Jumpstarter of extra accu

EUROPARIT

Net ingestapt
Goedendag,

Ik ga 2 januari richting de Noordkaap en onderweg kunnen we temperaturen van rond de -35 graden verwachten.
Nu werd ons geadviseerd om een jumpstarter mee te nemen voor het geval de accu het begeeft.

Nu is mijn vraag; ik heb nog een goede (gel)accu staan met goede startkabels. Is het ook mogelijk om dit als een jumpstarter te gebruiken?

graag zie ik de reacties tegemoet.

Groeten, Frank

Ik zou me even goed inlezen en praktische testen doen.

Een officiële starter is licht, stekkers en klemmen zitten erbij, er is vaak ook nog een zaklamp en usb punt ingebouwd, soms zelfs 230V aansluiting. Een losse accu weegt een ton, dan komt er nog een losse lader bij, etcetera..

Ik zou een goeie jumpstarter kopen

Zet gewoon een gezonde accu in de auto, dan ben je echt geen reserve-accu of jumpstarter meer nodig... en een setje fatsoenlijke startkabels (dus dikke koperkern i.p.v. rommel van de Action) zou eigenlijk al standaard bij het reservewiel moeten liggen.

Ik zou me eerder goed gaan verdiepen in welke (motor)olie ik het beste kan gaan gebruiken bij die temperaturen, of de koelvloeistof toereikend is, en of de rem(koppeling)vloeistof nog van recente datum is.

EUROPARIT zei:
Goedendag,

Ik ga 2 januari richting de Noordkaap en onderweg kunnen we temperaturen van rond de -35 graden verwachten.
Nu werd ons geadviseerd om een jumpstarter mee te nemen voor het geval de accu het begeeft.

Nu is mijn vraag; ik heb nog een goede (gel)accu staan met goede startkabels. Is het ook mogelijk om dit als een jumpstarter te gebruiken?

graag zie ik de reacties tegemoet.

Groeten, Frank

Laat in ieder geval de accu die er nu in zit even goed testen. Kijk dan ook even naar de koelvloeistof die nu in de auto zit, is die geschikt voor die lage temperaturen?
Wanneer wil je overigens naar de Noordkaap toe gaan? De weg er naar toe is momenteel afgesloten en blijft afgesloten zolang er teveel sneeuw ligt.

Terug
Bovenaan