duurzame stof dus.. ik zou 'm lekker laten liggen totdat oorlog uitbreekt, heb je tenminste nog voor 1 week te eten ;)

Jansen& zei:
Beste Smile,

Ik doe laatste tijd altijd zaken met lalala spam,

Ik zou geen zaken doen met een bedrijfje die op deze spam manier nog aan een paar klanten moet komen.

Dat heet ervaring delen, want er word genoeg opgelicht! Maar als dit niet word gewaardeerd prima :)

Terug
Bovenaan