Kalk vlekken op wrap?

Rick 2852799

Net ingestapt
goedenavond,

Ik hoop dat ik hier iemand kan vinden die weet wat deze vlekken op mijn 3m Gloss black rosé wrap zijn.

De auto heeft 1.5 week ongewassen buiten gestaan maar was verder niet extreem vies, ook staat de auto niet direct onder een boom geparkeerd. Wel heeft de auto in de zon gestaan afgelopen week, maar dat lijkt mij niet de reden dat de wrap zo aangetast is. De auto is voor het laatst snel afgespoten na een cartour met ontkalkt water (glansdroger) sindsdien stond hij dus stil op de inrit. Het lijkt echt alsof er iets flink in heeft lopen vreten aangezien je het ook echt kan voelen aan de structuur, dit kan toch niet de glansdroger zijn geweest? Ik zag pas hoe erg het was sinds ik de auto ging wassen gisteren. zie foto's

https://imgshare.io/image/gpxkH
https://imgshare.io/image/gpmAp

Wie weet wat dit kan zijn?

Het lijkt mij geen kalk. Er heeft een reactie plaatsgevonden die de wrap heeft aangetast lijkt het.
Het zou best de glansdroger kunnen zijn indien deze is bedoeld voor gewone lak.

Mwa ik weet het niet, las net op wat websites van wrap aanbieders dat een auto met wrap ook gewoon door de wasstraat kan en daar gebruiken ze ook vaak die glansdroger. Op de tweede foto zie ik wat schades die meer onder de wrap lijken te zitten, was de auto netjes en roestvrij voordat de wrap er op ging?

Wasstraten gebruiken glansdroger voordat er gedroogd wordt, daar blijft het dus niet op de lak achter. Zeker niet in grote hoeveelheden of in grote druppels. Het zou kunnen dat dit product van de wasbox onder invloed van de zon is ingebrand, al heb ik geen idee hoe deze specifieke glansdroger is samengesteld.

Ik ken meerdere mensen met een gedeeltelijke en 1 met een volledige wrap. Die gaan ook gewoon door de wasstraat en de wrap zit er al jaren op.

Wat ik zou doen is een vragen bij de wasstraat beheerder, niet gelijk om verhaal te halen (is waarschijnlijk toch op eigen risico) maar om te kijken of hij weet of dit mogelijk de oorzaak zal zijn.

AsconaGT zei:
Ik ken meerdere mensen met een gedeeltelijke en 1 met een volledige wrap. Die gaan ook gewoon door de wasstraat en de wrap zit er al jaren op.

Wat ik zou doen is een vragen bij de wasstraat beheerder, niet gelijk om verhaal te halen (is waarschijnlijk toch op eigen risico) maar om te kijken of hij weet of dit mogelijk de oorzaak zal zijn.

Lijkt me een strak plan. Overigens is het niet correct dat een wasstraatbeheerder geen aansprakelijkheid hoeft te nemen voor mogelijke schades, vaak hangt er inderdaad een bordje of iets dergelijks maar juridisch gezien kun je de schade gewoon verhalen (mits voldoende bewijs aanwezig natuurlijk) en zo ken ik een aantal mensen die dat ook met een positieve uitkomst hebben aangevochten.

Ik ga inderdaad toch maar eens verhaal halen bij de desbetreffende wasstraat, ik wacht alleen eerst even reactie af van de wrapper die nu contact heeft met de mannen van 3M om te kijken wat die ervan zeggen

AsconaGT zei:

Door de wasstraat ga ik nooit, was altijd met de hand (ook niet de borstel) Maar het zou inderdaad zomaar kunnen dat de glansdroger van hun wasbox het probleem is, als die niet wordt afgedroogd natuurlijk

Zadelsnuiver zei:
Mwa ik weet het niet, las net op wat websites van wrap aanbieders dat een auto met wrap ook gewoon door de wasstraat kan en daar gebruiken ze ook vaak die glansdroger. Op de tweede foto zie ik wat schades die meer onder de wrap lijken te zitten, was de auto netjes en roestvrij voordat de wrap er op ging?

Ja, die was netjes roestvrij

Overigens is het niet correct dat een wasstraatbeheerder geen aansprakelijkheid hoeft te nemen voor mogelijke schades, vaak hangt er inderdaad een bordje of iets dergelijks maar juridisch gezien kun je de schade gewoon verhalen (mits voldoende bewijs aanwezig natuurlijk) en zo ken ik een aantal mensen die dat ook met een positieve uitkomst hebben aangevochten.

klopt, verschilt per geval. Maar bewijs is vaak lastig. je moet kunnen aantonen dat de wasstraathouder nalatig is geweest. Een familielid is een keer de hele auto beschadigd omdat 1 of 2 auto's voor hem de ruitenwisser werd gegrepen door de borstels en in de borstels bleef hangen. Je kunt wel raden wat zoiets met je lak doet. Is juridisch aangevochten maar uiteindelijk trokken ze toch aan het kortste eind, de wasstraat eigenaar kon hier niets aan doen. De man waarvan de ruitenwisser af werd getrokken ook niet.

Maargoed, deze auto is dus in de wasbox geweest ipv de wasstraat. Vaak gebruiken ze ook daar vrij agressieve was (glans)middelen, maar daar zal een wrap wel tegen moeten kunnen. Ben benieuwd wat ze daar gaan zeggen.

Ik ga inderdaad toch maar eens verhaal halen bij de desbetreffende wasstraat,

ik zou wel goed opletten op welke manier je verhaal gaat halen. Zal gewoon een aan hem de vraag stellen waar dit vandaan zou kunnen komen. Of ze enig idee hebben. Of er misschien agressieve middelen worden gebruikt of iets dergelijks. Misschien heeft hij dit vaker mee gemaakt.

Ik ga inderdaad toch maar eens verhaal halen bij de desbetreffende wasstraat,

ik zou wel goed opletten op welke manier je verhaal gaat halen. Zal gewoon een aan hem de vraag stellen waar dit vandaan zou kunnen komen. Of ze enig idee hebben. Of er misschien agressieve middelen worden gebruikt of iets dergelijks. Misschien heeft hij dit vaker mee gemaakt.[/quote]

Ja precies, bedankt voor de info. Zodra ik meer weet laat ik het weten

Terug
Bovenaan