Jong gezin, mama auto

sharon 7919129

Net ingestapt
Goedendag!

Momenteel rijden wij 2 auto's. Een Mercedes-Benz C350e uit 2016 en een VW Polo uit.. 1900 nogwat.
Die 2e hebben we snel gekocht omdat mijn vorige auto plotseling stopte en het niet waard was om te maken.

Nu ben ik aan het kijken voor een nieuwe auto voor mijzelf.
We hebben een dochter van 1 en een tweede is nog niet onderweg, maar gaat er wel aan komen.

Ik zoek: Een auto met een hoge instap, genoeg ruimte voor 2 kinderstoelen (ISOfix), voldoende kofferbakruimte voor kinderwagen en eventueel nog wat boodschapjes.

Waarom zoek ik dit?
De Mercedes is van mijn man, ik rij deze nu omdat onze kinderstoel niet in de polo kan (isofix). Heel fijne auto hoor! maar ik vind het nog best wel laag met het in en uitladen van de kleine. + tijdens mijn vorige zwangerschap wat heupproblemen ontwikkeld waardoor het in en uit de auto klimmen om sommige dagen gewoon niet heel prettig is.

Wat ik al op het oog heb:
Golf Sportsvan - practisch, maar wel een beetje saai misschien?
Fiat 500X - Leuke auto! lees alleen dat de ruimte achterin en kofferbak niet erg groot is.

Budget? Tot 15.000 lijkt mij redelijk.

alle tips zijn welkom!

Oh, een franse auto krijg ik er bij mij man niet in :)

Suzuki S-Cross, stoere auto met hoge instap. 1.0 boosterjet is zuinig en soepel.
https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/130488255/Android?s=101-50-6-4-1-7&referer=gaspedaal.nl&hashed_id=

haarr zei:
Suzuki S-Cross, stoere auto met hoge instap. 1.0 boosterjet is zuinig en soepel.
https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/130488255/Android?s=101-50-6-4-1-7&referer=gaspedaal.nl&hashed_id=

Thnx! Heb zelf een Suzuki swift gereden van 2007. Vond het een prima auto! Ik ga mij hier ook eens in verdiepen!

De Fiat 500X is inderdaad een erg leuke keus,.

Ik snap overigens niet wat je man tegen Franse auto's heeft. Renault heeft bijvoorbeeld heel veel samen gewerkt met Mercedes. In mijn Clio 5 zit de zelfde 1.330 CC motor en automaat als in de Mercedes A, B, CLa en GLa. Renault bouwt zelfs de Mercedes Citan en de modellen van Smart. Als het gaat om technische kwaliteit dan scoort bijvoorbeeld Renault al jaren hoger dan Mercedes.

Franse merken hebben erg leuke compacte SUV 's en MPV's op de markt gezet en waren trendsettend.

Een auto als de Dacia Sandero Kun je ook nieuw kopen voor dit budget. De auto is er ook in leuke Stepway uitvoering.

ak2 zei:

Ik snap overigens niet wat je man tegen Franse auto's heeft. Renault heeft bijvoorbeeld heel veel samen gewerkt met Mercedes. In mijn Clio 5 zit de zelfde 1.330 CC motor en automaat als in de Mercedes A, B, CLa en GLa. Renault bouwt zelfs de Mercedes Citan en de modellen van Smart. Als het gaat om technische kwaliteit dan scoort bijvoorbeeld Renault al jaren hoger dan Mercedes.

Franse merken hebben erg leuke compacte SUV 's en MPV's op de markt gezet en waren trendsettend.

Een auto als de Dacia Sandero Kun je ook nieuw kopen voor dit budget. De auto is er ook in leuke Stepway uitvoering.

Ja eens!
Hij heeft ook zijn a klasse de deur uit gedaan omdat hij er achter kwam dat er een Franse motor ik zat 🤦🏻‍♀️
Ja…. I know 😂

Opel Mokka X? Hoge auto en betrouwbaar/degelijk.
Staan er genoeg op voor minder dan €15.000 en dan is de keuze aan jou of je voor een zeer rijk uitgeruste versie gaat met wat meer km’s (Zoals deze) of een met minder km’s en minder uitrusting.

sharon 7919129 zei:
ak2 zei:

Ja eens!
Hij heeft ook zijn a klasse de deur uit gedaan omdat hij er achter kwam dat er een Franse motor ik zat 🤦🏻‍♀️
Ja…. I know 😂

Ik begrijp dat wel. Het is ook een gevoel dat je moet hebben bij een auto, een statistisch lijstje maakt bij mij niet zoveel gevoel los.
Mensen hebben hub Nissan QQ weggedaan vanwege de 1.2 Renault motor.
Een familielid van mij heeft de QQ met de 1.3 Renault/MB motor. Hij is er erg tevreden mee.

sharon 7919129 zei:
ak2 zei:

Ja eens!
Ja…. I know 😂

Zuinig heeft een broer denk ik.

LM 1 zei:
Opel Mokka X? Hoge auto en betrouwbaar/degelijk.
Staan er genoeg op voor minder dan €15.000 en dan is de keuze aan jou of je voor een zeer rijk uitgeruste versie gaat met wat meer km’s (Zoals deze) of een met minder km’s en minder uitrusting.
Heeft een Mokka X ook niet een hoog Frans gehalte? Iemand die zo anti Frans is gaat dat vast niet accepteren (ondanks dat dat tegenwoordig niet echt ergens op slaat).

EVV zei:
Heeft een Mokka X ook niet een hoog Frans gehalte? Iemand die zo anti Frans is gaat dat vast niet accepteren (ondanks dat dat tegenwoordig niet echt ergens op slaat).

Nee hoor, de Mokka X stamt van voor het PSA-tijdperk en heeft gewoon Opel motoren en techniek.

LM 1 zei:
EVV zei:

Nee hoor, de Mokka X stamt van voor het PSA-tijdperk en heeft gewoon Opel motoren en techniek.
Je hebt gelijk, hij is ouder dan ik dacht. Dan is het niet zo'n gekke keuze.

Van deze twee absoluut de 500X. Rijd goed, zit mooi in elkaar en leuk om te zien.

Vanwaar wel een Gof Sportsvan (wat er sport aan is weet ik niet) en geen auto van een Frans merk? Het argument kwaliteit en betrouwbaarheid gaat niet op voor de bouwjaren waarin je zoekt? Een ander alternatief zou een Jeep Renagade kunnen zijn.

JM GP zei:
Van deze twee absoluut de 500X. Rijd goed, zit mooi in elkaar en leuk om te zien.

Vanwaar wel een Gof Sportsvan (wat er sport aan is weet ik niet) en geen auto van een Frans merk? Het argument kwaliteit en betrouwbaarheid gaat niet op voor de bouwjaren waarin je zoekt? Een ander alternatief zou een Jeep Renagade kunnen zijn.

Jeep renegade heb ik ook naar gekeken! Heel erg toffe auto, lekker stoer ook.
Volkswagen is een beetje zijn ding.
En het anti Frans komt denk ik vanuit vader etc, vroeger stonden Franse auto’s natuurlijk echt heel goed aangeschreven.

Zelf vind ik de Citroën cactus (niet die met de stootkussen maar het nieuwere model) best een aardige auto!

Volt zei:
sharon 7919129 zei:
Volkswagen is een beetje zijn ding.

Volkswagen dealer? :)

Haha nee.
Heeft zelf altijd gti gereden. Laatste was een golf 5 gti, maar een 3 deurs en dat was met de kleine niet zo handig.
En aangezien die toch wel uitnodigde om heel hard te rijden is hij voor de veiligheid van de gti afgestapt

haarr zei:

Of het wat stoerdere alternatief van Suzuki in hetzelfde segment, de Vitara.

Bij Opel zou je behalve voor de Mokka X ( SUV ) ook nog kunnen kijken naar de Meriva ( MPV ), nog praktischer en flexibel te gebruiken, volgens mij ook nog best een redelijk hoge instap. Deze hieronder is een erg dik uitgerust exemplaar met veel luxe opties.

https://www.autowereld.nl/opel/meriva/1-4-turbo-blitz-rijklaarprijs-navi-camera-trekhaak-pdc-34917616/details.html?_ga=GA1.2.346816898.1591120700

Opel Meriva - 1.4 Turbo Blitz + / RIJKLAARPRIJS navi / camera / trekhaak / pdc
2017, Benzine, Handgeschakeld, MPV, Grijs
€ 13.899
84.752 km

De Nissan Juke is denk ik ook een goede optie ( vertel je man dan niet dat Nissan ook veel deelt met Renault) . Neem dan de 1.6 Nissan benzinemotor, dit is een goede motor. ( die Renault ook gebruikt in veel modellen). Misschien is de Mazda CX3 nog te overwegen, alleen zijn ze wel vrij duur, en vrij krap.

De Golf Sportsvan zou ik zelf van het lijstje halen, technisch was dit gewoon een hele matige auto.

In de auto industrie wordt steeds meer samen gewerkt, in veel modellen van Mercedes zitten Renault diesels of samen met Renault ontwikkelde benzine motoren, die echt prima zijn. Opel valt nu onder Stellantis en gebruikt in alle nieuwe modellen Peugeot techniek, dat geld straks ook voor Fiat. Ford gebruikt Peugeot diesels. En veel Europese fabrikanten zoals Audi kopen hun interieurs in bij een dochteronderneming van Peugeot. In BMW's en mini's kunnen motoren liggen die samen met Peugeot zijn ontwikkeld. Het wordt dus best een hele lastige tijd voor je man om de principes te handhaven, dan heb ik het nog niet eens over andere onderdelen in een auto.

Total Loss zei:
(..) naar de Meriva ( MPV ), nog praktischer en flexibel te gebruiken, volgens mij ook nog best een redelijk hoge instap. (..)

Geen gekke tip.. maar de suïcide deuren lijkt mij niet handig met kleine kinderen. Op een parkeerplaats moet je dan 'om de achterdeur heen' lopen als je kind op de achterbank vast wil zetten en daarna de kinderwagen in de koffer opbergen.
Zelfs een maxicosi van de kinderwagen klikken en in de auto tillen wordt dan al lastig, want portier zit dan in de weg. Lijkt mij niet handig.

Kan je beter de Ford B-max kiezen, want die heeft schuifdeuren achter.

ford-b-max-1-0-titanium-navigatie-1e-eig-trekhaak-camera.jpg

https://www.autowereld.nl/ford/b-max/1-0-titanium-navigatie-1e-eig-trekhaak-camera-35122848/foto.html#foto-506456467

Zo matig was de Sportsvan niet hoor. Niks minder dan een gewone Golf. Ik zou 'm wel aandurven, alleen geen vroege TSI en dan al helemaal niet met DSG.
En in de goede uitvoering met dikke hoepels eronder is het nog een best leuk ding ook!

Terug
Bovenaan