Kachelmotor Toyota Avensis T25

Guest
Goedemorgen autofielen,

Ik heb een Avensis T25 2.0 D4D uit 2006 en nu wordt de verwarming niet warm. Wat heb ik al gedaan:
Thermostaat vervangen
Koppakking gecheckt, in orde.
Radiator gecheckt, in orde.
Niveau koelvloeistof is in orde.
Zekeringen en relais ook in orde.

Nu denk ik nog aan 1 ding.. De kachelmotor.. Kan het zijn dat die niet in orde is en dat ik deze compleet moet vervangen?

Ik heb bij m'n Hyundai het zelfde.... De dealer heeft de kachelunit uitgelezen en volgens hun werkt alles electronisch/mechanisch goed. Daarna is met een temperatuurmeter de temperatuurmeter van koelwaterslang van motorblok naar schutbord gemeten en die was +/- 80 graden. De uitgaande slang bleek veel en veel kouder te zijn. Waarschijnlijk kachelradiateur dichtgeslibt. Binnenkort gaan we die flushen..... een nieuwe radiateur inbouwen houdt bij veel auto's een hoop werk in (complete dashboard uit- en inbouwen).

Ik moest van mijn Citroën C5 de kachelunit laten vervangen wegens afgebroken tandwieltjes van de klepaandrijving. Het gehele dashboard moest eruit, en daar is de garage al met al zowat 3 dagen mee zoet geweest. Kosten ca. €900,-. Zo'n kachelunit op zich is niet eens zo gek duur, maar het arbeidsloon tikt behoorlijk aan.

Terug
Bovenaan