Jonge occassion als import met lage BPM. Help!

A

Anoniem

Guest
Goedenavond allemaal,

Het volgende: ik zit te kijken naar verschillende Opel Corsa F’s vanaf 2019, maar zitten veel imports tussen. Nu had ik toevallig gelezen dat je dan moet opletten naar de bpm-waarde. Vele van de imports zitten onder de 1000 euro. Vind toch bijzonder dat bijna allemaal lage bpm’s hebben. Of maakt dat niet veel uit bij jonge occassions?

Voorbeeld van deze Corsa. Deze heeft toevallig 434 als bedrag.

Moet ik hier van schrikken? Er zijn nogal veel import Corsa Fjes.

Alvast bedankt!

Je kunt in ieder geval besparen op het afleveringspakket.
Want de fabrieksgarantie loopt tot 12-02-2022, dus wat heb je dan aan 6 maanden BOVAG garantie vanaf nu.
En een verse APK is ook een lachertje, want een benzine auto hoeft pas na 4 jaar voor de eerste APK.

ScaniaV8 zei:
Je kunt in ieder geval besparen op het afleveringspakket.
Want de fabrieksgarantie loopt tot 12-02-2022, dus wat heb je dan aan 6 maanden BOVAG garantie vanaf nu.
En een verse APK is ook een lachertje, want een benzine auto hoeft pas na 4 jaar voor de eerste APK.

Ach, mijn oude auto staat ook te koop met 6 maanden bovag en nieuwe apk, terwijl zowel fabrieksgarantie als APK nog lopen tot 11-2022. Vaak wordt er amper tijd gestoken in het maken van een goede advertentie en worden er vooral standaard teksten in gezet.

Dank jullie wel voor jullie reacties.
Qua BPM hoef ik niet te schrikken? Of argwanend te zijn?

Ik ben niet helemaal los op de BPM, maar de autoweek bpm calculator geeft +/- € 1400,- BPM aan, dan is € 400,- wel erg laag.

https://www.autoweek.nl/bpmcalculator/?id=98146&jaar=2020&cache=no

De verkopende partij gewoon vragen. Het lijkt me inderdaad haast een schade-auto te zijn.

Maar bemoedigend is dat de auto bij de merkdealer wordt aangeboden. Dan zal die volledig voldoen aan de eisen van het merk en is reparatie conform specificatie uitgevoerd. Probeer te achterhalen wat er gebeurd is. Zodra een schade een verzekeringskwestie wordt, is het schadebedrag vaak erg hoog (terwijl de schade niet per definitie structurele delen treft) en kunnen ze een auto goedkoop importeren.

Terug
Bovenaan